Consiliul Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat indicatorii tehnico-economici ai proiectului privind extinderea Magistralei 4 de metrou, a anunţat ieri secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioşteanu. Extinderea Magistralei 4 se va conecta cu traseul existent la Staţia Gara de Nord 2, prin prelungirea liniilor existente. Noua linie de metrou va avea o lungime de aproape 12 kilometri şi va include 13 staţii noi, creând o conexiune rapidă între Gara de Nord şi Gara Progresul, situată în sudul Bucureştiului.
Noile staţii incluse în proiect sunt Bogdan Petriceicu Haşdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluţiei 2, George Bacovia, Toporaşi, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului şi Progresul.
Valoarea totală a investiţiei este estimată la 3,43 miliarde euro, incluzând TVA, finanţarea urmând a fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, bugetul de stat şi alte surse legale. Durata de execuţie a lucrărilor este estimată la 50 de luni (4 ani şi 2 luni), ceea ce presupune finalizarea lor într-un termen relativ scurt pentru un proiect de asemenea amploare.
Licitaţia pentru proiectare şi execuţie a fost lansată încă din primăvara anului trecut de către Primăria Sectorului 4, dar procesul a fost suspendat temporar din cauza unei contestaţii depuse de unii constructori. Ofertele au fost depuse abia în toamna anului trecut.
Proiectul a fost împărţit în două loturi pentru care au depus oferte trei asociaţii alcătuite din 56 de companii. Pentru lotul 1, Gara de Nord 2 - Eroii Revoluţiei 2 (6,38 km, 7 staţii noi), au depus oferte două asocieri conduse de companiile turceşti Gulermak şi Dogus Insaat Ve Ticaret, iar pentru lotul 2, Eroii Revoluţiei - Gara Progresul (4,5 km pentru călători + 1,1 km legătură depou, 6 staţii noi), a fost depusă o singură ofertă de o asociaţie de companii al cărei lider este Construcţii Erbaşu.
Pentru finalizarea proiectului vor fi necesare şi contracte separate pentru finisaje, echipamente şi achiziţia de trenuri noi, ceea ce va creşte valoarea finală a investiţiei.
Prin realizarea acestui proiect, Capitala va beneficia de o infrastructură de transport modernizată, ce ar urma să ducă la decongestionarea traficului rutier şi să faciliteze accesul locuitorilor din sudul Capitalei la alte magistrale de metrou, oferind conexiuni mai eficiente în interiorul oraşului.
Opinia Cititorului