Lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Arad, în lungime de 41,185 km (linie dublă), linie ce face parte din Coridorul IV Transeuropean, au început, din această săptămână, potrivit Agerpres.
Eusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), a declarat, sâmbătă, cu ocazia unei vizite de lucru pe şantier: "Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a dat ordinul de începere al lucrărilor la proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Arad, lucrări prevăzute să dureze doi ani. Ne-am mişcat mult mai rapid decât anticipam, aşa încât miercuri s-a dat ordinul de începere pentru reabilitarea acestei porţiuni de cale ferată".
Proiectarea lucrării este asigurată de firmele PÖYRY Infra GmbH, Lörrach din Germania şi S.C. Viotop SRL din ţara noastră, executant al lucrărilor fiind consorţiul Alstom Transport S.A.; Swietelsky Baugesellsachaft Gmb H, din Germania; Astaldi S.p.A, din Italia; Euro Construct Trading ´98 SRL şi Dafora S.A., ambele de la noi, potrivit domiei sale.
Cea mai mare parte a lucrărilor a căror valoare se ridică la 315 milioane euro urmează să fie finanţate din Fonduri de Coeziune, de la Bugetul de Stat şi din alte surse legal constituite în cadrul POS-T 2007-2013.