Facebook a anunţat joi că nu va mai accepta reclame politice noi în săptămâna care precede alegerile prezidenţiale americane din 3 noiembrie, în cadrul unei serii de măsuri descrise de companie ca fiind planul său final pentru reducerea riscurilor de răspândire a dezinformărilor şi de interferenţă în alegeri, transmite Reuters, conform news.ro.
Operatorul celei mai mari reţele de socializare din lume va continua să permită campaniile şi reclamele politice aflate deja în sistem şi va permite modificarea sumelor alocate acestora şi ţintirea utilizatorilor, dar va bloca ajustarea conţinutului reclamelor sau designul acestora.
Facebook va crea o etichetă pentru postările candidaţilor sau ale campaniilor care vor încerca să îşi revendice victoria înainte ca rezultatele alegerilor să fie oficiale.
Într-un interviu acordat CBS News, difuzat joi, directorul general al Facebook Mark Zuckerberg a spus despre măsuri: "Acestea se vor aplica cu siguranţă preşedintelui odată ce noile reguli vor intra în vigoare şi se vor aplica tuturor în mod egal".
Preşedintele Donald Trump candidează pentru un al doilea mandat, în faţa democratului Joe Biden şi vor avea loc, de asemenea, alegeri pentru Congres.
Într-o postare pe Facebook care a anunţat schimbările, Zuckerberg a afirmat că este îngrijorat de provocările unice pe care alegătorii le vor întâmpina anul acesta din cauza pandemiei de coronavirus, care a determinat o creştere a votului prin poştă.
"De asemenea, mă tem că, având o naţiune atât de divizată, în timp ce finalizarea rezultatelor alegerilor ar putea dura zile sau chiar săptămâni, ar putea exista un risc crescut de tulburări sociale în întreaga ţară", a spus el.
Twitter a interzis anul trecut reclamele politice, iar Google, parte a grupului Alphabet, a limitat modul în care agenţii de publicitate electorală pot ţinti alegătorii.