Olympus investeşte peste 40 de milioane de euro în construcţia unui centru logistic la Hălchiu, în judeţul Braşov. Noul hub face parte din strategia de dezvoltare a Grupului Hellenic Dairies în România şi în regiune, potrivit unui comunicat de presă al Olympus, remis redacţiei.
Centrul logistic se află în faza de construcţie, urmând să fie pus în funcţiune etapizat, începând cu luna ianuarie 2024. Până la finalul anului viitor, acesta va fi complet funcţional şi integrat cu fabrica de lactate deţinută de companie în imediata vecinătate, se mai arată în comunicat.
Hub-ul din Braşov este menit să eficientizeze procesele de depozitare şi logistică, reducând, totodată, consumul de energie, pentru minimizarea impactului asupra mediului. Acesta va deservi piaţa locală, precum şi toate ţările în care sunt exportate produsele lactate Olympus fabricate în România, printre care Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Bulgaria sau Serbia, transmite compania.
Cu o suprafaţă construită de peste 13.500 de metri pătraţi, noul centru este un proiect logistic complex, care va include şi un depozit la înălţime (high-bay), cu o suprafaţă de aproximativ 6.000 de metri pătraţi, complet automatizat, cu o temperatură controlată între +2 şi +4 grade. Odată finalizată investiţia, acesta va fi unul dintre cele mai mari depozite frigorifice de tip high-bay din România, cu o capacitate de peste 32.000 de paleţi, informează Olympus.
"Noul centru logistic din judeţul Braşov este încă o dovadă a angajamentului nostru faţă de România şi a importanţei pe care aceasta o are în planurile noastre strategice. În acelaşi timp, demararea acestei investiţii se aliniază strategiei noastre de sustenabilitate, axată pe reducerea amprentei de carbon, crearea de ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător şi reciclare. Olympus va continua să mizeze pe calitate, inovaţie şi sustenabilitate", a declarat Adrian Cornea, Plant Manager Fabrica de Lapte Braşov, se arată în comunicat.
Depozitele high-bay permit depozitarea unor volume mari într-un minim de spaţiu la sol, pe rafturi cu o înălţime de peste 12 metri, cu ajutorul unor macarale automate. Acest tip de soluţie logistică are mai multe avantaje, printre care o foarte bună optimizare a spaţiului, accesul rapid şi în siguranţă la produse, disponibilitatea 24/7, reducerea distanţelor care trebuie parcurse pentru a livra sau a transporta mărfuri sau un consum redus de energie, informează compania.
Fabrica de Lapte de la Hălchiu, din judeţul Braşov, a fost inaugurată în 2011, ca urmare a unei investiţii Greenfield de peste 55 de milioane de euro. În cei 12 ani de activitate, investiţiile totale au ajuns la peste 140 de milioane de euro, fiind direcţionate cu precădere către echipamente de ultimă generaţie pentru colectarea şi prelucrarea laptelui, precum şi către tehnologii avansate de ambalare a produselor finite, se mai arată în comunicat.