Art Set by GAEP, iniţiativa lansată de Galeria GAEP în 2021, sprijină companiile să integreze arta în spaţiile de lucru ca o soluţie pentru atragerea şi retenţia angajaţilor, mai ales în contextul în care tot mai multe organizaţii recunosc importanţa unui mediu de lucru inspiraţional şi creativ, ca parte esenţială a strategiei lor de HR. Serviciul este folosit astăzi de companii ce cumulează afaceri de 2 miliarde de lei, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"Candidaţii din zilele noastre îşi doresc mai mult de la un loc de muncă decât un simplu venit. Cultura şi identitatea organizaţiei reflectate în mediul de lucru sunt esenţiale pentru ei. Prin Art Set, companiile pot crea un spaţiu de muncă atractiv şi inspiraţional, care să stimuleze creativitatea şi colaborarea. În acest fel, acestea pot transmite acele valori tot mai căutate de angajaţii de astăzi - deschiderea, colaborarea, comunicarea şi flexibilitatea", a declarat Andrei Breahnă, fondator al Art Set by GAEP.
Conform unui studiu recent, realizat la nivel internaţional, 69% dintre angajaţi afirmă că prezenţa artei la locul de muncă contribuie simţitor la starea de bine, iar 77% consideră că evenimentele culturale sau sociale organizate la birou sunt benefice culturii organizaţionale şi coeziunii dintre colegi. De asemenea, 94% dintre respondenţi declară că arta contribuie pozitiv la un mediu de lucru mai primitor şi plăcut, caracteristica a unei culturi organizaţionale deschise şi colaborative, potrivit comunicatului.
Arta, o nouă pârghie pentru reţinerea talentelor şi creşterea productivităţii
În contextul provocărilor actuale, în care lucrul de la distanţă şi competiţia cu spaţiile de tip work hub devin tot mai intense, companiile caută soluţii inovatoare pentru a atrage şi păstra talentele în companii. Arta în birouri s-a dovedit a fi o strategie subtilă şi eficientă pentru îmbunătăţirea productivităţii şi a loialităţii angajaţilor.
Pentru generaţiile Z şi Millennials, care formează o parte semnificativă a forţei de muncă actuale, flexibilitatea şi un mediu de lucru deschis şi creativ sunt factori esenţiali în alegerea unui loc de muncă. Conform unui studiu recent• , 26% dintre candidaţii din Generaţia Z îşi exprimă teama că nu vor găsi un loc de muncă care să îi entuziasmeze, ceea ce a determinat multe companii să-şi adapteze ofertele.
Angajatorii care oferă un program de lucru flexibil şi creează un mediu unde munca este semnificativă au mai multe şanse să atragă talente din această generaţie. În plus, 62% dintre cei din Gen Z acordă o atenţie deosebită sănătăţii şi bunăstării.
De asemenea, în completare, studiile arată că 75% dintre angajaţii care lucrează în birouri unde arta face parte integrantă din spaţiul de lucru preferă acest mediu în defavoarea muncii de acasă, comparativ cu doar 53% dintre cei care lucrează în spaţii cu o amenajare neutră/simplistă.
Pe lângă strategiile de HR, Art Set by GAEP joacă un rol important în susţinerea schimbării culturale şi în consolidarea reputaţiei organizaţionale. Nu este vorba doar despre ajustarea imediată a spaţiilor de lucru, ci despre o viziune mai amplă, prin care companiile pot crea un mediu ce reflectă valorile lor, contribuind astfel la o schimbare de fond în cultura organizaţională.
Obiectiv: Triplarea numărului de clienţi până în 2026
Companiile care au accesat acest serviciu provin din diverse industrii, de la transport şi logistică la imobiliare şi servicii financiare. Printre clienţii actuali se numără Macromex, Kuehne+Nagel, COS şi Promelek XXI, toate generând o cifră de afaceri totală de aproape 2 miliarde de lei. Art Set by GAEP îşi propune să-şi extindă portofoliul şi să-şi tripleze numărul de clienţi până în 2026.
"Ne concentrăm pe creştere organică şi pe extinderea serviciilor oferite, pentru a atinge un portofoliu de aproximativ 100 de companii, în următorii trei ani, în contextul în care observăm un apetit tot mai mare al business-urilor locale de a se orienta spre acest tip de proiecte", a spus Breahnă. Potrivit afirmaţiilor sale, contractele au diverse praguri, în funcţie de numărul de lucrări din cadrul expoziţiei şi a numărului de activităţi, valoarea acestora fiind cuprinsă între 500 şi 3.000 de euro lunar, se menţionează în comunicat.
GAEP vede arta ca pe un catalizator pentru schimbare şi dezvoltare în mediul de lucru, integrând-o strategic prin expoziţii temporare sau permanente şi evenimente interactive. Astfel, arta nu este doar un element estetic, ci un instrument care sprijină companiile în atingerea obiectivelor de retenţie şi implicare a angajaţilor. Dacă la nivel internaţional piaţa este mult mai matură, cu numeroşi furnizori de servicii de închiriere sau leasing de lucrări de artă, pe plan local, proiectul GAEP rămâne unic prin abordarea sa integrată, ce transformă arta într-un motor al schimbării organizaţionale.