Compania belgiană "Anheuser-Busch InBev" NV ("AB InBev"), cel mai mare producător mondial de bere, şi-a majorat oferta de preluare a rivalului britanic "SABMiller" Plc la 79 de miliarde de lire sterline (103 miliarde de dolari), încercând astfel să înlăture temerile investitorilor privind atractivitatea afacerii în urma votului din 23 iunie, când Marea Britanie a decis să iasă din UE (Brexit), generând deprecierea lirei.
Conform noii propuneri, acţionarii "SABMiller" vor primi 45 de lire sterline pentru un titlu, faţă de oferta anterioară de 44 de lire sterline, conform anunţului făcut ieri de "AB InBev". De asemenea, compania a majorat componenta în numerar a ofertei pentru acţionarii care aleg plata în numerar plus acţiuni. Aceştia vor primi aproximativ 4,66 lire sterline, faţă de oferta anterioară, de 3,78 lire sterline.
Majorarea ofertei vine cu scopul de a obţine susţinerea afacerii din partea unor acţionari precum "Aberdeen Asset Management", "Elliott Management" şi "Davidson Kempner Capital Management".
Însă, "Aberdeen Asset Management", al şaselea mare acţionar al "SABMiller", a declarat: "Afacerea revizuită este, în continuare, de neacceptat pentru că subevaluează compania şi îi favorizează pe cei doi acţionari majoritari ai SABMiller. În absenţa unei oferte îmbunătăţite, vom fi mai mult decât fericiţi să rămânem acţionari angajaţi pe termen lung în SABMiller".
"SABMiller" a anunţat că board-ul său va analiza noua ofertă, după care va face un anunţ.
Amintim că, în luna aprilie, "Anheuser-Busch InBev" a acceptat oferta "Asahi Group Holdings" Ltd. din Japonia, în sumă de 2,55 miliarde de euro, pentru preluarea brandurilor Grolsch, Peroni şi Meantime.
"AB InBev" a anunţat că înstrăinarea celor trei branduri, care au fost deţinute de "SABMiller", îi va permite să îndeplinească cerinţele autorităţilor de reglementare, necesare aprobării preluării companiei britanice.
Achiziţia, care acoperă brandurile premium şi operaţiunile aferente la nivel internaţional, este cea mai mare pe care a realizat-o vreodată "Asahi", obţinând o prezenţă importantă în Europa, unde nu a avut activităţi până în prezent.