Aeroportul Internaţional Galaţi - Brăila a primit acordul de la ROMATSA, potrivit unui anunţ făcut de preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea. Obiectivul este inclus în Master Planul General de Transport al României şi potrivit noilor informaţii va avea 250 de hectare la care se adaugă o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.
Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, a declarat: "Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens.
Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea oraşului, recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării. Aeroportul va fi construit după un concept «verde», cu multă vegetaţie pe faţade şi la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generaţie, pentru un consum redus, un confort sporit pentru pasageri, eficient din punct de vedere al costurilor şi cu emisii poluante cât mai scăzute. Va fi singurul aeroport din România cu un spaţiu expoziţional în care pasagerii vor putea admira diferite expoziţii şi vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale".
Aeroportul este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafaţă desfăşurată de 28.500 de mp, şi un terminal cargo, cu o suprafaţă de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficienţă maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea nouă porţi de îmbarcare. Pista de decolare şi aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timişoara şi Constanţa.
Costel Fotea a mai spus: "Practic, pe această pistă vor putea decola şi ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanţare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitaţia pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiţii, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate".
Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila va fi dotat cu multiple echipamente, sisteme şi instalaţii: panouri fotovoltaice, instalaţii inteligente de iluminat, staţii de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere şi analiză video pe bază de inteligenţă artificială (detecţia bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greşit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezenţă umană sau vehicul), echipament de ultimă generaţie de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porţi automate de verificare a cărţilor de îmbarcare şi sistem de automatizare a zonei tehnice.
1. fără titlu
(mesaj trimis de sabin în data de 29.04.2024, 14:29)
Mult succes galatenilor si mare grija la romatsa, sa nu va boicoteze ca pe cei din Brasov!!