CFR Călători va menţine şi în starea de alertă măsurile de dezinfecţie, anunţurile vocale şi afişajul pentru pasageri privind respectarea regulilor de comportament şi igienă, precum şi asigurarea materialelor de protecţie - mască, mănuşi şi dezinfectant - pentru personalul propriu, chiar dacă toate acestea măresc cheltuielile companiei publice de transport feroviar de persoane, susţine Gabriel Rodrigo Maxim, preşdintele Federaţiei Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România(FSTFR), vicepreşedinte al Confederaţiei Naţionale Sindicale Meridian şi vicepreşedinte al Consiliului Economic şi Social.
Liderul sindical a declarat pentru Ziarul BURSA: "Din 15 mai lumea va reveni la tren. Regula de ocupare a vagoanelor < < un loc liber un loc ocupat > > nu mai trrebuie menţinută pentru că avem masca de protecţie obligatorie. Este necesară relaxarea tuturor activităţilor din economie, respectiv repornirea întregii economii, precum şi relaxarea sistemelor de transport care în perioada următoare au un rol foarte important în mobilitatea cetăţenilor români, în special transportul feroviar de călători".
Gabriel Rodrigo Maxim susţine că, dacă Guvernul nu va permite ocuparea vagoanelor la o capacitate cât mai mare, CFR Călători va înregistra pierderi, dacă nu va primi în schimb o compensaţie din partea bugetului de stat.
Preşedintele FSTFR ne-a mai spus: "Considerăm că trebuie reintroduse în circulaţie toate trenurile de călători ce au fost anulate pe perioada stării de urgenţă, ţinând cont că au fost anulate mai mult de 50% din trenurile zilnice de călători ale companiei. De asemenea, trebuie introduse şi trenurile suplimentare din perioada sezonului estival prevăzute în Mersul Trenurilor în vigoare. În acest moment, ne confruntăm cu o situaţie de neacceptat. CFR Călători este subfinanţată şi are doar 900 vagoane în circulaţie, deşi în perioada de sezon îi trebuie 1350 vagoane".
El a precizat că este necesară continuarea programului de investiţii în domeniul infrastructurii feroviare şi a materialului rulant, precum şi alocarea a cel puţin încă 150 de milioane lei cu titlu de compensaţie pentru CFR Călători pentru o funcţionare corectă pe perioada stării de alertă şi până la sfârşitul acestui an.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2020, 00:03)
Transportul CFR este relaxat deja de vreo 20-25 de ani. Acum nu cred că mai transporta(adică înainte de actuala criză) 10% din ce transporta înainte de 1990. De acum ce să mai relaxeze?
2. fără titlu
(mesaj trimis de Paval Marian în data de 13.05.2020, 06:39)
Îl cunosc pe domnul președinte FSTFR de mulți ani și cu mare încredere vă pot spune ca are perfecta dreptate în ceea ce spune din anul 2007 de cand mă aflu alături de dumnealui în lupta sindicala a avut dreptate în ceea ce spune.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Antikredite în data de 13.05.2020, 20:02)
Am lucrat la CFR călători 23 de ani din păcate e varză ca majoritatea instituțiilor cu capital de stat
3. Nu e inca timpul de mers om langa om
(mesaj trimis de Emil în data de 13.05.2020, 08:54)
Ca de obicei sindicatele vorbesc prostii.
E pandemie si poate recidiva.
Nu sindicatele hotărăsc sanatatea noastra pe banii nostrii, ca sunt de stat de fapt.
3.1. Stai acasa (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de George în data de 13.05.2020, 22:04)
Stai în casă emile, nu te forțeaza nimeni sa mergi cu trenul. Dar nici nu e obligatoriu sa fii idiot.
4. fără titlu
(mesaj trimis de Anonim în data de 13.05.2020, 09:37)
Acest nenorocit de tigan aberează numai proști vb ....fura cot la cot cu directori cu firmele private așa zise private de curățenie cu operatori privați și vine și spune că face ceva pentru CFR. Nimic nu face vorbe goale falimentează CFR in 5ani se alege praful și pulberea de calea ferată pentru că asta e interesul nenorociților și hoților
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Dudu în data de 13.05.2020, 09:56)
CORECT VORBIT STIMATE ANONIM.
RODRIGO NU- SI POATE DEPASI VALOAREA DE -PRECUM SPUI- TIGAN
SI TU BĂI PAVĂLE, AI VERTICALITATE OMULE. DE CE NU SPUI CE AVANTAJE AI PTR CA ESTI LANGA EL? LIDERI DE DOI BANI. PROSTITI OAMENII CU VORBE. DAR DE MASINI, SALARII CAT DIRECTORII, STATI ACASA( CHIPURILE FACETI ACTIVITATI SINDICALE) ETC.
DA CHIAR NU VA E RUSINE MĂ?
RODRIGO ÎL SUSTINE PE DIRECTORUL CFR CALATORI DIN MOTIVE PERSONALE SI AVANTAJE PE MASURA. IN REST CFR CALATORI SE AFLA IN COLAPS ABSOLUT. CAT O MAI MERGE.
5. Pentru cei care nu au cei sapte ani de acasa ci do
(mesaj trimis de Cantea Mihai în data de 13.05.2020, 14:26)
Cei care l-au facut tigan pe Rodrigo, ii intreb, sunteti cumva membri de sindicat afiliati la Federatia Miscare Comercial, care a tradat de 25 ani interesele CFR-istilor !? Tot pentru acestia, le spun ca Rodrigo ( fiind licentiat in drept, adica jurist ), reprezinta in mod personal interesele angajatilor in fata instantelor si nu trimite tot felul de trepadusi ( nepregatiti profesional ) la instante, cum fac alte sindicate, federatii si aliante feroviare, luptandu-se personal cu angajatorul, unde astfel are castig de cauza in marea majoritate de cauze ce sunt judecate pentru apararea intereselor membrilor de sindicat. Nu spun acest lucru in mod interesat, fiindca nu nici o relatie cu acesta de nici un fel, ci datorita faptului ca eu m-am intersectat de multe ori cu el la instantele judecatoresti, unde el venea si pleda in fata judecatorilor interesele membrilor lui de sindicat si care aveau diverse litigii de munca cu angajatorul, astfel ca am vazut calitatea lui profesionala de jurist foarte bine pregatit si bataios. Cei care il injurati si il faceti tigan nici nu stiti cat de mici sunteti, nu ajungeti nici la unghia de la degetul mic, de la talpile picioarelor lui, dar in schimb va roade invidia pana la maduva oaselor ...
6. fără titlu
(mesaj trimis de Abj în data de 13.05.2020, 15:34)
Toti fura
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2020, 19:06)
CFR Calatori parca nu vrea sa sa atraga calatorii. De exemplu la Slatina unde este o platforma industriala destul de mare nu exista trenuri care sa corepunda cu orele la care intra sau ies muncitorii din schimburi . Daca s-ar incerca sa se bage trenuri la orele respective cred ca ar avea mai mult profit, bineînteles in detrimentul firmelor de transport auto care circula cu microbuzele pline. Parerea mea este ca nu se vrea , nimic nu este întâmplator. De fapt nici ceferistii la programul lor nu prea au cu ce ajunge la serviciu sau la domiciliu.
8. fără titlu
(mesaj trimis de Maria în data de 13.05.2020, 20:43)
Sa luați în calcul și navetiștii de pe ruta Ploiești - București Nord. Cei mai mulți sunt angajați la CFR
9. fără titlu
(mesaj trimis de Anonim în data de 13.05.2020, 22:18)
Cel ce îl ține în brațe pe țigănaș are și el ceva venit nu degeaba îl laudă ....nenicule lucrez la CFR sau vorbești așa că vă cunoașteți de pe holurile tribunalele ....habar nu ai cat sa furat cat fura și cât se va fura până la falimentare din tu îmi spui că el tine la angajați vb tâmpeni mai mari că tine nici in cur la 10 km nul doare de angajați se lupta pentru el și acoliți lui directori și directorași împuțiți hoți nenorociți nu ști nimic ce sa întâmplat ce se întâmplă și ce se va întâmpla .....