ONG-ul Asociaţia Pro Infrastructura a anunţat astăzi că pe tronsonul de autostradă Târgu Mureş - Câmpia Turzii, de pe Autostrada A3 Transilvania, nu se lucrează decât pe aproximativ 21 km, adică doar pe 45% din distanţă. Asociaţia dă vina pe incapacitatea autorităţilor de a rezolva problemele birocratice în timp util.
Asociaţia Pro Infrastructura a scris pe Facebook: "Cea mai recentă filmare a noastră din avion realizată pe A3 Autostrada Transilvania, între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii, arată blocajele majore care duc la crearea de autostrăzi-muzeu, pun beţe în roate investiţiilor şi dau bătăi de cap şoferilor care sunt nevoiţi să folosească DN15, drum periculos şi care se află printre cele mai aglomerate din ţară!
Pe cei 47,3 km care vor uni (oare peste câţi ani?!) Câmpia Turzii de Aeroportul Târgu Mureş, nu se lucrează decât pe aproximativ 21 km, adică doar pe 45% din întreaga distanţă. Şi nu, nu este vina constructorilor, aşa cum îi place domnlui ministru Cuc să manipuleze opinia publică. Vina este 100% a autorităţilor incapabile să rezolve problemele birocratice la timp pentru a emite Acordul de Mediu şi apoi autorizaţia de construire pentru restul de 55% din acest tronson de autostradă! ".
Asociaţia Pro Infrastructura precizează: "Cea mai gravă situaţie este pe lotul dintre Cheţani şi Câmpia Turzii...unde nici măcar un km de autostradă nu este autorizat! Pe acest segment, cei de la Straco stau degeaba de mai bine de un an de zile, de la emiterea ordinului de începere în luna mai 2016. Stau degeaba pentru că nu pot intra în teren, neavând emisă autorizaţia de construire! Aşa cum se poate vedea din avion, pe lotul acesta există doar câteva depozite de agregate, constructorul neputând să facă mai mult în acest moment, blocajul fiind total.
Situaţia aceasta inacceptabilă devine absurdă şi penibilă pentru că 13,7 km din totalul de 47,3 km dintre Câmpia Turzii şi Târgu Mureş vor fi... MUZEU! Da, cele două loturi care acum sunt în execuţie...vor fi gata în vara anului 2018, în lunile iulie-august, deci peste un an de zile. Dar NU vor putea fi folosite pentru că nodul Iernut, aflat pe lotul vecin (constructor Astaldi-Max Boegl), nu are în acest moment autorizaţie de construire. Birocraţia (obţinerea avizelor şi autorizaţiilor) şi execuţia efectivă a nodului se traduc în minim 18 luni de aşteptare din acest moment".
ONG-ul este de părere că "Cuc ar trebui să facă tot ce ţine de dumnealui pentru a debloca toate aceste proiecte, împreună cu şeful CNAIR şi responsabilii din Ministerul Mediului şi ai celorlalte agenţii şi ministere implicate în hăţişurile birocratice. Aşteptăm cu maxim interes emiterea tuturor avizelor şi autorizaţiilor pentru Autostrada Transilvania şi pentru celelalte proiecte majore de infrastructură din România. Şi cerem responsabilitate, respect pentru cetăţean şi informare corectă şI obiectivă a opiniei publice din partea oficialilor din minister şi CNAIR!".