ASSAI solicită ASF şi UNSAR modificarea algoritmului de calcul al poliţei RCA

Elena Deacu
Bănci-Asigurări / 29 ianuarie 2015

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) a solicitat Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR) modificarea algoritmului de calcul al primei RCA şi un set de propuneri care pot conduce la scăderea costului primelor RCA.

Potrivit unui comunciat remis redacţiei, ASSAI consideră că actualul algoritm de calcul al primelor RCA este unul profund injust, superficial şi perimat.

"Firmele de asigurări din România au împrumutat din metehnele instituţiilor româneşti care recurg cu mare uşurinţă la creşteri de taxe, în cazul de faţă la majorarea preţurilor primelor RCA. Aceasta este cea mai simplă şi la îndemână soluţie pentru firmele de asigurări, dar în defavoarea clientilor captivi obligaţi să cumpere o poliţă RCA din ce în ce mai scumpă şi care despăgubeşte din ce în ce mai puţin şi mai târziu. Primul pas pentru remedierea acestei anomalii este ca asigurătorii să-şi facă obligatoriu curăţenie în ograda proprie", a declarat Cristian Muntean, Preşedinte ASSAI.

În acest sens, ASSAI a trimis o sesizare către ASF cu mai multe propuneri care să conducă la reducerea costului primei RCA.

ASSAI propune, în primul rand, eliminarea emiterii frauduloase a poliţelor de asigurări. Această situaţie a devenit un adevărat fenomen în piaţa românească de asigurări în ultimii ani, în special în rândul societăţilor de asigurări cu cotă importantă pe segmentul RCA. Aceasta presupune încadrarea în mod deliberat eronată a regimului de utilizare a autovehiculului asigurat, pentru a oferi o poliţă RCA la un preţ redus de către intermediarii în asigurări sau de către divizia de vânzări a firmei de asigurări şi, de asemenea, încadrarea unor asiguraţi RCA în mod deliberat eronat în anumite clase de bonificaţie, prin modificarea unor cifre din seria de şasiu a autovehiculului, în momentul emiterii poliţei RCA.

În al doilea rand, ASSAI propune creşterea nivelului de penetrare a RCA la nivelul parcului auto naţional, prin interconectarea bazelor de date ale dispozitivelor de monitorizare a rovignetei, cu baza de date CEDAM, astfel încât să poata fi identificaţi şi sancţionati mai uşor proprietarii de autovehicule care circulă pe drumurile publice fără poliţa RCA.

De asemenea, ASSAI propune emiterea poliţei RCA în baza CNP, a performanţelor tehnice ale autovehiculului şi a altor factori care influenţează în mod real profilul de risc al asiguratului RCA

Algoritmul corect de calcul al poliţei RCA ar trebui să ţină cont de: elemente relevante precum răspunderea personală a şoferului şi performanţele tehnice ale autovehiculul utilizat - puterea dezvoltată de autovehicul, existenţa unor sisteme perfecţionate de frânare, direcţie, de stabilizare a autovehiculului, de atenţionare a şoferului, etc; factori secundari precum numărul de amenzi încasate pentru anumite tipuri de abatere -depăşirea vitezei, nerespectarea culorii semaforului, circulaţia pe contrasens, etc, culoarea autovehiculului, locaţia în care îşi desfăşoară activitatea normală şoferul autovehiculului, vârsta, vechimea în sofat, tipul de activitate desfăşurat, etc

"Actualul algoritm de calcul al primei RCA este, cu mici modificări, similar cu sistemul ADAS al anilor '80. Ştim că este un chin să interconectezi baze de date ale unor instituţii publice din România, înţelegem că este dificil să elimini filiere fraudatoare existente de ani de zile în cadrul unor societăţi de asigurări şi brokeraj, este un adevărat efort să schimbi un algoritm de calcul al primei RCA vechi de peste 25 de ani, dar piaţa de asigurări şi ASF trebuie să înţeleagă că aceste soluţii, în România anului 2015, sunt de preferat în locul creşterii primei RCA", a adăugat Muntean.

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente - A.S.S.A.I. - este asociaţia care reprezintă interesele service-urilor auto din România şi are rolul de a proteja şi dezvolta industria auto românească. Scopul Asociaţiei ca organizaţie non-guvernamentală profesională este să reprezinte industria de service-uri auto independente în faţa autorităţilor române, organizaţiilor profesionale, patronale şi sindicale, a comunităţii de afaceri şi a societăţii civile.

Opinia Cititorului ( 15 )

  1. Ma intreb cum mai rezista societatea romaneasca la toate abuzurile. Problema RCA-ului, iata ca isi poate gasi solutiile. Constat cu stupoare ca avem un ASF si o piata de asigurari infecta! Felicitari asociatiei pt aceste informatii pe care le-a facut publice.

    Si service-urile din Ro sunt la fel de echidistante si corecte ca cei de la ASF. Cu exceptia Croatie avem cel mai scump service la auto din Europa in conditiile in care avem cel mai mic pret mediu / RCA. Se invoca adesea gresit nivelul scazut al salariului din Ro cand vine vorba de plata RCA dar avem pagubiti cu BMW a carei reparatie tine cont de valoarea masinii . Corect ar fi ca toate institutiile cu atributii in domeniu sa se implice nepartinitor pentru rezolvarea corecta discretantelor de pret pe clase de varsta. Ideal ar fi ca polita RCA pe sofer pentru ca el genereaza accidente ciraborat cu inasprirea pedepselor pentru cei care circula cu masini ce nu corespund din punct de vedere tehnic standardelor in vigoare.

    1. Scuzati greselile primului jmesaj transmis dupa telefon .

      Si service-urile din Ro sunt la fel de echidistante si corecte ca cei de la ASF. Cu exceptia Croatie avem cel mai scump service la auto din Europa in conditiile in care avem cel mai mic pret mediu / RCA. Se invoca adesea gresit nivelul scazut al salariului din Ro cand vine vorba de plata RCA dar avem pagubiti cu BMW a carei reparatie tine cont de valoarea masinii . Corect ar fi ca toate institutiile cu atributii in domeniu sa se implice nepartinitor pentru rezolvarea corecta discrepantelor de pret pe clasele de varsta. Ideal ar fi ca polita RCA sa fie emisa pe sofer pentru ca el genereaza accidente coraborat cu inasprirea pedepselor pentru cei care circula cu masini ce nu corespund din punct de vedere tehnic standardelor in vigoare. 

      As vrea sa va raspund la aceasta constatare a dvs,cel care sustine ca avem cel mai scump tarif in service-uri.

      Respectuos va raspund ca va inselati amarnic. Proportia este inversa ,avem cel mai scump RCA si cel mai ieftin service din Europa Balcanica. Si pe langa astea avem si cei mai slabi administratori de service ,care se prostitueaza la ora de manopera si fac conventii cu Asiguratori bolnavi ,gen Euroins ,iar clientul este OBLIGAT sa se duca sa-si repare autoturismul cu ce i se da,iar daca acesta opteaza pentru un alt service,care nu are conventie,este AMENINTAT ca nu vor fi despagubiti. Daca ceea ce v-am relatat in randurile de mai sus nu va schimba parerea ,mergeti la ASF si numarati reclamatiile! 

    Ma intreb de ce platim in permanenta un RCA mai mare in fiecare an fara sa avem daune? Eu cred ca exista o cardasie intre hotii din asigurari si hotii de la ASF. Furtul este ceea ce ii tine legati. Sper sa il vedem si pe Misu Negritoiu la DNA cat mai curand posibil.

    Piata de asigurari din Romania este un sat fara caini, in care fiecare face ce vrea! Statisticile date de UNSAR nu rezolva situatia pretului RCA. Hotii din asigurari se tin cu dinti de actualul sistem, pt ca este extrem de profitabil sa cresti pretul RCA la o mare categorie de tineri, decat sa cresti individual, in functie de gradul de vinovatie. Asta e de fapt problema. Ei vor sa fure de la cat mai multi si prefera astfel sa spuna ca toti tinerii sunt vitezomani si inconstienti. Cine ne mai apara in tara asta?

    ASF-ul e tipul ala de hot nesimtit, care nu se multumeste doar cu banii si bijuteriile. Mai vrea si ceasu de plastic de pe noptiera si sosetele de pe calorifer. Hoooo, nesatuilor!

    ASF - Asociatia Spagarilor Fericiti

    Am ajuns in situatia penibila in care service-urile protejeaza pagubitii RCA si gasesc solutii la problemele de pe piata asigurarilor....si ma intreb, ASF-ul de ce mai exista? Ca-mi nu-mi pare deloc ca isi indeplinesc rolul pentru care au fost creati

    1. Li se da totul de-a gata, in clar, explicat si ei tot nu fac nimic! Bravo ASSAI! Rusine ASF! Rusine UNSAR!

    Da,intradevar RCA-ul este o mare hotie.El trebuie aplicat ca orice persoana in parte sa si-l permita sa-l faca.Exemplu: Un baiat de 23 de ani plateste anual la o Dacia Logan 1.4 MPI 4300 Ron. De ce oare sunt asa multe masini pe strazi fara Rca valabil?Pai in 2 ani de zile mai plateste o data masina.Cum va explicati ca, RCA-ul a crescut tinand cont ca daunele masinilor au scazut cu 25% mai putin fata de anii precedentii?Este o adevarata mafie si hotiee iar cei de la ASF stau cu mainile in san , binenteles pentru o suma considerabila de banii.

    Toate aprecierile mele domnului Muntean care se zbate sa schimbe ceva si in sistemul romanesc, dar din pacate se lupta cu morile de vant...ASF-ul e prea corupt, asiguratorii sunt prea hoti si se au ca fratii intre ei. Nu e de ajuns sa ne apere interesele un singur om, o asociatie....trebuie sa o facem cu totii! Noi trebuie sa sarim sa ne aparam interesele! Eu va sustin, domnule Muntean!

    Cand s-a facut mitingul pe 2 Decembrie in fata Parlamentului, de ce nu au venit sa ne sustina,au ramas la ideea lasa ca fac altii pentru mine? Cu 300 de oameni nu ai ce sa faci sunt prea corupti si prea mana in mana sa le faci fata.Trebuia sa ne unim cu totii dar in Romania nu prea ai cu cine,era si normal sa se ajunga aicea cand noi suntem asa comozii, acuma suportam consecintele. Respectele pentru Dnu Muntean sunt prea putine pentru ceea ce a facut si face in continuare pentru noi, trebuie sa-i fim alaturi si sa-l sustinem necontenit.

    Setul de prevederireferitoare la algoritmul de calcul al primei RCA, inaintate de ASSAI catre ASF emana corectitudine, obiectivitate si bun simt. Ignorarea lor de catre ASF si UNSAR poate fi interpretata fara echivoc ca si rea-vointa. Cand ai o problema, si vine cineva si iti ofera o solutie la acea problema si tu o ignori, inseamna ca , paradoxal, acea problema iti ofera de fapt o stare de confort. Dar acest lucru nu este normal si inseamna ca acea problema ascunde lucruri urate si dubioase, care vor iesi intr-un final la vedere, si atunci nu va fi bine...

    Domnilor,atata timp cat aceasta piata de asigurari ,va fi condusa de politic,iar conducatorii acestor firme de asigurari vor fi conduse de oameni care au numai un buzunar si stomacul cat Casa Poporului,nu vom avea nici o sansa sa intram in randul U/E.

    In toate firmele de asigurari sunt angajati oameni fara coloana,oameni fara onoare ,dar cu mare pofta de pupat in dos,seful care i da ordine/ 

    Mai mult decat atat nici nu au studii de specialitate si dau solutii de iti vine sa te dai cu capul de pereti. Dar ce conteaza? Seful lui e multumit.

    I n ceea ce priveste seful lor suprem ASF-ul ,doarme linistit cu casca pe urechi cand se aude strigatul unui roman pacalit.Si inca o intrebare pt acesti tovarasi: Domnilor, de ce va impotriviti proiectului CEETAR ,unde chiar au loc oameni f bine pregatiti? 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb