Companiile de car-sharing din Federaţia Rusă au început să-şi completeze în mod activ flota cu autoturisme chinezeşti, după ce şi-au pierdut partenerii occidentali şi niponi, anunţă cotidianul Kommersant.
Astfel, compania Delimobil a achiziţionat 150 de maşini noi Chery Tiggo 4 şi de anul viitor mizează pe o expansiune agresivă în ţară. Pentru companie, aceasta este prima experienţă de lucru cu producătorii chinezi şi cea mai mare achiziţie de la începutul anului 2022. Începând din 2023, Delimobil plănuieşte să-şi mărească flota auto cu 10000-12000 de unităţi anual, produse de companiile din China. Preţul de vânzare cu amănuntul al unui automobil Chery Tiggo 4 în Rusia este de 1,7 milioane de ruble.
Yandex.Drive intenţionează, de asemenea, să achiziţioneze aproximativ 7000 de autoturisme de acest tip până la finalul anului 2022. Companiile din industria automotive din China oferă deja autoturisme şi companiilor Citydrive şi BelkaCar. Citydrive a adăugat deja în flota sa automobilele chinezeşti Haval Jolion şi Chery Tiggo 7 Pro, achiziţionând până în acest moment peste 3.000 de vehicule. Conform unui reprezentant al companiei, utilizatorii serviciului de car-sharing nu văd o diferenţă fundamentală între autoturismele chineze şi cele germane. Compania BelkaCar a adus şi ea peste 100 de autoturisme Chery Tiggo 4 la începutul lunii martie, dar refuză să ofere informaţii cu privire la reînnoirea flotei auto.
În acest moment, produsele constructorilor de automobile din China sunt singura oportunitate pentru cars-haringul rusesc de a-şi actualiza flota. Dar experţii de la Moscova avertizează că, în actualele condiţii de penurie, costul călătoriilor va continua să crească.
Conform jurnaliştilor de la Kommersant, care citează date furnizate de Tiar-Center şi Raec, 68 miliarde ruble reprezintă volumul pieţei de car-sharing din Federaţia Rusă în anul 2021. Potrivit unei surse citate de aceştia, ponderea mărcilor chineze pe piaţa rusă de car-sharing a ajuns la 21% în iunie 2022 şi va continua să crească.