Banca Comercială Română lansează primele carduri bancare prietenoase cu mediul, ca parte dintr-un demers mai amplu prin care banca vizează transformarea sustenabilă a portofoliului de carduri, conform unui comunicat remis redacţiei.
Astfel, începând din luna octombrie, clienţii BCR au posibilitatea de a utiliza un card fizic prietenos cu mediul, realizat din 85% plastic reciclat, dacă solicită un card de credit BCR IKEA sau un card de debit George, varianta de culoare pe albastru, cea mai cerută versiune dintre cele patru disponibile. Chiar dacă materia primă care stă la baza dezvoltării noilor carduri este diferită, acestea păstrează toate funcţionalităţile de până acum, de la designul atractiv, accesul la fonduri şi plăţile contactless.
"Studiile ştiinţifice demonstează că încălzirea globală va fi cea mai mare provocare cu care s-a confruntat omenirea până acum, fiind absolut necesar să luăm măsuri pentru prevenirea şi atenuarea schimbărilor climatice. BCR, în calitate de membru activ în comunitate, şi-a asumat o abordare integrată de business responsabil, încurajând dezvoltarea economică durabilă şi un comportament atent faţă de mediu, prin care contribuie la prosperitatea clienţilor, dar şi a societăţii. De aceea, integrarea sustenabilităţii în mediul de business, pentru a satisface nevoile prezentului fără a compromite resursele, este datoria pe care o avem faţă de generaţiile viitoare. Un pas important pe care noi îl facem în atingerea acestui obiectiv comun ţine de lansarea primelor carduri bancare prietenoase cu mediul, din portofoliul BCR. Sperăm să fie un bun exemplu în industria bancară, pentru a ajunge rapid o practică comună, ce aduce o schimbare reală şi impact pozitiv în viaţa comunităţii", a declarat Ilinka Kajgana, Vicepreşedinte Executiv Risc în cadrul BCR.
Cardul BCR IKEA este un reper unic pe piaţă la nivel de flexibilitate şi accesibilitate a serviciilor de finanţare oferite clienţilor, fiind primul card de credit ce oferă 60 de rate fără dobândă, dar şi posibilitatea de a-l obţine direct în magazinul IKEA şi de a achiziţiona produsele pe loc prin linia de credit aprobată. Produsul a cunoscut un succes comercial major încă de la lansare, iar parteneriatul strategic dintre cele două companii evoluează prin emiterea acestui card fizic prietenos cu mediul şi prin viziunea comună asupra importanţei impactului pozitiv în societate şi a grijei faţă de mediu.
Poluarea cu plastic a devenit una dintre cele mai presante probleme de mediu din lume, iar BCR îşi concentrează de ceva timp eforturile în urmărirea lanţurilor valorice de producţie care au un impact pozitiv asupra societăţii, prin protejarea mediul înconjurător. În scurt timp, toate cardurile George, disponibile în patru versiuni de culoare (albastru, roz, verde şi turcoaz), vor fi emise exclusiv din materiale prietenoase cu mediul.
În acelaşi timp, BCR va continua promovarea unor practici bancare responsabile, susţinând comerţul electronic şi plăţile contactless cu telefonul sau ceasul, prin informarea constantă a clienţilor cu privire la alegerile ce au la bază respectul pentru mediu.