Consiliul Concurenţei a anunţat, miercuri, că a declanşat o investigaţie privind o posibilă trucare a unei licitaţii publice organizată de Primăria Municipiului Braşov, în anul 2018, pentru delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului de amenajare, organizare şi exploatare a parcărilor publice cu plată de pe domeniul public al oraşului, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
"Autoritatea de concurenţă suspectează că patru companii, Rosilo Montaj, Bio Diversitas, Aeon Building şi M.B. Building&Consulting, s-au înţeles şi au adoptat un comportament menit să asigure câştigarea contractului de concesiune de către ofertantul prestabilit de către acestea. Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile firmelor, documentele ridicate aflându-se în analiza autorităţii de concurenţă, în cadrul procedurii specifice de investigaţie", arată autoritatea de concurenţă în comunicat.
Potrivit sursei citate, inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilei practici anticoncurenţiale analizate.
"Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor", spun reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă în cadrul programului de clemenţă pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale acesteia.
În anul 2019, Consiliul Concurenţei a finalizat o analiză pe piaţa serviciilor de parcare publică cu plată la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ.
În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că, în unele cazuri, durata contractelor de delegare a gestiunii/concesiune pentru servicii de parcare este foarte mare, existând şi posibilitatea de prelungire. Astfel, deşi concurenţa între furnizorii/prestatorii de servicii de parcare se poate manifesta doar cu ocazia derulării procedurilor de achiziţie publică pentru desemnarea operatorilor care vor administra parcările, pe perioada derulării contractului, piaţa este închisă pentru concurenţă.
Ca urmare, una dintre recomandările Consiliului Concurenţei este ca autorităţile publice locale să limiteze durata contractelor la o perioadă de cinci ani şi să evite prelungirea nejustificată a acestora.