Majorarea preţurilor metalelor folosite pentru producerea bateriilor ar duce la amânarea cu câţiva ani a accesibilităţii achiziţionării maşinilor electrice, arată un studiu publicat de BloombergNEF şi citat de site-ul bnnbloomberg.ca. Preţurile litiului, cobaltului şi nichelului au crescut vertiginos în ultimul an, depăşind marjele producătorilor de vehicule electrice într-un moment crucial pentru dezvoltarea industriei respective, se arată în studiul citat. Odată cu creşterea cererii, producătorii se confruntă cu următoarea dilemă: să acopere din buzunarul propriu noile costuri sau să încerce transferarea acestora în sarcina clienţilor.
Înainte de actuala creştere, preţurile bateriilor se apropiau de niveluri care ar fi făcut costurile iniţiale ale vehiculelor electrice să fie competitive cu maşinile tradiţionale fără subvenţii de la stat, se arată în raportul citat, dar acest lucru a început să se schimbe în actualele condiţii din piaţa materiile prime. Conform specialiştilor, preţurile bateriilor vor creşte semnificativ anul acesta comparativ cu ultimul deceniu, iar inflaţia globală ar putea amâna cu câiva ani prognozele care prevedeau un preţ mediu de sub 100 dolari pe kilowatt-oră pentru respectivii acumulatori.
Studiul citat arată că preţul litiului a crescut de peste cinci ori în ultimul an, în timp ce preţurile la cobalt şi nichel au crescut şi ele. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni se observă o uşoară reducere a preţurilor respective, fapt care îi determină pe experţii de la Goldman Sachs Group Inc. să afirme că se aşteaptă ca preţul acestor trei metale esenţiale să scadă în următorii doi ani, pe măsură ce producătorii cresc stocurile de materii prime.
Un factor important pentru piaţa vehiculelor electrice îl reprezintă explozia preţurilor la carburanţi, din ultimele luni, pentru maşinile convenţionale, ceea ce face ca autoturismele electrice să fie mai atractive pentru clienţi.
"Costul în creştere al bateriilor nu împiedică adoptarea vehiculelor electrice pe termen scurt. Unii dintre factorii care determină costurile ridicate ale materiilor prime pentru baterii - război, inflaţie, fricţiuni comerciale - împing, de asemenea, preţul benzinei şi motorinei la cote record", afirmă analiştii BNEF.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2022, 14:10)
Nu-i bai, la cati bani au romanii. Erau ceva studii stupide ca peste jumatate din romani vor masini electrice...pasarea malai viseaza.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2022, 17:05)
La cat de scumpe sunt cutiile alea electrice si la cat de slaba e autonomia, 80% din ele se vand exclusiv datorita subventiilor pe care statul le ofera (nu doar la noi, ci peste tot prin lume).
Iar banii ăia de subvenții, nu pică din cer. Vin din taxele proștilor care le plătesc și din inflația pe care UE și Banca Centrală Europeană o generează.