Cea mai mare parte a angajaţilor români preferă să lucreze în continuare de acasă, deşi perioada de restricţii din cauza pandemiei de COVID-19 s-a încheiat. Aproape trei sferturi dintre cei intervievaţi, în cadrul unui studiu realizat de EY România, au declarat că îşi doresc să continue să lucreze în sistem Work From Home (WFH), permanent sau măcar câteva zile din săptămână, potrivit unui comunicat de presă.
Conform sursei citate, principala prioritate a companiilor este cum vor reuşi să îşi motiveze angajaţii şi cum pot eficientiza munca lor, în condiţiile în care depind de fiecare dată de mijloacele tehnologice pentru a comunica şi a-i superviza.
Mihai Nica, country manager Daktela România, explică modul în care companiile s-au adaptat noii realităţi şi la ce soluţii au apelat pentru a eficientiza activitatea echipelor lor:
"Viitorul pieţei muncii în România este hibrid şi se pare că nu ne vom mai întoarce niciodată la modul de lucru din perioada pre-pandemică.
Companiile au fost nevoite să se adapteze noului context şi multe au apelat la diverse tehnologii pentru a îmbunătăţi comunicarea de la distanţă cu angajaţii lor şi pentru a eficientiza rezultatele acestora. S-au stabilit astfel noi protocoale de lucru, şedinţele şi dialogul între departamente este mijlocit acum de diverse canale de comunicare online. La fel, interacţiunea offline cu clienţii pierde din ce în ce mai mult teren în faţa celorlalte canale precum apelurile telefonice, e-mail, SMS, web chat şi reţele sociale.
Multe companii au apelat astfel la servicii de tip Customer Care Omnichannel pentru a facilita şi mai mult comunicarea cu clienţii, dar şi intern, cu întreaga echipă. Un astfel de serviciu, cum este cel oferit de Daktela, centralizează toate canale de comunicare într-o singură platformă, nu vor mai exista informaţii care pot fi pierdute sau omise. Companiile primesc rapoarte simplificate ce includ toate canalele de comunicare, integrări multiple bazate pe API, rapoarte despre activitatea angajaţilor. Este util Team Leader-ilor pentru a evalua performanţa agenţilor, de exemplu", declară Mihai Nica.
Lucrul de acasă nu trebuie privit de companii ca un factor de scădere a randamentului, atât timp cât workflow-ul este optimizat şi eficientizat.
Cu ajutorul unui soluţii de tip Contact Center Omnichannel, se poate monitoriza activitatea angajaţilor, ce a fost finalizat de aceştia şi ce a rămas încă nefinalizat, totul verificat, măsurat şi rezolvat într-o singură aplicaţie. Sarcinile pot fi atribuite individual sau unei echipe şi pot fi reasignate oricând. Apoi, fiecare solicitare are ataşat tot istoricul de comunicare anterior, indiferent de canalul de comunicare: email, SMS, reţele sociale sau comentarii interne. "Toate ataşamentele şi înregistrările apelurilor sunt disponibile Team Leader-ilor. Mai mult, se pot personaliza statisticile şi rapoartele în timp real, în funcţie de nevoile fiecărui departament sau agent", explică Mihai Nica.
Software-ul Daktela înglobează toate canalele de comunicare cu clienţii într-o singură soluţie. Fie că este vorba de apeluri, SMS-uri sau e-mailuri, mesaje pe reţele sociale sau Web chat, totul este disponibil într-o singură aplicaţie online. Platforma Daktela pentru Call Center aduce beneficii tuturor! Clientul rezolvă rapid problema apărută, operatorul are la dispoziţie toate informaţiile despre client de oriunde ar lucra, iar Team Leader-ul are o imagine de ansamblu asupra întregii activităţi a echipei şi poate acţiona rapid când este necesar.
Astfel, Daktela înregistrează automat toate interacţiunile cu clienţii, indiferent de canalul de comunicare, direct în cadrul CRM-ului. Prin înregistrarea acestui istoric de comunicare în timp real, software-ul Call Center Daktela creşte semnificativ productivitatea şi gradul de satisfacţie al clienţilor, se mai arată în comunicat.