Odată cu instalarea pandemiei la nivel global, fermierii din Malaysia erau îngrijoraţi că trebuie să arunce tone de legume proaspete. Comerţul electronic i-a salvat însă, deoarece au putut să se conecteze cu clienţi prin intermediul lui, informează BBCNews.com.
Pescarii din Asia de Sud-Est au trecut printr-o provocare similară. Ordinul de Control al Mişcărilor, care prevede condiţiile impuse asupra comerţului din Malaysia, este în vigoare din luna martie şi recent s-a extins până pe 9 iunie.
Din fericire, platforma de comerţ online din Singapore, Lazada, i-a pus pe pescari şi agricultori în faţa unui nou gen de consumatori. Aşadar, la o săptămână de la implementarea restricţiilor, au fost vândute mai mult de 1,5 tone de legume.
Audrey Goo este proprietarul MyFishman, un serviciu de livrare a fructelor de mare în Malaysia. Şi el s-a confruntat cu probleme legate de implementarea restricţiilor şi nu a putut furniza restaurantelor sau magazinelor alimentare. Totuşi, recunoaste că platforma de comerţ online i-a salvat afacerea şi vânzările sale chiar au crescut cu 150% în primele săptămâni pentru că oamenii comandau mult acasă.
Sondajele Lazada arată că comenzile plasate din ianuarie până în mai, pentru produse proaspete, s-au dublat în regiunea Asiei de Sud-Est.
În Indonezia, cooperativa agricolă Rumah Sayur Group s-a angajat să ajute 2500 de fermieri din 89 de sate să-şi vândă produsele proaspete. Grupul vindea anterior direct în supermarketuri, hoteluri, restaurante şi cafenele din oraşul Jakarta. Acum vând fructe exotice sau peşte proaspăt prin parteneriatele încheiate cu fermieri şi pescari.
Gigantul chinez al comerţului electronic, Alibaba, şi-a deschis platforma gratuit pentru transmisii live cu fermierii chinezi, pentru ca aceştia să ajungă mai uşor la publicul lor. Sondajele companiei arată că 15 milioane de produse au fost vândute în primele trei zile de transmisie live.