Fondatorii producătorului suedez de cosmetice Oriflame Holding AG răs-cumpără de la investitori cota de 60,5% din companie, după ce aceştia le-au acceptat oferta, anunţă Reuters. Luna trecută, fondatorii au lansat o ofertă pentru cumpărarea acţiunilor pe care nu le deţin la companie, dându-i acesteia o valoare totală de circa 13 miliarde de coroane (1,3 miliarde de dolari).
Principalul acţionar al societăţii, familia Jochnick, care avea în proprietate 31% din Oriflame, lansase o ofertă în numerar de 8,89 miliarde de coroane suedeze sau 227 de coroane pe titlu. Preţul a reprezentat un plus de 35% faţă de cotaţia de atunci a titlurilor companiei.
Walnut Bidco, societate deţinută de familia Jochnick, a informat că au fost îndeplinite toate condiţiile pentru încheierea ofertei de răscumpărare.
O comisie alcătuită din membri ai boardului companiei, independentă de familia Jochnick, a analizat oferta şi a recomandat-o, subliniind însă că societatea are perspective incerte din cauza deteriorării condiţiilor de pe mai multe pieţe.
Produsele Oriflame sunt distribuite pe circa 60 de pieţe din lume, prin vânzare directă, realizată de agenţi. În ultimii ani, compania şi-a redus expunerea la Rusia şi alte ţări din CSI (Comunitatea Statelor Independente), în contextul condiţiilor dificile de piaţă. În ultimul an, aceasta s-a confruntat şi cu o încetinire a activităţii sale din Asia şi Turcia.
Familia fondatoare a Oriflame consideră că societatea are nevoie de o repoziţionare în zonele geografice cheie şi că realizarea acestui proces se loveşte de provocări din cauza acţionariatului public. În acest context, fondatorii au lansat oferta pentru acţiunile pe care nu le deţineau, afirmând că prin preluarea integrală a Oriflame vor putea realiza repoziţionarea societăţii, date fiind "beneficiile pe care le presupune un acţionariat privat".
Oriflame este rivalul producătorului american de cosmetice Avon, ale cărui produse sunt vândute prin acelaşi sistem (distribuţie directă prin agenţi).
În 2018, Oriflame a avut vânzări de 1,318.9 miliarde de euro, faţă de 1,363.1 miliarde euro în anul anterior. Profitul brut a însumat 957,4 milioane euro anul trecut, comparativ cu 994,6 milioane de euro în anul precedent, iar câştigul net a ajuns la 96,1 milioane de euro, de la 92,6 milioane de euro.