• Anca Boagiu consideră că mişcările sindicale prejudiciază imaginea ţării noastre în ochii Europei
Blocarea activităţii instituţiilor statului poate avea urmări grave asupra des-făşurării normale a procesului de integrare. Ministrul Integrării Europene, Anca Boagiu şi-a exprimat îngrijorarea faţă de o posibilă neîndeplinire a obligaţiilor asumate de ţara noastră pînă în aprilie 2006, cînd Comisia Europeană va publica următorul raport de monitorizare, utlimul înainte de aderarea efectivă la Uniunea Europeană.
În cadrul unui seminar cu tema "Fondurile structurale şi autorităţile locale", ministrul integrării a precizat că "imboldul de a ieşi în stradă este dat nu numai de sindicate, ci chiar din zona politică uşor inconştientă de pericolul pe care îl naşte şi care poate aduce prejudicii". Anca Boagiu: "Dacă ne vom trezi în acest moment cu instituţiile blocate în stradă, cine va mai lucra şi cine se va mai preocupa de procesul de integrare? Ce ar fi să vedem toată administraţia locală în grevă sau toată ţara să iasă în stradă".
Reprezentanţii principalelor confederaţii sindicale au negat că politicienii ar avea vreo implicaţie în decizia de declanşare a mişcarilor de protest şi au precizat că acestea au fost demarate ca urmare a hotărîrii membrilor sindicali.
Ministrul Integrării a criticat greva profesorilor, care "au obţinut un procent nesperat de mare din PIB, respectiv 5%". Anca Boagiu: "Guvernul s-a ţinut de promisiune. Am spus că vom reforma sistemul de învăţămînt, iar în faţa acestei alternative răspunsul este: noi nu vrem reformare, vrem bani de salarii. Este o componentă, dar peste banii de salarii, noi discutăm despre asigurarea condiţiilor decente pentru copiii noştri pentru a învăţa".
Declaraţia ministrului Anca Boagiu este intepretabilă, din considerentul logic că elementul cheie în asigurarea condiţiilor decente de studiu, despre care domnia sa vorbea, este, în primul rînd, gradul de pregătire a profesorilor şi modul în care aceştia implementează cunoştinţe elevilor. Avînd în vedere remuneraţia dezechilibrată în raport cu volumul de muncă şi răspunderea de formare intelectuală pe care această activitate o presupune, cum putem avea pretenţia ca un profesor să dea randamentul dorit în condiţii de salarizare slabe?