ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de accesorii telecom şi produse Smart Home din România, care deţine brandul Tellur, a înregistrat o cifră de afaceri de 108,7 milioane de lei (22 de milioane de euro) în 2021, în creştere cu 16,2% comparativ cu 2020, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, profitul net a ajuns la 9,5 milioane de lei (1,9 milioane de euro), în creştere cu 67,8% în 2021 faţă de 2020. EBITDA a crescut cu 80,1%, ajungând la 12,4 milioane de lei (2,5 milioane de euro), comparativ cu anul anterior.
Segmentele B2B şi online s-au aflat în topul creşterilor înregistrate de companie anul trecut, atât pe plan intern, cât şi extern, compania obţinând rezultate optime la toate direcţiile sale principale de business.
În ceea ce priveşte categoria de produse, cele mai vândute au fost cele din gama proprie, Tellur. Căştile Bluetooth, încărcătoarele auto şi cablurile cu LED s-au aflat în topul vânzărilor din 2021, atât în ţară, cât şi în celelalte 30 de ţări în care este prezentă compania, subliniază sursa citată.
"Anul 2021 a fost unul în care am avut multe realizări, am intrat pe noi pieţe externe cu brandul propriu, Tellur, ne-am extins gama de produse, am înregistrat recorduri de vânzări pe anumite categorii de produse şi am dezvoltat business-ul în acord cu ce ne-am propus. Am început anul acesta în mare forţă, prin listarea la BVB şi deschiderea unei subsidiare în Texas pentru a susţine ritmul de creştere a vânzărilor şi a deservi cât mai bine clienţii din America de Nord. Luna aceasta am lansat, în premieră în România, Tellur Green, o gamă de produse 100% ecologice, ce include produse precum cabluri, încărcătoare, boxe portabile Bluetooth, fabricate din materiale precum fibra de grâu, nailonul sau plasticul reciclat. Rezultatele obţinute până acum şi perspectivele pieţei ne dau toate motivele de a fi optimişti în continuare," a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
ABN Systems are în plan dezvoltarea accelerată pe pieţele externe de pe patru continente şi consolidarea poziţiei pe piaţa autohtonă, prin accesarea unor noi nişe de business. Pentru realizarea acestui lucru, compania s-a listat la BVB la începutul acestui an, în urma unui IPO istoric, se menţionează în comunicat.