Investiţiile în sectorul hotelier au înregistrat o creştere considerabilă în 2024, atât în România, cât şi la nivel european, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Volumul investiţiilor în hoteluri din ţara noastră a atins 69,3 milioane de euro, în creştere cu 56% faţă de anul precedent transmite compania Fortim Trusted Advisors, membră a Alianţei BNP Paribas Real Estate. În Europa, investiţiile în industria hotelieră au cumulat 20,5 miliarde de euro, înregistrând o creştere de 70% faţă de 2023, ceea ce face ca acest segment să fie considerat cea mai performantă clasă de active din punct de vedere al evoluţiei anuale, conform ultimului raport de investiţii al BNP Paribas Real Estate.
"România se încadrează în trendul european de diversificare a investiţiilor în clase de active comerciale, un mare câştigător fiind sectorul de proprietăţi hoteliere. În 2024, s-a încheiat şi cea mai mare tranzacţie din ultimii trei ani, prin achiziţia Hotelului Ambasador din Bucureşti de către austriecii de la Julius Meinl. În ultimii trei ani, investitorii au cumpărat în România 19 hoteluri, în valoare totală de 179,95 milioane de euro, dintre care zece sunt situate în staţiuni montane şi pe litoral, cu o valoare cumulată de 71 milioane de euro, ceea ce reprezintă 39% din totalul investiţiilor în spaţii de cazare", a declarat Ştefan Oană, Head of Capital Markets la Fortim Trusted Advisors, membră a Alianţei BNP Paribas Real Estate, conform aceluiaşi comunicat.
Printre cele mai importante tranzacţii din 2024 se numără vânzarea Hotelului Orizont din Predeal, care a fost achiziţionat de N.S.&Sons Global Investments pentru 10,5 milioane de euro. Proprietatea are 139 de camere, piscină acoperită, zonă de Spa & Wellness şi un centru de conferinţe.
Pe litoral, cea mai mare tranzacţie a fost vânzarea Hotelului Pam Beach (fostul Muntenia) din Olimp, pentru o sumă de puţin sub 10 milioane de euro. Cu 210 camere şi o piscină, hotelul va funcţiona sub reţeaua Steaua de Mare, în regim all-inclusive.
În ultimii trei ani, 14 hoteluri din oraşe precum Bucureşti, Cluj-Napoca, Oradea, Târgu-Mureş, Braşov şi Constanţa au fost achiziţionate de investitori români şi străini, volumul investiţiilor în acest segment ajungând la 108,95 milioane de euro. Creşterea interesului pentru acest tip de proprietăţi este susţinută de dezvoltarea turismului de business şi a conceptului de city break.
"Centrele regionale cu turism de business şi cultural performează foarte bine şi estimăm că acest segment de piaţă va creşte cel mai mult în următorii ani. Oraşe precum Cluj-Napoca şi Iaşi oferă oportunităţi importante în acest sens, iar pentru investitori există deja proiecte concrete disponibile", a adăugat Ştefan Oană.