Reporter: Cum se prezintă traficul în mall-urile din Bucureşti?
Georgian Drăghici: În Capitală, trei centre comerciale din cele douăsprezece existente atrag peste un milion de vizite pe lună, iar două dintre acestea se apropie de două milioane de vizite, ceea ce înseamnă un trafic total de peste 4,8 milioane pe lună. Practic, aceste trei mall-uri cumulează 48% din traficul lunar al tuturor centrelor comerciale din Bucureşti.
Cele trei mall-uri care atrag cel mai mult trafic, respectiv 161.000 de potenţiali cumpărători pe zi, sunt în sectorul unu. Al doilea sector cu cea mai mare prezenţă în mall-uri este sectorul şase, cu aproape 2,5 milioane de vizite lunare (82.000 de vizite zilnice). În total, ponderea sectorului şase este de 25%. Pe locul al treilea se poziţionează sectorul trei, ale cărui mall-uri cumulează lunar 1,89 milioane de vizite (63.000 de vizite pe zi). Acest sector acoperă 19% din întregul trafic lunar în centrele comerciale din Bucureşti. Sectorul doi atrage lunar la malluri puţin peste 1,2 milioane de vizitatori sau 41.000 de zi, ceea ce îi asigură o cotă de 13%. Datele disponibile privind traficul în centralele comerciale din Bucureşti vizează cinci sectoare, având în vedere că în sectorul cinci nu mai există niciun mall funcţional. De aceea, pe ultima poziţie în acest top al vizitelor la mall pe sectoare se situează sectorul patru, cu aproape 1,1 milioane de vizite pe lună (36.000 pe zi) şi care are o porţie de 11% din total.
Reporter: Cum aţi obţinut aceste statistici?
Georgian Drăghici: Pentru obţinerea acestor informaţii am folosit indicatorul Trafic5, iar datele folosite sunt parte a unui raport realizat de Brand Management şi sunt obţinute direct de la proprietarii centrelor comerciale cu care colaborăm. Din acest motiv, aceste date sunt, în mare parte, confidenţiale. Totuşi, datele sunt actualizate periodic şi sunt utile centrelor comerciale care vând spaţii publicitare şi retailerilor care cumpără publicitate indoor. Ele sunt colectate la nivel regional şi pot fi corelate cu alte date statistice generale emise inclusiv de autorităţi.
Reporter: Ce oraşe sau mall-uri mai sunt incluse în acest indicator?
Georgian Drăghici: În alcătuirea indicelui Trafic 5 compania a luat în calcul doar oraşele cu o populaţie de peste 200.000 de locuitori. Pe primul loc se află, evident Bucureştiul, care marchează peste zece milioane de vizite lunare în mall-uri, dar există o problemă: decalajul foarte mare între Bucureşti şi următoarele oraşe din ţară. României îi lipsesc oraşe cu populaţii de 500.000 - un milion de locuitori. Niciun alt oraş nu se apropie de 1,7 milioane de locuitori, cifra oficială pentru populaţia Bucureştiului. De aceea este imposibil ca, în viitorul apropiat şi îndepărtat, Capitala să fie detronată din acest top. E clar că la nivelul oraşelor de 200-250.000 de locuitori vor exista mişcări în viitorul apropiat, mai ales că sunt anunţate diverse proiecte de extindere a unor centre comerciale existente. Cu siguranţă, până la finalul deceniului vom asista la o serie de schimbări ale pieţei, dar acest lucru va depinde şi de modul în care aceste oraşe vor reuşi să atragă noi investiţii în centre comerciale şi cât de atractive vor fi în atragerea de noi rezidenţi şi turişti.
Reporter: Care este utilitatea informaţiilor furnizate de acest indicator şi ce v-a determinat să-l creaţi?
Georgian Drăghici: Compania Brand Management este activă pe piaţa din România, dar şi în străinătate, de peste 20 de ani, perioadă în care am acumulat cantităţi uriaşe de date, statistici şi indicatori specifici pieţei pe care activăm - cea de indoor advertising. Având acumulate atât de multe informaţii, ne-am dat seama că putem face mai mult pentru actualii şi potenţialii noştri clienţi, punându-le la dispoziţie informaţii pe care, altfel, le-ar fi aproape imposibil să le obţină din altă parte. Aceste informaţii sunt de natură să creeze o imagine mai clară cu privire la numărul de vizite pe care le fac românii în mall-uri. Trafic5 este un instrument extrem de util marketerilor şi companiilor interesate să deruleze campanii publicitare indoor. Scopul nostru este să le ajutăm să aleagă când şi unde să deruleze campaniile de indoor advertising astfel încât mesajele lor de brand să ajungă la cât mai mulţi potenţiali cumpărători. Brand Management poate furniza cu maximă acurateţe date privind traficul în mall-uri, pe orice intervale temporale: zile, luni, ani.
Reporter: Vă mulţumesc!