Meta a anunţat o reducere de 40% a preţului abonamentelor fără reclame pentru utilizatorii platformelor de socialzare în Uniunea Europeană, în încercarea de a se conforma cerinţelor de reglementare din regiune, transmite CNBC.
Compania a confirmat marţi, într-un articol pe blog, că utilizatorii europeni vor putea, de asemenea, accesa gratuit Facebook şi Instagram dacă acceptă să vizualizeze reclame bazate pe un set minim de date personale.
Iniţial, Meta a lansat în octombrie 2023 un serviciu de abonament fără reclame, ca urmare a unei reglementări UE menite să limiteze practicile anti-concurenţiale ale companiilor de tehnologie, după ce compania a fost amendată cu peste 400 de milioane de dolari pentru încălcarea legislaţiei privind protecţia datelor în UE.
Potrivit Meta, preţul abonamentului lunar a scăzut de la 9,99 euro la 5,99 euro pentru utilizatorii desktop şi de la 12,99 euro la 7,99 euro pentru cei care accesează aplicaţiile prin iOS şi Android.
Utilizatorii care aleg opţiunea gratuită vor vizualiza reclame mai puţin relevante, bazate doar pe câteva puncte de date, cum ar fi vârsta, genul, locaţia şi interacţiunile cu reclamele, informează CNBC.
Meta se confruntă cu provocări în lansarea noilor servicii în UE, comparativ cu zonele mai puţin reglementate, precum SUA. În 2023, de exemplu, Meta a întârziat aproape jumătate de an lansarea aplicaţiei Threads în UE după ce aceasta a fost disponibilă în SUA vara trecută.
Pedro Pavon, director global de politici al Meta, a declarat că practica de a oferi reclame personalizate reprezintă "fundamentul unui internet modern, gratuit" şi permite oamenilor să se conecteze cu brandurile şi produsele cele mai relevante pentru ei într-un mod simplu şi non-intruziv.
"De aceea, mă aştept ca, chiar şi atunci când au de ales, cei mai mulţi oameni să aleagă serviciul nostru de reclame personalizate", a adăugat Pavon într-o postare pe LinkedIn.