• Vânzările companiei au crescut pentru prima oară în ultimele cinci trimestre
"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, şi-a diminuat pierderile în primele trei luni din acest an, ca urmare a sporirii vânzărilor pentru prima oară în ultimele cinci trimestre, dar şi a reducerii cheltuielilor.
Pierderea netă a companiei germane a ajuns la 16 milioane de euro (21,2 milioane de dolari), de la 98 de milioane de euro în primele trei luni din 2009. Analiştii estimau pierderi mai mari decât cele raportate, respectiv 41 de milioane de euro.
Vânzările "Metro" au crescut cu 2,3% în perioada de raportare, la 15,5 miliarde de euro. Societatea a avut de câştigat şi de pe urma evoluţiilor monedelor din Europa de Est, unde "Metro" obţine aproape 25% din cifra vânzărilor. Aceste monede s-au apreciat faţă de euro.
"Metro" vrea să-şi majoreze profitul cu 1,5 miliarde de euro în următorii patru ani, ca urmare a reducerii cheltuielilor şi numărului locurilor de muncă la divizia "Cash & Carry", cea mai mare din cadrul companiei. Această divizie a avut un profit înainte de dobânzi şi taxe de 25 de milioane de euro în trimestrul întâi din 2010, în creştere cu 150% faţă de intervalul similar din 2009.
"Metro" urmăreşte ca profitul său brut din acest an să depăşească cifra de anul trecut - 2,02 miliarde de euro.
"În unele ţări, perioada cea mai grea a crizei economice pare că a trecut", a declarat directorul executiv al companiei, Eckhard Cordes.
De menţionat că divizia care cuprinde lanţurile de hipermarketuri "Real" şi-a redus aproape la jumătate pierderile operaţionale în primul trimestru, la 24 de milioane de euro. Şi magazinele "Kaufhof" şi-au diminuat pierderile, acestea însumând 19 milioane de euro.