Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative în scopul furnizării de servicii publice electronice aferente înmatriculării vehiculelor în România, document co-iniţiat de către Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Ministerul Afacerilor Interne, se află în consultare publică, potrivit news.ro.
Proiectul de act normativ prevede posibilitatea înmatriculării sau radierii online a autovehiculelor.
Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, ministrul Cercetării Sebastian Burduja a afirmat: "Este încă un pas înainte pe care România îl face pe drumul transformării digitale, după lansarea aplicaţiei ghişeul.ro şi a cazierului judiciar online gratuit. Ne propunem să îi oferim cetăţeanului o viaţă mai uşoară, o relaţie directă cu instituţiile statului, servicii uşor accesibile şi transparente, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. La elaborarea acestui act normativ, am colaborat excelent cu Ministerul Afacerilor Interne. Le mulţumesc şi colegilor din Ministerul Finanţelor, respectiv din Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, care au făcut parte din grupul de lucru, împreună cu experţii MCID-ADR. După adoptarea proiectului de Ordonanţă de Urgenţă, MAI va dezvolta o platformă, în termen de 6-12 luni, ceea ce va permite înmatricularea şi radierea online a autovehiculelor, în primă fază pentru acele autovehicule deja înmatriculate în România. Un stat digitalizat este un stat mai prietenos cu cetăţeanul, iar digitalizarea înseamnă dezvoltare şi creşterea calităţii vieţii pentru toţi românii".
Secretarul de stat în MCID Bogdan Dumea a scris astăzi pe Facebook: "Digitalizarea înmatriculării vehiculelor. În prezent, înmatricularea unui vehicul prevede deplasări la sediile mai multor instituţii şi seturi distincte de documente de întocmit. Şi asta nu neapărat pentru că vor acele instituţii ci pentru că aşa cere legea. Plecând de la nevoia de a salva timp şi resurse, atât pentru cetăţeni cât şi pentru funcţionarii implicaţi, ne-am propus simplificarea accesului la toate serviciile publice din sfera înmatriculării vehiculelor, digitalizarea acestora şi interconectarea instituţiilor implicate. Soluţia este debirocratizarea!".
Social-democratul a adăugat că în grupul de lucru tehnic din Comitetul pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei, coordonat de Secretariatului General al Guvernului, a fost agreată ca soluţie dezvoltarea unei platforme informatice la nivelul autorităţii de înmatriculare.
Dumea a mai spus: "Aici vor fi posibile toate operaţiunile necesarea încheierii/încărcării de acte de înstrăinare-dobândire a vehiculelor, a transmiterii informaţiilor şi documentelor necesare către organele fiscale locale, precum şi a solicitării înmatriculării/radierii din circulaţie a acestor vehicule, fără a mai fi necesară deplasarea la sediile instituţiilor implicate, eliminând astfel gestiunea de documente fizice şi costurile cu servicii poştale, de deplasare, de multiplicare, etc. Datele introduse în platformă vor fi analizate de lucrători din cadrul autorităţii competente de înmatriculare, urmând ca, ulterior efectuării formalităţilor de înmatriculare/radiere, diseminarea informaţiilor către organele fiscale competente să se realizeze prin interconectarea cu sistemul informatic propriu al Ministerului Finanţelor/A.N.A.F., folosind fişiere semnate electronic. Soluţia este, pentru moment, una complementară şi va funcţiona în paralel cu fluxurile actuale".
Anul trecut au fost înmatriculate aproape 130.000 de autoturisme noi şi peste 320.000 de maşini aduse din străinătate. În viitor, se estimează o creştere continuă a acestor cifre, mai arată MCID.