În ziua de Crăciun am stat acasă, cu familia. Ne-am uitat împreună la o ecranizare americană destul de veche (1997) după romanul Mizerabilii, de Victor Hugo. Un film bun, cum nu se prea mai face azi, cu Liam Neeson (Jean Valjean), Uma Thurman (Fantine), Jeffrey Rush (Javert) şi Clare Danes (Cosette).
Mulţi au văzut măcar una dintre nenumăratele ecranizări ale romanului, iar unii au citit chiar cartea, deci subiectul este oarecum cunoscut. Ştiţi, desigur, şi de puştiul revoluţionar din Paris, Gavroche, care a fost evocat după Revoluţia din 1989, căci părea identic cu acel copil român care şi-a făcut acea poză iconică cu steagul României liberate de sub dictatura comunistă. De altfel, multe paralele cu această poveste s-au putut face, căci este vorba de o revoluţie română care se întâmpla la 200 de ani de la revoluţia din Franţa, iar în carte şi în filme este vorba de o altă revoluţie, cea din 1830, din Paris.
Am citit acea carte, Mizerabilii, pentru prima dată, în anii de liceu. Atunci mi-au atras atenţia drama lui Jean Valjean şi tragedia lui Fantine, oameni simpli care, trecând prin evenimente şi conjuncturi extraordinare, ajung să îşi depăşească destinul alegând să fie buni. Oameni simpli ca cei din neamul meu. Oameni simpli care, căutând dreptatea, cu credinţă în Dumnezeu şi străduinţă pentru familie, ajung să fie noduri importante şi solide pe lângă care se ţese plasa pe care se sprijină lumea întreagă.
Azi e mult mai mult decât atât. Resimt un fel de circularitate a istoriei, ca şi când lumea nu a învăţat şi nu a evoluat cu nimic, nici faţă de anii 1810 - 1830, când se derulează povestea lui Victor Hugo, nici faţă de 1989, anul Revoluţiei române.
Lumea de după revoluţia franceză, de după nebunia imperială şi militaristă a lui Napoleon şi din timpul restauraţiei monarhice franceze este, în linii mari, similară lumii noastre, de azi, o lume a excepţionalismului economic şi juridic generat de crize naturale sau artificial create, a nebuniei războinice şi a restauraţiei totalitar - legaliste. Amândouă aceste lumi sunt dominate de neo-feudali, pentru care sunt create (şi apărate cu tunuri şi gloanţe şi copite de cai care calcă literalmente pe cap oamenii simpli care îşi cer drepturile şi libertăţile) toate privilegiile, iar pentru oamenii de rând şi pentru "pleava societăţii" se inventează toate restricţiile, toate sancţiunile represive şi toată penuria de resurse şi de mijloace de trai, menite a "justifica" sărăcia, foametea şi frigul în care se afundă tot mai mulţi.
Atât Jean Valjean, cât şi Fantine, sunt oameni săraci şi înfometaţi care, din necesitate, comit fapte penale minore (furtul unei pâini dintr-o vitrină din Paris în cazul lui, vânzarea de nevoie a propriului corp, în cazul ei).
Fantine este condamnată moral chiar de comunitatea sa. Fiindcă avea un copil din flori (Cosette), era un exemplu rău pentru celelalte femei tinere din fabrica primarului din Videau (primar care era, de fapt, Jean Valjean sub acoperire), fiind concediată pe acest motiv. După care, în lipsă de altă sursă de subzistenţă şi de plată a familiei Thenardier (asistenţii maternali ai lui Cosette, un cuplu de oameni goliţi total de suflet şi de inimă), ajunge să se prostitueze. Moare de frig. Moare din cauza oprobiului public. Moare pentru că a încălcat valorile şi standardele comunităţii ... Vă sună cunoscut?
Pentru furtul unei pâini, Jean Valjean făcuse 19 de ocnă. Fusese liberat condiţionat. Dar a avut şi "şansa" unui ex-gardian la ocnă, care devenise, între timp, inspector de poliţie. Javert. Prototipul birocratului obtuz, pentru care legea, oricât de absurdă, trebuie aplicată cu orice preţ, Javert îl urmăreşte timp de 19 ani pe Jean Valjean, pentru a-l arunca la loc, în ocnă, pe motiv de încălcare a condiţiilor liberării condiţionate. Acesta este un tip patologic de interpretare şi aplicare a legii, un talibanism judiciar care se vede şi acum în tot ceea ce fac birocraţii şi făcătorii de politici publice de ieri. Când lui i se spune că, pentru a fi trimis la închisoare un primar, trebuie probe, Javert răspunde ceva de genul: îl vom trimite în faţa judecătorului şi, ulterior, vom găsi şi probele. Vă sună cunoscut?
Fac remarcat aici un aforism atribuit italianului Cesare Beccaria (autorul primei cărţi de criminologie din lume, Dei delitti e delle pene - Despre delicte şi pedepse, 1764) : mai bine să scape 10 vinovaţi decât să fie condamnat un om nevinovat ...
Jean Valjean, pentru a scăpa de Javert, se ascunde sub ipostaza de primar şi om de afaceri. În urmarea episodului cu preotul care, în primele zile de la liberare, îl scapă de Javert spunând că argintăria găsită asupra sa i-a fost dăruită, iar nu furată, Valjean nu a mai ieşit niciodată din Cuvântul lui Dumnezeu. Cu toate acestea, timp de 9 ani ca primar şi timp de 10 ani ca grădinar ascuns într-o mânăstire din Paris, Valjean nu a încetat să fie hăituit, izolat şi măcinat de angoase. A fost un fel de ocnă interioară, de ocnă după ocnă. Au fost 19 ani în care, deşi fizic nu mai era în ocnă, a tot strigat : hai Liberare!
Aşadar, avem doi oameni simpli care, pentru fapte minore, sunt pedepsiţi toată viaţa, pedepsiţi până la moarte. În astfel de cazuri nu există decât speranţa în dreptatea lui Dumnezeu. În carte şi în film, după ce înţelege că a prigonit o viaţă întreagă un om bun, un mod drept, Javert se sinucide. Iar ceea ce rămâne după acea revoluţie pariziană din 1830, pe care autorităţile au înăbuşit-o în sânge, este premisa revoluţiilor europene din 1848, care au adus în centrul atenţiei statele - naţiuni, statele democratice, drepturile şi libertăţile omului. Dreptatea a continuat să umble cu capul spart, dar măcar ideea a pătruns în constituţii, în coduri civile şi în legi, în toată Europa. Oamenii au putut avea un reper faţă de care să poată judeca nedreptatea şi abuzul.
Acea revoluţie era despre drepturi şi libertăţi, condiţii de muncă, sărăcie, foamete, boli profesionale etc. Era despre crima de a lua din plăcinta globală partea cea mai consistentă şi, după îmbuibare, a o arunca la gunoi, ignorând că omul de rând, pe muncă şi chinul căruia se prepară şi se coace plăcinta, moare de foame, frig, boli profesionale, viol, discriminare şi războaie inventate de demenţi mesianici.
În schimb, adevăraţii vinovaţi rămân mereu nepedepsiţi (cu excepţia rară a condamnării unor ţapi ispăşitori).
Vă rog, acum, să vedeţi în această cheie două mari evenimente ale României ultimilor ani.
În martie 2021, oamenii simpli din 77 de oraşe ale ţării au ieşit în stradă pentru a protesta contra distrugerii slujbelor şi a micilor lor afaceri prin minunata luptă contra plandemiei şi pentru a cere restaurarea drepturilor şi libertăţilor lor. Vedetele de la tv şi din reţelele de socializare, grosier plătite de prostocraţia română, i-au ştampilat drept "pleava societăţii", medievali, ştirbi, pupători de moaşte.
Ideea pentru care acei oameni au ieşit în stradă a rămas. A mocnit şi mocneşte. Este ideea va munta munţii. Dar mai trebuie să curgă ceva apă pe Dâmboviţa.
În noiembrie 2024, oamenii simpli din întreaga ţară şi dim diaspora au ieşit la vot pentru a-i trimite acasă, la crescut găini, pe cei care, timp de 35 de ani, i-au sfidat şi batjocorit şi sărăcit. Aceleaşi vedete tv i-au ştampilat, din nou, ca "pleavă a societăţii", tuşa fiind îngroşată cu apelativul legionar, rusofil, putinist etc.
Pe baza acestui curent al fricii de omul simplu şi onest, CCR a anulat alegerile. Pur şi simplu, CCR ne-a catapultat înapoi în timp, în vremea lui Jean Valjean şi a lui Fantine, în care omul simplu era considerat prea prost, prea uşor manipulabil, prea infantil, ca să fie lăsat să voteze şi să se exprime liber.
Dar idea a rămas. Ideea a depăşit omul. Ideea va mătura totul în calea sa. Va determina alungarea de la putere a vulpilor viclene cu covrigi de Buzău în coadă. Va aduce la cârmă lei neîmblânziţi şi lupi neîntinaţi.
CCR în 6 decembrie 2024 ne-a infantilizat pe toţi cei 9,5 milioane de adulţi care am votat în 24 noiembrie 2024. Nu e vorba doar de votul suveranist (2,1 + 1,2 milioane de voturi) şi de cel userist (1,8 milioane de voturi). E vorba de toate voturile. Tuturor ni s-a spus că suntem nişte mucoşi care ar face bine să stea sub plăpumioară zilele, săptămânile şi lunile astea, că e friguţ afară. Tătucul e stabilitatea, ştie el mai bine ce e bine pentru voi.
Dar noi nu suntem copii.
Vă mai rog, în plus, să vedeţi ceea ce refuză să vadă "elitiştii" de la tv : Klaus Werner Iohannis a dobândit, la viaţa sa, 6 case pentru el (dintre care două în mod ilegal - nu o spun eu, o spun două instanţe diferite) şi mii de case pentru o organizaţie care este, după toate aparenţele, urmaşa unei organizaţii a etnicilor germani din perioada 1939 - 1945, pe care acea lume ee atunci a declarat-o colaboratoare a naziştilor. De asemenea, sunt indicii clare că herr KWI a fost colaborator al securităţii comuniste. În afară de alte probleme penale, herr KWI are acum şi uriaşa problemă a unei anulări anti-constituţionale a unor alegeri, pe bază de falsuri (actorul statal din hotărârea CCR nr.32/2024 nu este Rusia, ci PNL ...), precum şi spinoasa problemă a manipulării de documente şi secrete de stat, pentru care nu mai are certificat ORNISS.
Ce i se oferă pe tablă respectivului ex-preşedinte? Un mandat ad - hoc de preşedinte pe perioadă nelimitată, un guvern de coaliţie între trei partide care NU au câştigat majoritatea necesară la alegerile din 1 decembrie 2024 şi, desigur, încă o casă. Modestă. Doar 7 milioane de euro o să ne coste.
Extras din art. 1 alin.3 din Constituţie: România este stat de drept, democratic şi social, în care dreptatea este o valoare supremă ...
1. Mda
(mesaj trimis de Oarecare în data de 26.12.2024, 14:54)
Cam prea patetic pentru gustul meu. Prefer oricum Mizerabilii cu Jean Gabin în rolul lui Valjean. Uite, un motiv ca să revăd acest film.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 27.12.2024, 10:55)
După tratamentul de dimineață mă regăsesc în oricare dintre versiuni.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 10:58)
Doar 2 "mari evenimente"? Iarasi trunchiem realitatea si aratam numai partea care ne convine ca sa manam turma?
Eu vad alte 2 evenimente mult mai mari decat cele 2 din articolul de opinie. Eu vad cum revolta poporului roman din 1989 a fost deturnata de oamenii Moscovei din Romania care apoi au preluat puterea si au numit filorusi (sau nu neapart filo, dar controlati de rusi) in toate structurile importante ale tari. Am mai vazut cum s-a pus bazele unui partid mamut, FSN, cu oameni din esalonul 2 al nomenclaturii si cu servitorii Moscovei, partid care apoi a generat toti baronii locali si toata jefuirea tarii la nivel local si central prin intermediul partidelor rupte din FSN (PSD si PD-L). Cei care "35 de ani ne-au sfidat, batjocorit si saracit" ii datoram acelor oameni ai Moscovei care au pus bazele partidului mamut ce ulterior a capusat tara. Culmea este ca unul dintre politicienii partidului campion la capusat ne plange acum de mila si ne vorbeste de cei 35 de ani, dar omite sa ne spuna de cati ani activeaza in politica mioritica care ne-a adus in situatia actuala. Numai un parlamentar putea sa ingroase obrazul in asemenea hal.
Cu toate cozile de topor ale Moscovei si cu toti mediocrii sau submediocrii ajunsi politicieni (si cu o democratie denaturata de acestia). Romania si-a croit totusi drum, cu greu, in structurile europene si de aparare colectiva in cadrul NATO, avand o prosperitate si o protectie cum nu a mai avut vreodata pana acum.
Mai vad un alt mare eveniment. Mai vad cum Moscova, nemultumita de independenta tot mai evidenta a Romaniei fata de ea si de interesele ei imperialiste in regiune, incearca o alta lovitura de stat, din nou pe fondul nemultumirii unei parti a populatiei si prin deturnarea acestei nemultumiri in interesul Moscovei (ca in 89). Culmea este ca nemultumirea populatiei este provocata in principal de jafurile facute la nivel local de baronii care, ce sa vezi, au fost formati chiar de partidul oamenilor Moscovei in frunte cu Iliescu si camarila (in FSNul Mscovei s-a pus bazele mizeriei politice care apoi s-a dezvoltat si perpetuat pana in ziua de azi). Baronii locali ii datoram acelor oameni si stapanului lor de la rasarit, nu Europei sau NATO.
Vad cum ni se promite prosperitate in afara Europei (desi nici englezii, cu toata dezvoltarea lor economica de secole, nu isi mai permit sa stea in afara UE) si protectie in afara NATO (!), in conditiile in care nici macar suedezii, cu o industrie de aparare puternica, nu isi mai permit luxul de a se apara singuri si nici japonezii, cu toata puterea lor economica, nu pot sa se protejeze singuri in fata amenintarilor provocate de expansiunea dictaturilor, ambele promisiuni marca Georgescu si activatii, servind perfect intereselor Moscovei. Vad cum inca o data ni se prezinta trunchiat realitatea, cum se vorbeste de casele lui Iohanis (in mod just), dar nu nu se pomeneste la fel de just de averea lui Georgescu, de vila din Austria, de proprietatile din tara si de banii din campania electorala (mai ales de sursa lor). Saracul om cinstit (ne-a mai impus Moscova si in 89, tot unul sarac si cinstit care apoi a umplut tara de coruptie si nepotism)!
Mai vad cum incearca sa ni se impuna un presedinte absolut dezaxat (se intalneste cu extraterestrii, vede firele divine si informatia din apa care nu este H2O, vede nanoagenti, iar eolienele nu produc curent).
Ca sa sustii un asemenea om, trebuie sa fii cel putin la fel de retardat ca el, sau agent al Moscovei. O a treia explicatie logica pur si simplu nu exista. In incercarea de a ne atrage de partea ei, rusii si-au activat toate agenturili de la noi ca sa amageasca populatia cu binefacerile unei dictaturi sub umbrela Rusiei.
Alo, nu este bine acum in Romania, pentru ca avem multa coruptie si nesimtire (mai ales politica, dar si bugetara si nu numai acestea), dar sub dictatura ne va fi mult mai rau. Nu ma credeti? Stingeti lumina, opriti caldura, goliti cosurile de cumparaturi, invhideti TVul si tineti gura inchisa ca sa nu va toarne vecinul la securitatea legionara. Va este mai bine asa? Daca da, votati omul rusilor si vom trai exact asa (cum am mai trait candva).
La multi ani! si La multa minte! in 2025.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 16:01)
sunteti om cu scoala multa si profesor universitar ... de ce e nevoie sa mandatati si sa credibilizati un golan care pana la 34 de ani nu a avut nici un job? Si care se lauda cu faptul ca a scos bani nefiscalizati vanzand bilete de fotbal si tricouri la suprapret ? Da, ma refer la Simion, profesionistul urletelor de macac pe stadionul steaua.
Asadar, de ce acest demers ca cineva cu scoala multa si demnitate profesionala sa sustina un golan ?
De ce? Nu inteleg.
Ban.Cher.Vali
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 16:16)
Pentru ca restul sunt mult mai dubiosi si mai periculosi. Simplu. Simion e mult mai om de stat decat Georgescu, Lasconi, Ciolacu, Ciuca, Geoana, Diaconescu. Ce conteaza ca nu a avut job pana la 34 de ani (de fapt ca nu a avut job de soarece de birou la stat sau in corporatie, ca mine si ca tine)? Are ditamai experienta de parlamentar si sef de partid, mai mult decat toti ceilalti. Pe langa ca nu are scoala putina. Si nu stiu ce ti se pare asa de strambat din nas la urletele de pe stadion? Este o preocupare perfect respectabila, uitati-va la Europa de Vest. In Anglia, de exemplu, ar fi un plus imens in politica sa ai trecutul legat de fotbal al lui Simion. Si la conservatori, si la laburisti.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 16:20)
Si inca ceva. Daca partidul lui Simion a fost singurul de atunci impotriva mizeriilor facute in plandemie, cum sa nu fii cu el? Pozitia avuta de cineva atunci e decisiva atunci s-a intamplat cel mai grqv lucru impotriva poporului din 1989 incoace. Acolo s-a separat graul de neghina.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 17:46)
Cu pozitia avută în pandemie sunt de acord. Dar cu pozitia pro rusă - nu! Așa că partidul lui Simion este de valoare 0. Nici minus, nici plus
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 18:00)
ok, inseamna ca sunt eu un clasicist si un elitist si nu inteleg eu cat de multa nevoie are Romania de un urlacios ultras de pe stadion! Ca si cum asa s-ar face Politica Mare , cu urlaciosi de pe stadioni si mici gangsteri care evita fiscul.
Eh, asa sunt eu mai clasicist, nu am ce-i face.
p.s. NICIODATA NU MA VA PUTEA REPREZENTA CINEVA MAI MIC SI MAI PUTIN DECAT MINE! Simion nu are respectul meu. Deloc. Intra in categoria "exotic".
Ban.Cher.Vali
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 18:02)
Ma aliniez 100% la comentariul 2.3 !
Da!
Si eu sunt de acord cu pozitia din pandemie si neg complet pozitia pro-rusa!
Ban.Cher.Vali
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 00:21)
Care pozitie pro-rusa? E pro-pace. Era foarte bine daca Rusia nu invada sau daca putea fi respinsa. Dar daca nu este posibil, decat cu mult mai multi morti, de ce sa nu opresti razboiul? Cum ar fi fost daca cele doua state coreene tot continuau sa se cucereasca unul pe altul si nu faceau armistitiu?
Chiar daca ar fi pro rus, si nu e absolut nici o dovada in acest sens, decat daca sa superi statul ucrainean inseamna ca esti pro rus, ce a fost in plandemie e mult mai important. E deal breaker. Poate razboiul se termina peste o luna, dar treaba cu plandemia tot neterminata a ramas.
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 05:49)
cu prima ocazie Rusia si Ungaria o sa inghita Romania (undeva in perioada 2029-2032, pe fondul catorva modificari in cazul UE si NATO).
acum asa-zisa atitudine "pro-pace" (de fapt pe fondul emergentei lui Trump, un amic de-al lui Putin, o atitudine pro-Rusia) e doar "amenajarea" mediului regional si international impotriva continuitatii statale si intereselor Romaniei (dar acest lucru NU poate fi inteles de un micro-gangster combinator fiscal si de un urlacios de stadion - e diferenta intre postura de maimuta macac si actant puternic in Politica Mare. SE NUMESTE VIZIUNE SI ORIZONT ANTICIPATIV - rar intalnite la urlaciosi de stadion si combinatori).
puneti asta in contextul prezent si intelegeti va rog situatia, (probabil) d-le Gheorghe.
Dar nu e problema, dupa ce IMITATORII ADEVARATILOR LIDERI CARE VOR VENI LA TIMPUL POTRIVIT (!!!!!!) - ma refer la Simion, Georgescu, etc- vor face tandari tara, o s-o reconstruim si O FACEM MAI MARE DECAT IN 1938 (!) dupa ce vecinii inconjuratori isi vor fi facut de cap.
Eu speram sincer sa evitam evenimentele acestea de prost gust.
Dar vad ca poporul roman e ultra-iubitor de SHOW , nu e ca poporul german SA TACA SI SA FACA in mod perfect si meticulos si rational.
Vreti show? O sa aveti show suveranist (cea mai mare tampenie NENECESARA ISTORIC in cazul Romaniei in secolul prezent).
Un Craciun fericit sper ca ati avut si in continuare va doresc la fel!
Ban.Cher.Vali
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 05:56)
alternativa de linie istorica fara intamplarile suveraniste ar fi transformat Romania in 10-12 ani in ce este acum Singapore care a urcat de la o asezare extrem de saraca de pescari la super-fenomenul bogat si expansiv din prezent....
dar romanii vor shoooooow, vor caterincaaaa, vor manele existentialeeee, vor SUVERANIIIIISM (studiati exemplul Venezuelei - tara exceptional de SUVERANA cu mult petrol in subsol dar.... salariu mediu net de 5$/luna... figure that out!!!) ... nu vor sa fie asezati si sa mentina viteza ridicata de racheta pe care a avut-o in ultimii 35 de ani.
VRETI CATERINCA SUVERANA, O SA AVETI CATERINCA SUVERANA!
DUPA CARE TRANSFORMAM ROMANIA IN CEL MAI GLOBALIST SI BOGAT (!) SI DESCHIS CIRCUITELOR GLOBALE STAT DE PE GLOB ! Si teritorial va fi mai mare ca in 1938 dar asta e alta poveste!
Pana una alta ne distram cu imitatorul pro-rus Georgescu si macac-ul Simion. enjoy the show. de sosoaca nu mai amintesc, e sub nivelul meu de acceptabilitate al persoanelor de luat in calcul.
Ban.Cher.Vali
2.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 06:01)
e mai bine sarac , dar fericit. asa e invata guru jorjel.
2.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 06:07)
eu am trait intr-o neagra saracie inainte de 1989.
stii ce inseamna aia ca de ziua ta sa primesti (atentie!) 1 eugenie si o guma de mestecat (erau unele mici si patrate si extrem de tari). In rest nu primeam eugenie sau alte dulciuri.
parintii mei erau profesori (dar de materii care nu permiteau meditatii) si nu aveam rude la tara (porc, altele).
MI-AM JURAT SA NU MAI TRAIESC SARACIA DE ATUNCI!
Ban.Cher.Vali
2.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 06:25)
omul sarac trage inapoi la saracie. asa e si cu castigatorii la loto, si cu popoarele
2.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 11:03)
Ghici, de ce face astea, daca este om cu scoala?
Si Iliescu era om cu scoala si a facut multe.
Si Brucan era om cu scoala, si Militaru si multi altii.
Iti mai spun ceva: Puric (tot om cu scoala si cu spate proptit de la rasarit), dar mai evoluat si mai inversunat decat Georgescu!
Cel mai probabil, el il va inlocui pe Georgescu.
2.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 12:01)
Deocamdata Rusia nu ingite ci regurgiteaza Siria, Kazahstan, Azerbaijan, Ucraina, Moldova, Finlanda, europa de est si urmeaza statele africane si Iran.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 16:47)
Idealizarea omului simplu și sărac mi se pare în zilele noastre cel putin o denaturare a realității . În România de bine de rău școala e gratuită . 80% din populație trăiește în case proprietate , există un sistem de asistență socială decent încât a încurajat nemunca. Acești oameni așa ziși simpli sunt idiotizați de așa zisul suveranism încât dau foc oricărei forme de organizare . Oamenii care muncesc 8/10/12 ore pe zi chiar vor liniște în societate și nu fac o tragedie din cauza unui vaccin. Așadar , cei cu școala multă cât are autorul ar trebui să se gândească bine atunci când încearcă să seducă masele spre o anarhie fără să propună concret nimic în loc. Ce program propune acest domn Simion sau Georgescu?! Ce și cum vrea autorul să schimbe ? Ce libertăți ni se amenință concret? Tocmai ca libertatea de vot ne-a adus în punctul în care s-a votat o hologramă . Deocamdată, să nu omitem ca justiția din România a condamnat 2 prim miniștri. Nu e chiar de neglijat ca avem un sistem de justiție care cu toate hibele a ajuns la cel mai înalt nivel cu investigațiile. Și ca să fie clar, aceste partide suveranitate instigă în mod fățiș la ură de clasa , antisemitism , discriminare religioasă etc. deci se cam situează în afara ordinii constituționale existențe . Și da, până una alta ne asigură confortul de a aparține familiei occidentale , culmea, autorul chiar acceptând o funcție politică în cadrul UE pe care de fapt o contestă. O fractură de logica sau oportunism pur, greu de înțeles . Oricare ar fi explicația autorul acestui eseu lacrimogen se plasează într-o dispută cu oculta mondială și cu CCR și cu toată lumea și face apel la nesupunere socială. Bun, ce ne facem dacă masele vor intra peste dumnealui în casă și îi ia toată averea pe motiv ca a fost europarlamentar, deci complice cu oculta mondială . Ai grijă ce îți dorești ca s-ar putea să ți se întâmple , domnule europarlamentar! Să nu omitem și un fapt ușor derizoriu, sunteți și plătit binișor din banii contribuabililor europeni.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 17:42)
europarlamentaru' saracu, i-e greu. sa vezi cum se uita Europa la el de sus.
posibil i-a venit rau de la prea multe sarmale plus carnati.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 18:05)
"Oamenii care muncesc 8/10/12 ore pe zi chiar vor liniște în societate și nu fac o tragedie din cauza unui vaccin."
ARNm-ul covid nu e doar un vaccin.
E o arma biologica de distrugere in masa temporizata (si pe masura ce apar bolile mai intai big pharma suge maxim de toti banii clientii si apoi oricum ei mor din cauza serului magic).
deci nu e "doar" un vaccin.
Ban.Cher.Vali
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 18:58)
Nu am vazut o miscare medicala contra vaccinului. Doar voci. Daca nu esti medic specializat, atunci ceea ce faci este doar politica fara fundament. Taci!
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 19:24)
Păi să înțelegem ca bigfarma vrea să ne omoare pe toți și la urmă să rămână doar ei? Haideți ca e ridicol să ne imaginăm ca vrea cineva sa ne omoare pe toți . Ca nu o fi eficient , ca nu o fi fost testat , ca s-au făcut enorme greșeli în gestionarea pandemiei este incontestabil. Dar nu pot să cred povestea asta cu vaccinarea din motive criminale . În primul rând ca au lucrat zeci de mii de oameni la aceste vaccinuri și ar fi fost imposibil să rămână ascunsă intenția criminală .
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 20:32)
"Taci! " nu e un argument.
Ce am sustinut se bazeaza pe o mie de studii care tot au aparut in ultimii 2-3 cu privire la toxicitatea si raportul cost/beneficiu al serurilor ARNm. Deci nu vorbesc aiurea.
Nu e responsabilitatea mea ca nu esti un om la zi si informat.
Apropo de "la zi si informat".
Stiai ca se apropie inca un circ cum a fost covid-ul? E o forma noua de gripa aviara, una cu 8-10 % mortalitate naturala (daca te musca virusul de poponeatza) dar ... 90% mortalitate in urma inocularii serului ARNm anti-gripa aviara (ala de l-a anuntat Moderna acum 3-4 zile!!!). Vezi ca sunt super-updatat ca informatii? As putea sa imi deschid agentie de stiri ca stiu mai multe decat destui!
uite ce e prietene.... argumentele cu "taci!" indica o pozitie teritoriala, invaziva, autoritara si eu ma cam ..... (pune tu cuvantul) pe cei care vin la mine cu din astea.
Eu sunt un om si inteligent si ultra informat. Deci sa nu indraznesti sa ma iei tu pe mine cu taci! cand stiu de minim 10x mai multe decat tine!
Ban.Cher.Vali
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 20:36)
nu pe toti... doar 8/10 sau 9/10 pe fondul automatizarii si marilor rezultate din zona AI.
Adica isi pastreaza o mana de sclaveti care sa ii deserveasca.
Si sclavetii o sa fie dintre cei mai inteligenti si isteti oameni (pentru ca AU REUSIT sa treaca de toate filtrele LOR si nu s-au injectat cu gogomaniile ARNm). Ma intelegi?
Eu sunt printre invingatori (pana acum). Nu am bagat ARNm. Si nu voi baga. Sau voi baga. :) Depinde de logica booliana a situatiei (1 sau 0) si depinde care optiune e aia buna.
Spor la protejarea propriului corp si propriilor interese.
Ban.Cher.Vali
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2024, 23:44)
pace si sanatate iti doresc!
ganduri bune de Craciun!
Ban.Cher.Vali
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 00:25)
Pai daca nu ai cautat miscarea respectiva...ia uita-te, de exemplu, la canalul lui John Campbell, pe youtube. Sau la ce zice chief surgeon-ul din Florida. Prin ei o sa gasesti si pe altii. Si n-ai grija, dupa 20 ianuarie o sa auzi mult mai multe.
3.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 00:28)
Tu chiar nu asculti ce spun cei de la AUR. Unde vezi tu anarhie, dat foc oricarei forme de organizare...tu chiar crezi propaganda de la digi24 si altii impotriva lor. Cand ei au modele pe Meloni si pe cei din PiS :))) halal anarhie.
3.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 00:38)
Nu faceam o tragedie din cauza unui vaccin, cei care voiau sa-l luam faceau o tragedie din faptul ca noi nu voiam. Ei ne-au facut in toate felurile si isi doreau sa ne imbolnavim grav si sa murim, noi nici nu deschideam subiectul daca nu ar fi fost presiunile astea si interdictiile de a participa la orice eveniment social si de a intra in orice magazin unde nu se vindea in principal mancare. Interdictii puse cand era 100% clar ca vaccinul nu opreste transmiterea virusului. Dar sa platim taxe si impozite eram obligati in continuare, desi devenisem cetateni de rang II.
Si mai era putin pana cand efectiv oamenii nu ar mai fi fost lasati sa lucreze cu altii fara sa fie vaccinati, daca nu aparea(in mod interesant) subit varianta omicron, de cel putin 10 ori mai putin grava, care a terminat pandemia.
Si da, asta e riscul democratiei, sa alegi o holograma. Numai ca ulterior sistemul democratic ar fi avut parghii sa opreasca eventuale excese. Realitatea e ca nu ar fi avut parghii sa opreasca eventuale dezvaluiri ale lui CG despre mizeriile facute in cadrul sistemului, de aia s-au panicat si au anulat democratia. Au deschis Cutia Pandorei, noi nu suntem chinezi, sa acceptam lipsa alegerilor. Sau ar fi bine pt ei sa nu mai faca alegeri niciodata :) ori sa ceara azil la Ursula, ca ilegalitatile le vor fi urmarite pana la urma.
3.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 00:57)
Argumentele celor anti vaccin covid sunt mult mai rationale decat cele ale celor pro-. Iar cei pro- sunt de multe ori subiectivi, primind bani de la cei care fac profituri uriase din vaccinuri. Nu stiu daca a fost pentru eliminarea unei parti din populatie, dar e foarte probabil sa fi fost si o oportunitate de afaceri. Companiile astea au antecedente de omorat oameni prin o multime de efecte secundare la ce produc pt care s-a facut un lobby eficient ca sa fie trecute sub tacere sau minimalizate si aprobate tratamentele si medicamentele respective. Apoi amenzile, cand si daca vin, doar le taie din profitul mult mai mare facut de pe urma acestor produse. S-a incetatenit ideea ca singurul scop din lumea business-ului e cresterea valorii companiei pt actionari si cu asta se ocupa directorii generali. Trimestrial, nu pe termen lung.
3.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 01:20)
Eu zic ca mai nocive sunt drăcoveniile naturiste. Dacă farma e pusă să ne omoare cum se explică rațional creșterea speranței de viață în ultimul deceniu? Nu este consecința progresului medicinei. Prin anii 60 se murea pe capete de pneumonie. Nimeni nu spune ca un medicament nu are efecte adverse. Scrie clar pe prospect. Dar să nu spuneți ca dacă te doare măseaua iei mătrăgună în loc de algocalmin . Rațional vorbind , chimioterapia te pune jos dar îți prelungește viața sau chiar ți-o salvează . Dacă e vorba de boli transmisibile vaccinul a salvat milioane și milioane de vieți care ar fi murit în chinuri. Hai să ne umplem iar de poliomielita. Hai, ca e rațional să-i dăm cu țuică de pruna. Cred ca ni s-a urat cu binele .
3.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 01:42)
de cand am facut vaccinul covid nu am mai facut macar o raceala. si uite ca-s 5 ani de atunci. fara o raceala. ceva efecte o fi avut.
3.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 02:09)
E vorba strict de "vaccinul" anti covid aici.
Si e vorba de presiunile asupra celor care nu au vrut sa-l ia, complet fara precedent. Si complet fara vreo baza stiintifica.
3.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 02:09)
Din 2020 l-ai luat? :)))
3.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 02:16)
Dar, cum eu am adus vorba si de alte cazuri in care efecte secundare au facut ravagii , mai citeste o data ce am scris. Nu despre efectele comunicate ci de cele care au fost ascunse si minimalizate, in urma carora companiile au fost condamnate.
3.17. era mai ieftin si rapid asa (răspuns la opinia nr. 3.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 06:04)
"Numai ca ulterior sistemul democratic ar fi avut parghii sa opreasca eventuale excese."
Da, dar e mai ieftin sa dai shut down la sistem decat sa stai sa deparazitezi manual, fisier cu fisier un sistem.
Cand vezi ca a avut loc o penetrare la varful statului Roman ACTIONEZI ! Nu te joci cu democratia in praf ca iti intra dusmanul in casa!
Ca sa nu mai zic ca ar fi avut loc pierderi incomensurabile de bani si imagine internationala... ceea ce e naspa! Totul pana la bani, ma! Cand Rusia joaca leapsa democratica cu Romania stii ce faci? Scoti topoarele alea mari din camara si ii tai tentaculele la monstru, ma!!!
Romania NU deviaza de la deemocratie asa cum AUR si Realitatea tv sustin. V-o garantez.
Ban.Cher.Vali
3.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 06:10)
mai , te inteleg ce zici si sunt de acord cu tine!
nu uita ca eu am fost cel mai fioros anti-vaccin covid de aici! Nu uita asta!
dar de suparare nu dai cu oalele de pamant si bagi dusmanul Romaniei (rusia) in casa (kremlin georgescu) la varful statului roman! Nu se face asa ceva ma!
Eu inteleg , supararea e mare, dar nu distrugem tara de dragul supararii!
Ban.Cher.Vali
3.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.18)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 06:22)
rusia, china au facut acelasi lucru in pandemie. incuiat lumea in casa plus vaccin obligatoriu. la chinezi de 2 ori.
3.20. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 11:49)
Daca este arma bilogica, de ce au folosit-o israelienii, americanii si europenii pe pielea lor si nu au dat-o rusilor si chinezilor?
Dai in populatia ta, care iti aduce profituri si iti asigura piata de desfacere a produselor si nu dai in populatia dusmanului, care ii asigura lui profituri si piete de desfacere?
Ceva bate logica aici.
4. Amicus Plato, sed magis amica veritas
(mesaj trimis de Pleava în data de 26.12.2024, 19:32)
Se vede că în AUR e oameni de clasă, nu ciurucuri. Domnule Fără titlu de la 26 12. 2024, orele 16,47, din cele ce scri rezultă clar că nu înțelegi nimic, te afli în treabă, de fapt ești dl Fără cap și scri numai sofisme de doi bani. Nu cunoști România profundă, cum se spune. Faci pe supirioru, vai de capu lu matale. Ți-am dat deja prea multă atenție/ poate meriți o subvenție (de la Soroș)/ măcar ca o excepție/ ia mai fă-ți matale o frecție/ poate chiar și o injecție/toate fără vreo intenție/ decât sănătatea ta/tra-la-la, tra-la-la!
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 10:57)
România profundă a emigrat în diaspora sau desfășoară antreprenoriat bazat pe fonduri europene în România, dar votează niște șarlatani comuniști și legionari în același timp, niște ipocriți care vor transforma România peste noapte într-un stat insolvabil, bineînțeles cu ipocritul principal doctor în insolvențe.
5. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 27.12.2024, 07:54)
...
6. vecinii nostri bulgari
(mesaj trimis de anonim în data de 27.12.2024, 11:14)
La alegerile parlamentare anticipate din Bulgaria, desfășurate pe 27 octombrie 2024, partidul de extremă dreapta „Renașterea” (Vazrazhdane) a obținut 13,58% din voturi.
doar 13% extrema dreapta fata de 31% la noi.
diferenta intre Bulgaria si Romania:
la sfârșitul lunii octombrie 2024, deficitul bugetar al Bulgariei a fost de aproximativ 3,96 miliarde leva, echivalentul a 2% din PIB-ul estimat pentru acest an.
În ceea ce privește inflația, rata anuală a fost de 3% în martie 2024, marcând cel mai scăzut nivel din iulie 2021. (date de la chat gpt(
Inflatia e ceea ce-i doare pe romani in primul rand. de-aia a castigat si Trump.
Nu e vorba ca un om ce munceste n-are bani de paine si trebuie sa fure, sa ca n-ar fi locuri de munca, avem asiatici la munca, ce stau in chirie, mananca si mai trimit si banuti acasa. asa ca astea-s povesti cu mori de foame.
Dar e reala inflatia si dobanzile mari la credite, inclusiv la creditele luate de dinainte de cresterile de dobanzi. Aici responsabili directi sunt Ciolacu-Isarescu, ambii in functii bine mersi.
Pacostea asta cu extrema dreapta Ciolacu-Isarescu ne-au adus-o pe cap. In fiecare tara e diferit, eu vorbesc de Romania.