Piaţa de comerţ online din România va înregistra o creştere de 10% faţă de anul trecut

F.D.
Miscellanea / 19 octombrie 2022

Piaţa de comerţ online din România va înregistra o creştere de 10% faţă de anul trecut

În luna septembrie 2022, iSense Solutions a desfăşurat eComm Pulse, un studiu cantitativ în exclusivitate pentru GPeC. Datele arată că sectorul românesc de e-commerce continuă să crească şi în 2022, mai ales prin creşterea sumelor cheltuite de cumpărătorii existenţi, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.

Conform sursei citate, se estimează că în 2022 piaţa de comerţ online din România va ajunge la aproximativ 6,8 MLD EUR, astfel creşte cu aproximativ 10%, comparativ cu anul trecut.

Categoriile de produse în care românii au investit online cei mai mulţi bani în 2022 au fost vacanţele şi serviciile hoteliere (1503 lei), electronicele şi electrocasnicele (1244 lei) şi mobilă şi decoraţiunile interioare (930 lei). La polul opus, cei mai puţini bani s-au alocat în mediul online produselor de birotică şi papetărie (246 lei pe an), cărţilor şi revistelor (255 lei pe an) şi biletelor la spectacole, teatre sau meciuri (272 lei pe an).

Categoriile care au crescut cel mai mult în 2022 sunt: fashion (creştere de 25%), catering (creştere de 24%) şi vacanţele sau serviciile hoteliere (creştere de 23%). Cele 2 categorii care au înregistrat cele mai mari scăderi au fost cea de bricolaj (13%) şi electronicele şi electrocasnicele (2%).

Noutatea adusă de studiul de anul acesta este includerea unui indicator de evaluare a preferinţelor clienţilor pentru magazinele online.

Din cele 21 de categorii de produse monitorizate, pentru 14 categorii eMag este în top 3 magazine preferate, devenind, astfel, magazinul online preferat al românilor, câştigând şi premiul cel mare. La categoria fashion, H&M este magazinul preferat al românilor, în timp ce Elefant.ro este favoritul pentru cărţi. Noriel este preferat de cei care cumpară articole pentru copii, Ikea pentru cei în căutare de mobilă şi decoraţiuni interioare şi Dedeman pentru bricolaj, în timp ce Avon este favoritul pentru cei ce caută cosmetice, iar Decathlon pentru cei interesaţi de articole de hobby sau sport. Farmacia online favorită a românilor este Farmacia Tei, arată sursa citată.

Cumpărătorii din mediul online sunt mai pesimişti comparativ cu anul trecut în privinţa predicţiilor de cumpărare online pentru anul 2023 (54% declară că în 2023 vor cumpăra la fel ca acum (vs 62%, anul trecut), 23% declară că vor cumpara mai puţin în 2023 (vs 12%, anul trecut).

"Evoluţia comertului online pentru 2023 este incertă luând în considerare contextul macroeconomic: PIB-ul a crescut cu 5,8% (în semestrul 1 2022, sursa INS), consumul gospodăriilor la nivel naţional a crescut în volum cu 7,6% (în semestrul 1 2022, INS), iar veniturile oamenilor au crescut cu 9% în 2022 (CSS Score iSense Solutions). În acelaşi timp, inflaţia a atins 12,6% (în semestrul 1 2022, sursa INS) şi încă nu ştim ce se va întampla cu preţurile energiei electrice şi a gazului şi nici cum aceste preţuri vor impacta bugetele românilor în urmatoarele luni. Ţinând cont de aceste informaţii, dar şi de pesimismul consumatorilor în privinţa intenţiei de cumpărare online în 2023, estimăm că piaţa de comerţ online va înregistra o creştere mai mică decât în 2022", declară Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb