Toţi cei trei producători actuali de WRC planifică o noua eră hibridă a sportului, astfel au decis să se înregistreze şi să participe la Campionatul Mondial de Raliuri FIA în perioada 2022-2024, informează WRC pe site-ul său oficial.
Hyundai, M-sport Ford şi Toyota, constructorii implicaţi în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), au semnat un angajament prin care producţia de maşini va suferi o schimbare de referinţă în 2022. Maşinile de top vor fi alimentate printr-un amestec de motor electric şi motorul actual, cel pe combustibil.
Acordul include o contribuţie egală din partea Federaţiei Internaţionale de Automobilism şi a constructorilor pentru acoperirea costurilor de dezvoltare a noii tehnologii.
Jona Siebel, directorul general WRC a declarat: "Împreună cu FIA şi producătorii, WRC Promoter este pe deplin angajat să introducă maşini mai ecologice. Grupul propulsor hibrid face parte integrantă din industria automobilelor pe măsură ce lumea se îndreaptă către un viitor mai durabil şi este esenţial ca WRC să fie aliniat la această evoluţie"
Jona Siebel, directorul general al WRC, salută angajamentul acestora ca un alt pas pozitiv pentru viitorul campionatului.
"Nu este o exagerare să spunem că introducerea unei tehnologii hibride durabile pentru categoria principală a WRC marchează unul dintre cele mai mari repere din istoria sportului. Se potriveşte ca o astfel de evoluţie majoră să fie binevenită în sezonul de 50 de ani al campionatului ", a spus el.
Introducerea tehnologiei hibrid a fost anunţată în 2019, iar în această lună, World Motor Sport Council a aprobat specificaţiile.