Raiffeisen Bank România a înregistrat performanţe de top şi a primit cele mai bune evaluări din industria bancară pentru angajaţii săi din sucursale, conform rezultatelor Global Banking Benchmarks Report, realizat de Bain & Company, prin intermediul NPS Prism, platforma de evaluare a experienţei clienţilor. În interacţiunea cu clienţii, angajaţii au fost evaluaţi cu scorul cel mai ridicat pentru categoriile "amabilitate" şi "oferirea de recomandări personalizate şi utile", pentru produse bancare de tip cont curent şi de economii, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Rezultatele anului 2024 confirmă, de asemenea, încrederea clienţilor în siguranţa şi atractivitatea produselor oferite de Raiffeisen Bank în România. Cu evoluţii pozitive atât pe segmentele de creditare, economisire şi în sfera serviciilor bancare digitale de zi cu zi, cât şi în zona planificării financiare personale, Raiffeisen Bank îşi continuă traiectoria spre a deveni cea mai recomandată instituţie financiară, menţinându-se un partener pe termen lung în susţinerea economiei reale.
"Am crescut sistematic numărul de clienţi înrolaţi digital şi avem rezultate remarcabile în zona planificării financiare, datorită Smart Finance, o soluţie inovatoare şi unică în peisajul bancar românesc. Sunt doar două dintre realizările care şi în 2024 ne-au susţinut strategia de dezvoltare bi-dimensională, care îmbină avansul tehnologic cu expertiza echipelor noastre. Le facem clienţilor viaţa mai uşoară prin soluţii digitale sigure şi accesibile şi suntem pe deplin pregătiţi să-i asistăm în a-şi construi un viitor financiar mai stabil. Prin soluţiile pe care le-am dezvoltat în ultimii ani, suntem primii care deschid calea spre democratizarea planificării financiare." - Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România.
Raiffeisen Bank România a încheiat 2024 cu active de peste 82 miliarde RON, un avans de 17% faţă de anul anterior, şi o performanţă financiară solidă susţinută de un profit net în valoare de 1,67 miliarde RON. Creşterea veniturilor şi menţinerea unui profil de risc favorabil rămân puncte forte ale activităţii Raiffeisen Bank, care continuă să investească în dezvoltarea şi îmbunătăţirea produselor şi serviciilor din România. Cheltuielile operaţionale ale băncii au crescut cu 9% faţă de anul anterior.
• Creditele pentru persoanele fizice au crescut cu 6%, impulsionate de o cerere crescută pentru creditele de nevoi personale, care au avansat cu 9%.
• Soldul creditelor acordate companiilor a avut o creştere de 10%, stimulată atât de cererea din acest segment, cât şi de implicarea băncii în programele guvernamentale IMM Invest şi Invest EU şi continuarea parteneriatelor cu investitori instituţionali (BEI, FEI, BERD).
În privinţa volumelor noi, în 2024 creditele de nevoi personale negarantate au crescut cu 38% faţă de anul precedent. De asemenea, a fost relansat creditul de refinanţare, care a înregistrat creşteri semnificative. Creditele ipotecare au evoluat prin intermediul unei oferte atractive pentru client şi al unei campanii de comunicare susţinute. Clientul primeşte aprobarea financiară pe loc sau în maximum 24 de ore, aprobare care este valabilă până la 90 zile, timp suficient pentru contractarea creditului, potrivit comunicatului.
În categoria creditelor "verzi", Raiffeisen Bank a menţinut o pondere de 39% din volumele creditelor pentru achiziţionarea unei locuinţe, oferind dobânzi atractive pentru credite de achiziţie de imobile cu performanţă energetică superioară.
Soldul depozitelor a continuat să se consolideze, atingând un avans cu 20% mai mare faţă de anul anterior, cu contribuţii din toate segmentele de clienţi.
• Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 14%.
• Depozitele atrase de la clienţii persoane juridice au avut un avans considerabil de 30%.
Capitalizarea şi lichiditatea solide permit băncii să continue să susţină, prin creditare, dezvoltarea economiei româneşti. Rata de adecvare a capitalului se situează la 21,80%, mult peste nivelul minim solicitat de BNR (17,81%). Expunerile neperformante s-au menţinut la niveluri scăzute (1,55%), iar poziţia de lichiditate (indicatorul de acoperire a necesarului de lichiditate, LCR) s-a situat la un nivel confortabil (270%), mult peste cerinţele minime regulatorii (100%). Totodată, rata fondurilor proprii si a pasivelor eligibile (MREL) s-a situat la aproximativ 35%, semnificativ peste cerinţele regulatorii aplicabile la 31 decembrie 2024 (32,00%).
Digitalizarea şi simplificarea fluxurilor au continuat şi în 2024, atât în segmentul conturilor de economii, depozitelor la termen, asigurărilor de viaţă, fondurilor de investiţii sau al pensiilor facultative.
În 2024, clienţii au continuat să-şi construiască planuri financiare, cu ajutorul aplicaţiei interactive Raiffeisen Smart Finance, disponibilă prin intermediul tabletelor utilizate în fiecare agenţie Raiffeisen Bank, se mai precizează în comunicat.
Numărul de planuri noi deschise de pensii, planuri de investiţii şi asigurări de viaţă a înregistrat o creştere de peste 10% în 2024 comparativ cu anul anterior.
În ultimii doi ani, Raiffeisen Asset Management (RAM) a raportat o dezvoltare rapidă a activelor în administrare, cu un avans de peste 450 de milioane de euro a acestora, alimentată atât de subscrierile investitorilor, cât şi de performanţa bună a fondurilor de investiţii aflate în administrare.
De la jumătatea anului trecut, RAM a depăşit pragul de 1 miliard de euro în active totale aflate în administrare prin intermediul a 13 fonduri de investiţii şi a fondului de pensii facultative Raiffeisen Acumulare, consolidându-şi astfel poziţia de top pe piaţa fondurilor de investiţii din România.
Numărul clienţilor înrolaţi 100% digital a evoluat semnificativ în 2024, cu 440% mai mulţi faţă de anul precedent.
La finalul lunii decembrie 2024, numărul clienţilor persoane fizice cu un contract pentru serviciul de mobile banking, Smart Mobile, a depăşit 1,8 milioane, 80% dintre aceştia accesând aplicaţia cel puţin o dată în luna decembrie.
Utilizatorii apreciază funcţionalităţile oferite în Smart Mobile pentru nevoile zilnice de banking. Nota mare (4.8) din Google Play Store şi App Store reflectă satisfacţia lor şi confirmă progresele pe agenda digitală.
În 2024, au fost lansate mai multe noi funcţionalităţi în Smart Mobile, printre care:
Actualizare a datelor personale printr-un proces simplificat, prin simpla fotografiere a actului de identitate.
• Vizualizarea sumei totale obţinute din dobânzile plătite de bancă în anul precedent precum şi din anul în curs, pentru produsele de economisire (conturi de economii şi depozite la termen), deţinute la Raiffeisen Bank, ceea ce permite calculul facil al veniturilor pentru declaraţia unică.
• Posibilitatea de închidere a conturilor de economii direct din aplicaţia Smart Mobile.
• Posibilitatea clientului de a genera diferite confirmări pentru plăţile efectuate cu cardul de debit sau iniţiate din aplicaţie.
• Sistemul de invitaţii "Member get member" (trimiterea unei invitaţii unui prieten pentru a deveni client Raiffeisen, direct din Smart Mobile).
• Pentru clienţii care sunt participanţi la Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare, vizualizarea valorii actualizate a soldului activului net deţinut.
Securitatea clienţilor continuă să fie o caracteristică esenţială a serviciilor oferite de Raiffeisen Bank. De la jumătatea anului 2024, a fost adăugată o etapă suplimentară, dar extrem de facilă, în fluxul de activare a aplicaţiei SmartToken pentru un plus de protecţie. Aceasta presupune fotografierea cărţii de identitate şi un mini selfie-video.
În 2024, clienţii au continuat să utilizeze intens plăţile digitale cu telefonul sau ceasul, volumul şi numărul tranzacţiilor de acest tip crescând cu peste 47% şi, respectiv, 41% faţă de anul anterior.
Volumul finanţărilor în segmentul corporate mid-market a crescut cu 16% în 2024 faţă de anul precedent, ceea ce reflectă angajamentul continuu de a susţine dezvoltarea economiei româneşti.
Un element central al strategiei Diviziei Corporaţii a fost lansarea, în premieră, în România, a programului MoonshotX, conceput pentru a sprijini companiile româneşti în expansiunea lor rapidă, oferindu-le acces la resurse, expertiză şi finanţare necesare pentru a-şi atinge obiectivele ambiţioase de dezvoltare la nivel regional.
O altă parte importantă a strategiei Diviziei a fost infrastructura ESG, care în 2024 a continuat să crească activele eligibile ESG, ajungând la un nivel de acoperire sustenabilă de aproximativ 23% din portofoliu.
Volumul creditelor noi acordate IMM-urilor în 2024 a crescut cu 11% faţă de 2023, în contextul implicării active în programe guvernamentale precum IMM Plus, generând acordarea unui volum de credite de peste 155 milioane de euro. La acestea se adaugă creditele noi IMM în valoare de peste 140 milioane de euro acordate prin parteneriatul cu Fondul European de Investiţii (EIF) sub cele 2 acorduri de garantare, Microfinanţare şi Competitivitate.
Creditarea prin intermediul canalelor digitale continuă să susţină creşterea portofoliului de credite acordate acestui segment de clienţi. Totodată, aplicaţia Smart Business pune la dispoziţia clienţilor noi funcţionalităţi printre care: actualizarea la distanţă a datelor clienţilor preselectaţi, posibilitatea de a bloca şi re-emite carduri, vizualizarea pachetelor de cont curent, afişarea numelui beneficiarului, pentru un plus de siguranţă.
La finalul anului 2024, Raiffeisen Bank a lansat o nouă platformă de înrolare simplă şi rapidă, 100% digital, a clienţilor IMM-uri, disponibilă, în prima fază, companiilor mici şi mijlocii cu un singur acţionar.
Comunitatea factory by Raiffeisen Bank a ajuns la peste 560 de start-up-uri, cu finanţări acordate în valoare de peste 30,5 milioane de euro.
În 2024, Raiffeisen Bank a lansat, în premieră, în România, Cardul Galben Care Face Bine
Cardul Galben care face bine, o iniţiativă care continuă implicarea băncii în susţinerea cauzelor cu impact pozitiv în comunitate, a marcat debutul parteneriatului exclusiv dintre Raiffeisen Bank România şi Visa, lider mondial în plăţi digitale. Pentru fiecare tranzacţie la POS sau online făcută de clienţi cu noul card galben de debit în lei, indiferent de sumă, Raiffeisen Bank donează în contul Asociaţiei Dăruieşte Viaţă, suplimentar faţă de susţinerea în valoare de 1 milion de euro.
Pe parcursul anului 2024, Raiffeisen Bank a emis clienţilor carduri noi cu un design superior, realizate din 99% plastic reciclat, un pas important în misiunea de a contribui la reducerea amprentei de carbon.
În 2024, Raiffeisen Private Banking România a depăşit 1 miliard de euro în produse de investiţii, iar activele în administrare au ajuns la aproape 1,7 miliarde de euro (+12,5%). Totodată a continuat investiţiile sustenabile, prin includerea în oferta investiţională a 2 noi fonduri de investiţii internaţionale axate pe sustenabilitate, complementar celor 9 fonduri ESG deja disponibile.
Premiat în repetate rânduri de către unele dintre cele mai prestigioase publicaţii internaţionale, Raiffeisen Private Banking a primit şi în 2024 reconfirmarea statutului Romania's Best International Private Bank la evenimentul Euromoney Global Private Banking Awards.
Raiffeisen Leasing a înregistrat o creştere de 67% a volumelor noi de business, în perioada ianuarie-decembrie 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
Pe zona principalelor categorii de active finanţate, compania a înregistrat creşteri pe toate segmentele: camioane destinate transportului intern şi internaţional, autoturisme, vehicule comerciale uşoare şi echipamente. O pondere importantă a finanţărilor a mers către activele "verzi", care contribuie şi accelerează tranziţia către o economie sustenabilă. Rata creditelor neperformante s-a menţinut la un nivel redus, evidenţiind stabilitatea portofoliului de finanţări acordate.
Raiffeisen Leasing a înregistrat la finalul anului 2024 o creştere a portofoliului de finanţări acordate clienţilor, cu 42% faţă de nivelul din 2023, se mai menţionează în comunicat.
Opinia Cititorului