Reveal Marketing Research: 9 din 10 români au auzit despre Sistemul de Garanţie-Returnare

F.D.
Miscellanea / 29 noiembrie 2023

Reveal Marketing Research: 9 din 10 români au auzit despre Sistemul de Garanţie-Returnare

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research şi-a propus să afle mai multe detalii despre ce ştiu, de unde au aflat şi cum intenţionează românii să acţioneze în contextul în care Sistemul de Garanţie-Returnare, noua iniţiativă în domeniul gestionării deşeurilor intră în vigoare începând cu data de 30 noiembrie 2023.

De asemenea, rezultatele studiului au urmărit şi modul în care au evoluat percepţiile consumatorilor referitor la acest subiect comparativ cu studiul similar desfăşurat în urmă cu 6 luni.

87% dintre români au auzit despre Sistemul de Garanţie-Returnare a ambalajelor băuturilor îmbuteliate, nivelul de conştientizare crescând cu 21% comparativ cu luna iunie 2023

61% dintre români intenţionează să returneze întotdeauna ambalajele băuturilor cumpărate, tot atâţia preferând să utilizeze un automat de colectare

4 din 10 români admit că îşi vor schimba comportamentul de consum a băuturilor odată cu intrarea în vigoare a noii reglementări

Începând cu data de 30 noiembrie 2023, Sistemul de Garanţie-Returnare devine funcţional în România. Ce presupune noua reglementare?

Conform legislaţiei privind Sistemul de Garanţie-Returnare, consumatorii vor plăti o garanţie de 0.50 RON atunci când vor cumpăra o băutură într-un ambalaj nereutilizabil (cu volum cuprins între 0.1l - 3l) din sticlă, plastic sau metal urmând să primească înapoi garanţia la returnarea ambalajului.

Campania naţională de informare a reuşit să atingă un public larg: 9 din 10 români au auzit despre Sistemul de Garanţie-Returnare

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 87% dintre români au auzit despre Sistemul de Garanţie-Returnare a ambalajelor băuturilor îmbuteliate, nivelul de conştientizare crescând cu 21% comparativ cu luna iunie 2023 (66%).

Cei mai mulţi dintre români au aflat de implementarea noului program prin intermediul campaniei de promovare pe posturile de televiziune şi radio (75%), într-o măsură semnificativ mai mare bărbaţii (81% vs. 70% femei), cei din mediul rural (80% vs. 73% mediul urban) şi persoanele mature peste 55 ani (88%). În lista celor mai relevante surse de informare regăsim şi presa scrisă/ online (40%), platformele de social media (37%) sau discuţiile cu apropiaţii/ cunoscuţii (15%). Ca tendinţă, femeile au fost mai expuse la informaţii legate de acest subiect în timpul utilizării platformelor de social media (41% vs. 32% bărbaţi) sau în cadrul discuţiilor cu apropiaţii/ cunoscuţii (18% vs. 10% bărbaţi).

Deşi nivelul de conştientizare este ridicat, consumatorii nu au o imagine clară şi precisă despre modul în care funcţionează noua reglementare

Rezultatele studiului Reveal Marketing Research scot în evidenţă faptul că românii sunt confuzi când vine vorba de particularităţile Sistemului de Garanţie-Returnare, în special referitor la tipurile de ambalaje suspuse noii reglementări.

Astfel că, doar o parte dintre respondenţii care au auzit de noul sistem menţionează deopotrivă ambalajele din plastic (90%), sticlă (75%) şi metal (50%) ca fiind eligibile. Pe lângă un nivel de conştientizare mai scăzut în cazul ambalajelor din metal, se diferenţiază şi un nivel crescut de confuzie în cazul a 25% dintre români care sunt de părere că ambalajele din carton fac parte din acest program.

În ceea ce priveşte volumele sticlelor, nivelul de confuzie este extrem de ridicat, cu doar 24% dintre respondenţi menţionând volumul corect al ambalajelor incluse în sistem (0.1l - 3l), cei mai mulţi (43%) considerând că toate ambalajele, indiferent de volumul acestora sunt eligibile.

Referitor la alte particularităţi ce ţin de implementarea sistemului, cei mai mulţi dintre români declară că au auzit de valoarea de 0.50 RON a garanţiei (72% vs. 53% în iunie 2023), de data de 30 noiembrie 2023 când sistemul devine funcţional (57% vs. 24% în iunie 2023) şi de faptul că se va plăti o garanţie obligatorie la ambalaje (50% vs. 45% în iunie 2023). Ca tendinţă generală, persoanele mature peste 45 de ani sunt informate în mai mare măsură despre modul de funcţionare al sistemului comparativ cu restul eşantionului.

61% dintre români intenţionează să returneze întotdeauna ambalajele băuturilor cumpărate, tot atâţia preferând să utilizeze un automat de colectare

În noul scenariu, 61% dintre români intenţionează să returneze de fiecare dată ambalajele băuturilor pentru a recupera garanţia de la achiziţie, cei cu vârste peste 45 ani (71%) şi cei din mediul rural (68% vs. 59% mediul urban) remarcându-se ca fiind cei mai disciplinaţi, în timp ce 36% declară că le vor returna ocazional, în special tinerii între 25-34 de ani (45%).

Măsurând percepţiile faţă de această reglementare, majoritatea românilor ar preferă să returneze ambalajele la un automat de colectare (61%), în special tinerii între 18-24 de ani (74%), în timp ce 25% declară că nu au o preferinţă clar stabilită, în special persoanele mature peste 55 ani (35%), iar 14% ar opta pentru returnarea manuală.

4 din 10 români admit că îşi vor schimba comportamentul de cumpărare şi consum al băuturilor îmbuteliate odată cu intrarea în vigoare a Sistemului de Garanţie-Returnare

În ceea ce priveşte modul în care românii cred că implementarea noului sistem le va influenţa obiceiurile de consum, 44% declară că vor cumpăra băuturi la fel ca până acum, în special bărbaţii (50% vs. 38% femei) şi cei peste 45 ani (52%), categorie de vârstă care a manifestat cea mai mare deschidere de a returna întotdeuna ambalajele băuturilor. 19% consideră că vor cumpăra ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puţine ori garanţia, în special femeile (23% vs. 15% bărbaţi) şi tinerii între 25-34 de ani (30%).

Într-o mai mică măsură îi regăsim pe cei care declară nu pot aprecia momentan dacă şi cum li se vor schimba obiceiurile de consum (14%), pe cei care vor cumpăra mai rar (13%) sau pe cei care vor alege produse mai ieftine la raft (10%).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb