Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că Guvernul va adopta, miercuri, o ordonanţă de urgenţă care va crea baza legală astfel încât învăţământul universitar cu frecvenţă să se poată desfăşura, într-o anumită pondere, şi online, informează Agerpres.
"Sunt sigur că miercuri, în şedinţa de Guvern, va fi adoptată o ordonanţă de urgenţă (...) prin care, pentru a eficientiza pregătirea universitară, în funcţie de specificul fiecărui domeniu - medicină, socio-umane, inginerie, va fi posibilă, în cadrul formei de învăţământ cu frecvenţă, fiind redefinit spaţiul universitar, o combinaţie între fizic şi virtual. O să faceţi o parte dinte activităţi şi în format digital. Se va crea baza legală şi până la începerea anul universitar 2022-2023 vor fi definite standardele care vor permite fiecărei universităţi, în funcţie de domeniu, să vă propună o anumită pondere a activităţilor online în paralel cu cele fizice, ceea ce este un important pas înainte", a declarat Cîmpeanu, astăzi, la Congresul Studenţilor din România, organizat la Palatul Parlamentului de Uniunea Studenţilor din România.
El a precizat că verificarea îndeplinirii standardelor va fi realizată, în cel mult cinci ani, atunci când vine rândul evaluării instituţionale.
"Nu vom aştepta ca ARACIS să facă evaluări pentru a verifica noile standarde în fiecare universitate - noile standarde reprezintă o obligaţie şi trebuie realizate înainte de începerea noului an universitar -, ci vom aborda o variantă necesară în societatea românească, aceea a încrederii: universităţile îşi asumă, iniţiind acest proces combinat, prezenţă fizică-activităţi online, respectă standardele care vor fi cunoscute la începerea anului universitar, urmând să probeze acest lucru, într-un an, doi sau maximum cinci, când vine rândul evaluării instituţionale", a adăugat Cîmpeanu.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2022, 14:09)
Asta e cireașa de pe coliva învățământului. Întrebați orice profesor universitar sau de care vreți voi care a fost efectul școlii online și veți înțelege că ceea ce propune specimenul și forțează prin OUG (deci nu trece prin Parlament) reprezintă o lovitură teribilă pentru educația din România și pentru viitorul acestei țări.
Zici că suntem în plin război hibrid și că unii ne vor în mod special subdezvoltați.
Școala online va transforma toate universitățile de stat în fabrici de diplome asemenea unora particulare la care „studentul” se duce doar să-și ridice diploma. Și așa erau și așa vai de capul lor, cu cadre didactice remunerate cu salarii de toată jena (mai mici decât livratorii de la glovo). Măsura asta va duce la dispariția de facto a învățământului superior din România și va distruge ultima brumă de profesionalism din mediul acesta.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2022, 16:24)
Online-ul este un avantaj pentru anumite activitati la nivel universitar, efectul pozitiv sau negativ va rezuta din detaliile oug-ului si a felului in care va fi aplicat.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2022, 17:47)
Nimic mai fals. Online-ul a făcut ravagii în pregătirea studenților. De elevi nici nu mai zic, acolo e și mai jale.
OUG-ul va fi făcut prost și va fi aplicat prost. Garantat. Nu e greu să deducem acest lucru, dacă ne folosim rațiunea și privim puțin în trecut. Va fi un fel de studiu fără frecvență, care va pune capac educației deja aflate în moarte clinică.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2022, 07:31)
Online-ul este un instrument. Cand va fi utilizat prost acesta va fi un efect al altor carente din invatamant.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2022, 12:24)
Pari a nu percepe ceea ce s-a spus mai sus. Dacă ești tefelist este de înțeles, dat fiind nivelul intelectual redus și gândirea în tipare și slogane a acestora. În caz contrar este îngrijorător și este cazul să iei măsuri urgente.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2022, 12:26)
Facultatea în format hibrid în care cursurile se desfășurau online și laboratoarele fizic a fost cea mai bună perioadă. Aproape toți colegii mei cred asta. Să mă duc la o sală de curs doar ca să mi se citească un powerpoint pe un proiector? Nu, mersi. Mult mai ușor urmăresc de acasă. La laboratoare trebuie fizic - acolo sunt de acord.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.05.2022, 13:26)
Realitatea din teren este că „studenții” sunt vai de capul lor. Ei nu sunt în stare să înțeleagă un text scris simplu (că de ecuații, integrale, anatomie sau ce-or studia ei nici nu se pune problema), darămite să aprecieze efectul pe care școala online îl are asupra masei de studenți în general.
"Urmăritul de acasă" de către studenți a cursului constă în pornirea aplicației video și cam atât; cât să bifeze "prezența".
Ești exemplu clasic de student român contemporan: (1) care nu înțelege în ce constă o facultate, (2) care ar vrea să vină doar să-și ridice diploma și (3) care, într-o țară normală cu educație pusă la punct n-ar fi primit să treacă nici prin fața facultății darămite prin băncile ei.