Spotify Technology va desfiinţa 200 de locuri de muncă la unitatea sa de podcasturi, în a doua rundă de disponibilizări, deoarece compania îşi restructurează afacerea după ani de investiţii masive, transmite Reuters, conform news.ro.
Măsura afectează aproximativ 2% din forţa de muncă a gigantului de streaming muzical şi aliniază Spotify cu platformele Meta şi Roku, care şi-au redus numărul locurilor de muncă pentru a doua oară, ca răspuns la incertitudinile economice.
Spotify a cheltuit agresiv pentru a-şi dezvolta afacerea de podcast în ultimii ani, sperând că nivelurile mai ridicate de implicare oferite de format vor aduce mai mulţi agenţi de publicitate.
Dar asta a condus la o creştere a cheltuielilor de exploatare ale companiei, care s-au mărit anul trecut cu o viteză de două ori mai mare decât veniturile sale.
Creşterea ratelor dobânzilor şi inflaţia ridicată înseamnă şi că firmele au redus cheltuielile pentru reclame.
Ca răspuns, Spotify şi-a redus cu 6% din forţa de muncă la începutul anului 2023 şi a anunţat plecarea lui Dawn Ostroff, care a contribuit la modelarea afacerii sale cu podcasturi şi a condus-o prin controverse, cum ar fi reacţiile din jurul emisiunii lui Joe Rogan pentru presupusa răspândire de informaţii greşite despre Covid-19.
Sahar Elhabashi, care conduce divizia de podcast, a declarat luni că Spotify "a luat decizia dificilă, dar necesară, de a face o realiniere strategică".
Spotify a mai spus că îşi va uni studiourile Parcast şi Gimlet într-o singură divizie, Spotify Studios, care va produce originale Spotify.
Compania va adopta acum o abordare personalizată pentru fiecare spectacol şi creator, în comparaţie cu abordarea uniformă urmată anterior, a spus Elhabashi, potrivit news.ro.