Creşterea costului vieţii i-a determinat pe consumatori să îşi reajusteze priorităţile de cheltuieli. Eşecul companiilor telecom de a răspunde la această schimbare de atitudine este acum cea mai mare ameninţare cu care se confruntă industria, potrivit raportului anual al EY, Top 10 riscuri în telecom în 2023, informează un comunicat remis redacţiei. În condiţiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni tot mai mari, 60% dintre consumatori spun că sunt îngrijoraţi de creşterea preţurilor abonamentelor de bandă largă, iar aproape jumătate (45%) consideră că plătesc prea mult pentru serviciile de conţinut - conform raportului EY Decoding the digital home,
Potrivit sursei citate, în timp ce fiabilitatea reţelelor rămâne o problemă pentru consumatori, rezilienţa şi raza de acţiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei COVID-19 - aflându-se acum pe poziţia a cincea, pe măsură ce alte provocări devin şi mai presante.
Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader, spune: "În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulţi în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentraţi pe valoarea pe care o obţin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Ameninţarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităţilor de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicaţii să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple şi sigure, care să reasigure şi să atragă clienţii."
Subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce priveşte securitatea şi încrederea a urcat de pe locul trei pe locul doi în radarul de risc în telecomunicaţii în 2023. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creştere a atacurilor cibernetice de la an la an, potrivit EY Global Information Security Survey.
A apărut o neconcordanţă între nivelurile sporite de vulnerabilitate şi controlul la nivelul consiliului de administraţie, iar 39% dintre directorii de securitate informatică din telecom (CISO) consideră că securitatea nu este luată în considerare în mod adecvat ca parte a investiţiilor strategice. În plus, funcţia de securitate este subminată de relaţiile inadecvate cu activitatea comercială în general, în ciuda faptului că aceasta a devenit tot mai importantă în timpul pandemiei (lucru remarcat de 58% dintre CISO din telecom). Mai puţin de o treime (31%) dintre CISO consideră că relaţiile lor cu echipele de dezvoltare a produselor se bazează pe un nivel moderat sau ridicat de încredere.
Acest lucru este agravat de anxietatea crescândă a consumatorilor, pentru care pandemia a exacerbat temerile preexistente legate de divulgarea datelor. Într-adevăr, 46% dintre consumatori cred că este imposibil să îşi păstreze datele personale în siguranţă, atunci când folosesc internetul.
Raportul constată, de asemenea, că gestionarea deficitară a agendei de sustenabilitate devine o ameninţare din ce în ce mai urgentă pentru industrie, trecând de pe poziţia a cincea anul trecut pe locul patru în clasamentul pentru 2023. Calitatea raportărilor operatorilor telecom cu privire la schimbările climatice a scăzut de la an la an, conform EY Global Climate Risk Barometer, iar 39% dintre respondenţi nu dezvăluie o strategie net-zero, un plan de tranziţie sau o strategie de decarbonizare specifică - în ciuda apelurilor tot mai numeroase la acţiuni concrete din partea tuturor părţilor interesate.
Aşteptările clienţilor în domeniul sustenabilităţii se intensifică, ceea ce pune o presiune în plus pe operatori pentru a ţine pasul. 39% dintre consumatori spun că furnizorii de conectivitate trebuie să facă mai mult pentru a răspunde preocupărilor legate de sustenabilitate, iar 68% dintre marile întreprinderi sunt mai interesate decât înainte de cazurile de utilizare 5G, care pot contribui la îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate.
Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst, spune: "Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienţilor telcom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acţiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini iniţiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăţi mai sustenabile."
Aflat pe poziţia a treia pentru al doilea an consecutiv pe radarul de risc în telecomunicaţii 2023, eşecul de a îmbunătăţi cultura forţei de muncă şi modalităţile de lucru este un risc în evoluţie, pe măsură ce opiniile angajatorilor şi ale angajaţilor continuă să fie divergente. În timp ce 91% dintre angajaţii din sectorul tehnologiei, media şi divertisment şi telecom (TMT) doresc să lucreze de la distanţă timp de două sau mai multe zile pe săptămână, 25% dintre echipele de conducere din TMT consideră că oamenii lor ar trebui să se întoarcă la birou cinci zile pe săptămână. În mod alarmant, fluctuaţia forţei de muncă reprezintă o ameninţare mai mare în TMT: 53% dintre angajaţii respondenţi spun că intenţionează să îşi părăsească postul actual în următoarele 12 luni, comparativ cu o medie de 43% în toate sectoarele, potrivit EY Work Reimagined Survey.
Loozen adaugă: "Rotaţia personalului face ca managementul din domeniul telecom să fie mai pesimist la modul în care pandemia COVID-19 a afectat cultura companiei, dar angajaţii se simt mai încrezători lucrând la distanţă şi văd o îmbunătăţire a culturii de la locul de muncă de când a început pandemia. Acum este momentul ca operatorii telecom să îşi asculte oamenii şi să se adapteze, altfel riscă un exod al celor mai bune talente."
Primele 10 riscuri incluse în raportul 2023 sunt următoarele:
1.Răspuns insuficient oferit clienţilor pe fondul crizei costului vieţii
2.Subestimarea imperativelor în schimbare în materie de securitate şi încredere
3.Eşecul de a îmbunătăţi cultura forţei de muncă şi modalităţile de lucru
4.Gestionarea deficitară a agendei de sustenabilitate
5.Incapacitatea de a accelera eficientizarea prin digitalizare
6.Eşecul de a stabili rezistenţa şi raza de acţiune a infrastructurii
7.Incapacitatea de a profita de noile modele de afaceri
8.Eşecul de a maximiza valoarea activelor de infrastructură
9.Angajarea ineficientă cu ecosistemele externe
10.Incapacitatea de a se adapta la peisajul de reglementare în schimbare, se menţionează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.01.2023, 14:02)
Cate chestii mai zis si astia de la EY. Limba lor.
Sa nu uitam ca in Romania integrata UE a anului 2023 exista abonamente cu "minute nationale" si daca treci granita cu un asemenea numar nu mai merge decat 112. ANCOM si guvernul vegheaza sa o ducem "bine".
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.01.2023, 14:28)
Nici un risc,
daca fac destula reclame,stiri si reportaje
in interesul industriei de armament si razboi