În contextul creşterii apetitului populaţiei pentru noile tehnologii, inteligenţă artificială şi realitate virtuală, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel naţional despre gradul de penetrare a dispozitivelor smart în România pe categorii de soluţii inteligente, dar şi intenţia de cumpărare în rândul românilor.
Studiul Reveal Marketing Research s-a realizat la nivel naţional pe un eşantion de 1.007 respondenţi, în perioada 16.07.2021 - 22.08.202. Astfel, 67% dintre românii care declară că intenţionează să achiziţioneze dispozitive de tipul Smart Home ar alege să le integreze în bucătărie (54%), dormitor (25%) şi living (18%).
63% dintre români sunt dispuşi să plătească până la 3000 de euro pentru electronice şi electrocasnice smart
Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai mulţi dintre respondenţi sunt dispuşi să investească în dispozitive smart şi îşi doresc în special electrocasnice smart - cuptor, maşină de spălat, etc. (53%), electronice smart - prize smart, întrerupătoare smart, tv smart, etc. (50%) şi sisteme smart - sisteme de supraveghere, automatizări smart, etc. (43%). Doar 38% dintre respondenţi declară că ar investi în automatizarea unei uşi - uşa să poată fi controlată cu ajutorul unei aplicaţii.
De asemenea, studiul Reveal Marketing Research mai arată că, în noua eră digitală, deciziile de cumpărare nu mai sunt influenţate de criterii precum vârstă, venit, educaţie sau regiune geografică. Importante sunt acum siguranţa şi confortul (53%), iar eficienţa energetică se află pe locul doi ca importanţă, fiind menţionată de către 4 din 10 respondenţi. Toate acestea se traduc printr-o creştere a interesului faţă de produsele şi serviciile digitale pe care, conform studiului realizat de Reveal Markeing Research, 21% dintre români şi le doresc deja (57%).
Folosirea dispozitivelor smart este cheia unui trai smart
Potrivit studiului, cei care declară că işi doresc să integreze dispozitive smart in propria locuinţă cred că folosirea unor astfel de dispozitive contribuie la un trai mai confortabil (56%). De asemenea, un trai smart mai înseamnă optimizarea spaţiului de acasă şi eliminarea surplusului (47%) precum şi planificarea consumului şi reducerea risipei alimentare (46%).
Totuşi, patru din zece locuinţe din România au deja integrate soluţii smart
Circa 42% dintre locuinţele din România au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc în care respondenţii declară că au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucătărie (25%) şi dormitor (28%).