Vânzările companiei de călătorii Eximtur au depăşit 55 de milioane de euro în 2017, fiind în creştere cu aproximativ 15% faţă de anul anterior.
Serviciile oferite prin diviziile specializate ale companiei - business travel şi organizare evenimente, leisure şi incoming - au avut ca beneficiari peste 250.000 de clienţi. Valorea biletelor de avion vândute a crescut la 22 de milioane de euro.
Creşterea din anul 2017 s-a datorat în principal diviziei EXIMTUR Business, care şi-a lărgit considerabil portofoliul de clienţi corporate prin încheierea a încă 90 de contracte, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Eximtur, prin serviciile aferente călătoriilor cu scop de afaceri şi organizarea de evenimente, a generat peste 60% din totalul vânzărilor companiei. Germania şi Marea Britanie au fost în topul destinaţiilor externe de business travel.
Compania a fost şi în 2017 partener de ospitalitate al Festivalului Internaţional de Film Transilvania - TIFF, ediţia de anul trecut fiind una de excepţie, cu număr record de spectatori înregistrat şi un volum de cazări în creştere cu 27% faţă de ediţia anterioară, respectiv 3.450 de înnoptări. Campionatele Europene de Gimnastică Artistică 2017, organizate la Cluj-Napoca, au fost, de asemenea, susţinute de divizia EXIMTUR Business, tot în calitate de partener de ospitalitate.
"EXIMTUR Business a continuat să crească într-un ritm constant, dar şi investiţiile în tehnologia de travel şi echipa de consultanţi au fost în creştere. Suntem într-un continuu proces de lărgire şi instruire a echipei, diversificăm permanent gama de servicii oferite clienţilor corporate. A fost un an foarte productiv pentru noi", a declarat Lucia Nora Morariu, preşedinte fondator Eximtur.
Peste 95.000 de turişti, un număr în creştere cu peste 20% faţă de anul anterior, au optat pentru destinaţii autohtone în 2017, vânzările de vacanţe în staţiuni balneare, montane şi în Delta Dunării cunoscând cea mai dinamică creştere, de peste 50%, cu un volum de vânzări de peste şase milioane de euro. Cu o tradiţie recunoscută în oferta pentru litoralul românesc, Eximtur a înregistrat pentru această categorie de destinaţii vânzări de peste 10 milioane de euro, în creştere cu 11% faţă de 2016. Cererile pentru staţiunile Venus, Eforie Nord şi Jupiter au crescut cel mai mult, datorită unităţilor hoteliere modernizate şi transformate în complexuri all inclusive. Pentru o vacanţă în România, un turist a plătit anul trecut, în medie, 157 de euro.
În 2017, specialiştii în turism extern ai Eximtur au readus în atenţia turiştilor destinaţii precum Tunisia, Bora Bora sau Zimbabwe. Grecia şi Turcia au rămas totuşi principalele destinaţii externe cerute, Turcia cunoscând o revenire semnificativă în 2017. Cipru a fost cea mai dinamică destinaţie de litoral extern, susţinută de zborurile companiilor aeriene nou introduse către această destinaţie, din Bucureşti şi Cluj-Napoca, şi cu impresii foarte bune de la clienţi cu privire la condiţiile de climă, mare şi servicii hoteliere. Dintre oraşele europene, Londra a fost principala capitală vizitată de turiştii noştri leisure, interesul faţă de această destinaţie crescând considerabil după anunţarea Brexit. Destinaţii precum Egipt, SUA, Danemarca sau Africa de Sud au înregistrat, de asemenea, o dinamică deosebită.