Patru din zece copii de la sate nu participă la nicio activitate extraşcolară, iar aproape jumătate dintre adolescenţii din acelaşi mediu declară că nu le place şcoala. Mai mult, un sfert dintre tineri spun că nu şi-au descoperit nicio pasiune, conform studiului "Bunăstarea copilului din mediul rural". Fundaţia World Vision România şi Pepco România continuă sprijinirea educaţiei copiilor şi adolescenţilor din comunităţi dezavantajate prin proiectul "Educaţie pentru Viitor". Astfel, 210 elevi primesc suport educaţional, material şi consiliere în funcţie de nevoile lor.
Proiectul se desfăşoară în condiţiile în care România are de departe cel mai mare procent de copii care trăiesc în risc de sărăcie şi excluziune socială (41.5%) din Uniunea Europeană. La o distanţă semnificativă urmează Bulgaria cu 34% dintre minori ce se regăsesc într-o situaţie precară similară, conform Eurostat.
În cadrul proiectului "Educaţie pentru Viitor", unul dintre scopurile principale este diminuarea discrepanţelor dintre elevii din zonele rurale şi cei din mediul urban, prin facilitarea accesului la şcoală şi activităţi de educaţie non-formală de dezvoltare personală. Totodată, proiectul îşi propune să sprijine adolescenţii în găsirea parcursului profesional cel mai potrivit pentru aceştia.
Cei 210 elevi (între 6 şi 19 ani), beneficiari ai proiectului, provin din 90 de comunităţi rurale din 12 judeţe. In anul şcolar 2023-2024, elevii sunt sprijiniţi cu mai multe servicii şi facilităţi printre care:
stagii de practică pentru dezvoltarea profesională;
sesiuni de mentorat vocaţional cu angajaţi din companii şi alţi specialişti;
activităţi lunare de educaţie non-formală pentru dezvoltarea abilităţilor: de la auto-cunoaştere, comunicare şi integrare într-un grup, recunoaşterea bullyingului şi altor tipuri de violenţă (inclusiv în familie şi în mediul şcolar) la rezolvarea de conflicte;
burse pentru acoperirea unor cheltuieli de bază pentru accesul la şcoală precum transport, rechizite sau alimente;
vizite în cadrul universităţilor şi în companii;
consiliere psihologică;
activităţi de responsabilitate socială pentru a produce schimbare în propriile comunităţi;
şcoli de vară.
"Fiecare întâlnire a fost o oportunitate de a învăţa ceva nou. Am primit oferit sfaturi utile, suport emoţional şi m-aţi ajutat să-mi dezvolt abilităţile şi să depăşesc obstacolele. Am învăţat să îmi stabilesc obiective clare şi să muncesc pentru a le atinge! Sunt recunoscătoare pentru fiecare cuvânt încurajator şi pentru timpul şi efortul pe care le-aţi dedicat mie", ne-a spus Iuliana, elevă în clasa a XII-a.
"World Vision a fost pentru mine exact ceea ce îmi trebuia pentru a încheia cea mai importantă etapă din viaţa mea. Am beneficiat de îndrumări în carieră, bani pentru transport, mâncare şi îmbrăcăminte, întâlniri lunare cu scopul dezvoltării personale, dar am mers şi în tabere. Îmi doresc ca şi alţi copii să primească acest ajutor", ne-a spus Cătălin, elev în clasa a XII-a.
" Fiecare copil care descoperă o pasiune, care îşi găseşte direcţia în viaţă sau care pur şi simplu reuşeşte să continue şcoala este mărturia cea mai puternică a eforturilor noastre comune în vederea sprijinirii copiilor care au cea mai mare nevoie de noi. Când vedem că numărul beneficiarilor proiectului aproape s-a dublat într-un an, înţelegem că, împreună, putem face o diferenţă majoră. Mulţumim, Pepco România, pentru susţinere şi pentru viziunea comună a unui viitor mai bun pentru copiii României", a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.
"Oferirea de oportunităţi de petrecere a timpului liber de calitate precum şi investiţia în educaţie - sub toate formele ei - reprezintă priorităţi strategice ale Pepco România în ceea ce priveşte implicarea companiei în comunitate. Parteneriatul cu World Vision România vine să ne confirme că această abordare multidimensională este cea mai eficientă intervenţie pe care o putem face pentru aceşti copii şi ne bucurăm să vedem progresul pe care aceştia îl realizează de la un an la altul", a declarat Raluca Popescu, CSR Specialist Pepco România.
1. Multe activități se realizează
(mesaj trimis de MM în data de 25.10.2023, 06:58)
Multe activități se realizează în timpul programului de cursuri și nu înafara acestuia, la școli cu acordul directorului de școală - nu este corect dar nimeni nu zice nimic. Activități extracurriculare sunt realizate de elevii cuprinși în diferite ONG-uri sau acolo unde părinții îi înscriu la diferite activități la Cluburile copiilor care abia mai supraviețuiesc. Acestea din urmă se desfășoară înafara cursurilor ceea ce este corect, deoarece consider că ajută mult un copil să își dezvolte personalitatea cu responsabilitate și să diversifice orizontul cultural și să capete anumite abilități. (Cele desfășurate în timpul programului de cursuri duc la " bucuria de a scăpa de anumite ore " ceea ce părinți responsabili nu își doresc).