O nouă aplicaţie, botezată Shopper, care deranjează utilizatorii cu reclame nesolicitate şi intermediază instalarea aplicaţiilor de cumpărături online, a fost descoperită recent de către experţii Kaspersky, relatează Agerpres.
Practic, Shopper vizitează magazinele de aplicaţii pentru smartphone, descarcă şi lansează aplicaţii şi lasă recenzii false în numele utilizatorului, ascunzându-se, în acelaşi timp, de proprietarul dispozitivului.
"Acum, că reducerile de iarnă sunt în toi, atât utilizatorii, cât şi comercianţii trebuie să fie atenţi. Atunci când aleg un magazin, utilizatorii se bazează foarte mult pe recenzii, în timp ce comercianţii îşi cresc bugetele de promovare şi de publicitate. După cum se dovedeşte, niciunii dintre ei nu pot avea încredere deplină în ceea ce văd online, întrucât o nouă aplicaţie cu un troian creşte rating-urle şi instalările aplicaţiilor de cumpărături, răspândind totodată numeroase reclame care pot deranja utilizatorii", avertizează specialiştii.
Potrivit sursei citate, troianul Shopper a atras pentru prima dată prin capacitatea de a crea confuzie în privinţa structurii sale şi prin utilizarea Google Accessibility Service, un serviciu care le permite utilizatorilor să seteze o voce pentru a citi conţinutul aplicaţiei şi pentru a automatiza interacţiunea cu interfaţa cu utilizatorul - proiectată pentru a ajuta persoanele cu dizabilităţi.