Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) răspunde noilor acuzaţii pe care le-a adus Titi Aur, într-o emisiune TV de săptămâna aceasta: Nu, domnule, Titi Aur! Nu a crescut numărul de accidente, ci a scăzut! Nu minte Guvernul, ci asta arată statisticile! Nu cursurile dvs, pe care aţi reuşit să le impuneţi prin lege, vor rezolva problemele din trafic, ci conştientizarea pericolului! Nu prin încurajarea tinerilor să conducă maşini puternice din primele zile după ce şi-au luat permisul veţi rezolva problema accidentelor comise de şoferii neexperimentaţi! Şi nu directoarea din Ministerul Transporturilor e vinovată de lipsa normelor de aplpcare, pentru că normele de aplicare sunt afişate pe site, din octombrie 2023, la "Legea Titi Aur"! Ministerul de Finanţe e cel care se opune, fiind vorba despre dublă deducere de la bugetul statului pentru plata acestor cursuri neacreditate, făcute pe maşini neomologate, fără instructor auto care să aibă o specializare conformă cu o meserie pentru care să existe standard occupational şi cod COR.
Membrii COTAR sunt la fel de îngrijoraţi ca toţi ceilalţi români, după ce pe şoselele din România s-au produs foarte multe accidente grave, în ultimele săptămâni, majoritatea fiind făcute de tineri şoferi neexperimentaţi. În acest context, reamintim faptul că şcolile de şoferi şi instructorii auto au recomandat întotdeauna cursanţilor să exerseze, împreună cu instructorii, până când se simt pregătiţi să circule cu maşina pe drumurile publice şi să nu conducă maşini puternice imediat după ce au obţinut permisul de conducere.
Din păcate, domnul Titi Aur, invitat telefonic într-o emisiune de la Antena3CNN, pentru a comenta acest subiect care e dureros pentru noi toţi, a ţinut încă o dată să arate că singurul lucru care-l interesează este legea lui şi normele de aplicare care i-ar aduce lui venituri. Subiectul era altul: se punea întrebarea dacă tinerii fără experienţă la volan ar trebui să conducă maşini puternice.răspunsul nostru este: Nu! Răspunsul halucinant al domnului Titi Aur a fost: "Da"!
Explicaţia lui a fost că orice tânăr poate conduce maşini puternice, dacă e instruit cum trebuie, dând ca exemplu un pilot de Formula 1, de 20 de ani. Prin astfel de explicaţii, ţinând să-şi atragă un număr cât mai mare de clienţi la aşa-zisele cursuri de conducere defensivă, Titi Aur a comis o faptă care ar putea avea consecinţe extrem de grave, pentru că astfel i-a încurajat pe tinerii inconştienţi şi pe părinţii lor să facă în continuare exact acelaşi lucru care a dus până acum la accidente grave.
Din declaraţia pe care a dat-o pe postul TV, Titi Aur a arătat că nici măcar nu are capacitatea de a-nţelege subiectul pe care-l comentează. A fost întrebat despre maşini puternice, iar el a răspuns ceva în legătură cu maşinile scumpe. Nu era vorba despre valoarea maşinii, ci despre puterea ei şi faptul că devine necontrolabilă în mâinile unui tânăr neexperimentat. Dar din dorinţa de a-şi promova cursurile şi de a găsi mereu vinovaţi - mai ales pe Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR -, domnul Titi Aur nu mai ţine cont de nicin fel de consecinţă.
Îi mai amintim domnului Titi Aur că aşa-zisele lui cursuri nu sunt acreditate, maşinile lui nu sunt omologate, iar până acum nu a adus niciun fel de dovadă care să demonstreze că în urma acestor cursuri scade numărul de accidente rutiere. Firmele despre care vorbeşte Titi Aur sunt doar nişte corporaţii care nu au ca obiect de activitate transportul rutier şi care nu pot fi considerate relevante în ceea ce ar trebui să fie un studiu ştiinţific, dar Titi Aur aduce acelaşi argument, în mod repetat, desi i s-a cerut, încă de acum doi ani, să facă acest studiu şi să ne demonstreze dacă are sau nu are dreptate.
A avut timp suficient, dar nu a demonstrat că are dreptate. În schimb, îşi permite să-l acuze pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, că nu se implică în scăderea numărului de accidente şi că minte atunci când prezintă statisticile. COTAR i-a explicat, în mod repetat, de ce nu are dreptate şi ce ar trebui să facă, pentru a demonstra eficienţa acelor cursuri pe care le-a transformat în "Legea Titi Aur", de ce ar trebui să-şi obţină omologarea pentru maşini şi acreditările conform legislaţiei din România, dar în continuare ne declară pe noi vinovaţi pentru faptul că nu are suficienţi clienţi la cursurile de conducere defensivă - de fapt, workshopuri de câteva ore, foarte bune pentru team-building-urile din corporaţii, dar pe care românii ar trebui să le plătească din bani publici, conform legiferării în favoarea lui Titi Aur.
Întrebarea noastră este: dl Titu Aur şi instructorii dumnealui, angajaţi la "Academia" domniei sale au experienţă în vreo şcoală de şoferi măcar, pentru categoria "B"? Nu întrebăm de celelalte categorii. Mai întrebăm care este standardul ocupational pentru noua meserie, care este codul COR (Clasificarea Ocupaţiilor din România), în baza cărora poate funcţiona "Academia Titi Aur" şi în baza cărora s-ar putea organiza cursuri de conducere defensivă, în conformitate cu întregul cadru legislativ din România.
Suntem de acord cu importanţa efortului comun pentru a găsi soluţii, alături de autorităţi, pentru a reduce numărul de accidente din România, dar fără a cere bani de la statul român! Suntem deschişi la dialog, pentru a găsi orice altă soluţie, împreună, fără decontarea preferenţială a unor cursuri dinbugetul statului, mai ales după ce Ministerul Finanţelor a concluzionat că este vorba despre dublă deducere - corporaţiile fiind o data scutite de la plata impozitelor pe profit pentru trainingul angajaţilor, din care se plătesc aceste workshopuri de conducere defensivă pe care le face dl Titi Aur, fără a fi cursuri acreditate conform legislaţiei româneşti -, dar pentru care dl Titi Aur cere şi o a doua decontare, tot de la bugetu statului, ca plată directă.
Îl sfătuim pe domnul Titi Aur să se documenteze, înainte de a dezinforma publicul din România şi mai ales pe jurnaliştii cu bune intenţii, deoarece a făcut foarte multe afirmaţii false, începând cu menţionarea doamnei director Calapis, din Ministerul Transporturilor, despre care a afirmat că se opune legii deja promulgate şi nu vrea să facă normele de aplicare (normele sunt făcute şi publicate pe site-ul MT, din luna octombrie 2023); continuând cu afirmaţii despre Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, despre care a spus că s-ar opune legii şi din cauza presiunii "sindicatului" - care e, de fapt, patronat! - condus de el nu se aplică legea; adăugând afirmaţii false despre ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe care îl acuză, fără dovezi concludente, că se opune aplicării legii şi că a declarat mai puţine accidente decât ar fi; dar culminând cu faptul că nici măcar nu a aflat că legea a fost trimisă înapoi, în Parlament, pentru a fi refăcută complet, din cauza dublei deduceri constatate de Ministerul Finanţelor.