FlixBus continuă expansiunea în America Latină şi va intra pe piaţa de transport din Peru în 2025, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. Compania, deja prezentă în Brazilia şi Chile, şi-a extins activitatea în 2024 şi în Mexic, consolidându-şi astfel reţeaua globală.
"America Latină reprezintă o oportunitate extraordinară pentru noi", declară Andre Schwämmlein, CEO şi cofondator FlixBus. "Având în vedere infrastructura feroviară limitată şi faptul că zborurile conectează doar marile oraşe, autocarele sunt coloana vertebrală a mobilităţii în regiune. Piaţa, estimată la aproximativ 18 miliarde de euro, este de peste patru ori mai mare decât cele din America de Nord şi Europa combinate. Succesul înregistrat în Brazilia şi Chile demonstrează că modelul nostru de afaceri funcţionează. Odată cu extinderea în Peru şi Mexic, facem următorul pas în dezvoltarea unei reţele globale".
FlixBus a intrat pe piaţa din America Latină în 2021 şi a înregistrat o creştere accelerată. În Brazilia, reţeaua companiei s-a extins de la 27 la peste 100 de oraşe în doar trei ani, iar în Chile, FlixBus conectează 14 oraşe din opt regiuni, oferind servicii de mobilitate pentru aproape 70% din populaţie.
Augusto Abarca va conduce echipa locală din Peru şi va colabora cu operatorii locali de transport pentru a dezvolta reţeaua naţională.
"Sunt încântat să aduc FlixBus în ţara mea şi să contribuim la transformarea pieţei de transport pe distanţe lungi", declară Augusto Abarca. "Ne propunem să oferim o alternativă călătorilor, prin servicii de calitate şi o experienţă digitală de rezervare. Obiectivul nostru este să construim o reţea naţională care să ofere călătorii sigure şi accesibile", se transmite în comunicat.
În februarie 2025, FlixBus marchează 12 ani de la lansarea primelor curse în Munchen, Germania. Pe parcursul acestei perioade, compania a revoluţionat transportul interurban printr-o abordare bazată pe tehnologie, extinzându-se rapid în Europa, America de Nord, India şi America Latină.
"Încă de la început, ne-am dorit să creştem la nivel internaţional", spune Andre Schwämmlein. "După ce ne-am consolidat poziţia în Europa, am intrat pe piaţa din SUA la doar cinci ani de la lansare. Următorii noştri paşi vizează extinderea în America Latină şi Asia, regiuni cu un potenţial uriaş pentru transportul cu autocarul".
Piaţa globală a transportului interurban este estimată la peste 70 de miliarde de euro, oferind oportunităţi majore de creştere. În prezent, pieţele din Europa şi America de Nord sunt evaluate la aproximativ 2 miliarde de euro fiecare, ceea ce subliniază potenţialul ridicat de dezvoltare în alte regiuni.
În 2024, 81 de milioane de pasageri au călătorit către 5.600 de destinaţii din 43 de ţări prin reţeaua FlixBus, FlixTrain, Greyhound şi Kamil Koç. În România, compania este prezentă din 2017, oferind curse internaţionale directe din peste 80 de oraşe către 16 ţări din Europa.
Opinia Cititorului