Allianz-Ţiriac a finalizat primele trei luni din 2023 consecvent strategiei sale - cu creşteri pe toate liniile de business facultative şi cu o consolidare a vânzărilor pe linia RCA, unde rămâne o companie activă, parte a soluţiei de stabilizare a pieţei, în beneficiul asiguraţilor şi victimelor accidentelor de circulaţie, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, subscrierile totale ale Allianz-Ţiriac au cumulat 848 milioane de lei la finalul lunii martie 2023, în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Plăţile către asiguraţi şi terţi păgubiţi au depăşit ritmul de creştere al vânzărilor. Aproximativ 300 de milioane de lei s-au întors la asiguraţi şi terţi păgubiţi prin despăgubirile plătite, în timp ce peste 3,6 miliarde de lei sunt direcţionate în rezerve de daună, care garantează plăţile viitoare, conform angajamentelor asumate.
"Anul 2023 a început bine pentru Allianz-Ţiriac. Rezultatele financiare confirmă viabilitatea modelului nostru de business şi sprijinul pe care îl oferim oamenilor, companiilor din România şi economiei, în general. Cifrele sunt doar un rezumat şi o reflectare a muncii susţinute a angajaţilor, agenţilor şi consultanţilor noştri, care pun strategia Allianz-Ţiriac în acţiune în fiecare zi. Datorită lor, într-o perioadă încă provocatoare, oamenii ne investesc cu încredere, lucru dovedit de baza de clienţi stabilă şi creşterile semnificative pe toate tipurile de asigurări facultative", a declarat Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac Asigurări.
Asigurările de proprietăţi, inclusiv cele dedicate protecţiei locuinţelor persoanelor fizice, au crescut cu peste 25% în primele trei luni din 2023. Cutremurele care au avut loc la începutul lunii februarie în România şi campania de sporire a protecţiei lansată de Allianz-Ţiriac au contribuit la extinderea portofoliului atât din perspectiva subscrierilor, cât şi a numărului de clienţi.
La finalul lunii martie, peste 400.000 de persoane fizice şi companii aveau locuinţele, clădirile şi bunurile asigurate la Allianz-Ţiriac.
O altă linie de business, care a înregistrat o creştere importantă, de peste 40% în primele trei luni din 2023, este reprezentată de asigurările de răspundere generală, în contextul creşterii activităţii în zona proiectelor de infrastructură.
Asigurările de sănătate şi de viaţă tradiţionale, care beneficiază de o atenţie sporită din partea Allianz-Ţiriac, datorită efectului pozitiv şi susţinut pe termen lung pe care aceste tipuri de produse le au asupra nivelului de bunăstare a populaţiei, cresc consecvent. Vânzările de asigurări de viaţă tradiţionale, care au ca obiectiv exclusiv protecţia, au crescut cu aproape 20% în primul trimestru din 2023, în timp ce subscrierile din asigurările de sănătate s-au majorat cu aproximativ 30%.
Creşterea constantă pe aceste două linii de business reprezintă o confirmare a schimbării structurale, materializarea potenţialului de creştere şi a eforturilor de distribuţie ale echipei de vânzări şi a partenerilor Allianz-Ţiriac.
Din perspectiva ponderii în totalul subscrierilor, asigurările RCA cumulează aproximativ 50%, majorarea cotei la nivelul portofoliului fiind un efect direct al deciziei asumate de către Allianz-Ţiriac de a contribui la stabilitatea pieţei de asigurări din România. Portofoliul de RCA s-a stabilizat în primul trimestru din 2023, iar Allianz-Ţiriac îşi reconfirmă angajamentul de a fi parte din soluţia pieţei RCA.
Instrumentele de vânzare online încep să atragă atenţia şi să fie utilizate de un segment de clienţi nou pentru companiile de asigurări, prea puţin accesat până acum. În cazul Allianz-Ţiriac, online-ul - website şi aplicaţia mobilă - generează aproximativ 200 de poliţe pe zi (reînnoiri şi poliţe noi), fiind accesat în principal de către un segment nou de clienţi, care nu a fost în atenţia mijloacelor de distribuţie tradiţionale.
Clienţii care optează pentru serviciile online preferă interacţiunile digitale şi apreciază accesul la serviciile dorite în câteva click-uri. În principal, produsele bază, structurate într-un mod simplu de înţeles, precum asigurările RCA sau de călătorie sunt cel mai frecvent achiziţionate în mediul online.
De asemenea, în premieră pentru piaţa de asigurări din România, Allianz-Ţiriac a lansat în primul trimestru din 2023, prima asigurare de viaţă disponibilă online, în 6 paşi simpli, fără chestionar medical.
Allianz-Ţiriac se numără printre primii asigurători din România care a pus la dispoziţia clienţilor o platformă online de vânzare, în 2008. Totodată, pe fondul accelerării procesului de digitalizare în ultimii doi ani ca efect al pandemiei, Allianz-Ţiriac a investit semnificativ în dezvoltarea platformelor online proprii, atât de vânzare, cât şi de acces la beneficiile asigurării.
Allianz-Ţiriac pune umărul la construirea unui viitor mai bun în România nu doar prin produsele şi serviciile puse la dispoziţia clienţilor, ci şi prin implicarea activă în rezolvarea de probleme în domenii critice ale societăţii, precum educaţie, sănătate, mediu sau sport. În primele 3 luni din 2023 am continuat să susţinem accesul copiilor la programe de incluziune socială, educaţie şi performanţă sportivă şi am contribuit la un viitor sustenabil prin implicarea în activităţi de împădurire.
Concret, am demarat, alături de Fundaţia Ţiriac şi Federaţia de Excelenţă Sportivă, o nouă ediţie a programului Bursele de performanţă Allianz-Ţiriac prin care susţinem cu o bursă lunară 30 de copii, care performează în domenii sportive olimpice. De asemenea, am organizat, în parteneriat cu Fundaţia Ţiriac, a doua ediţie a turneului internaţional de hochei pentru copii intitulat "Allianz-Ţiriac International Trophy", iar colegii noştri voluntari au extins pădurea Allianz-Ţiriac care acoperă acum 5 hectare.