2Performant (BVB: 2P) anunţă că vânzările generate de platforma proprie au ajuns la valoarea de 28,8 milioane de euro (excluzând TVA) în primul trimestru din 2023, o creştere cu 40% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat remis redacţiei. Utilizatorii platformei au trimis 24,5 milioane de click-uri, în creştere cu 20% faţă de perioada similară din 2022, care s-au concretizat într-un număr de vânzări intermediate de 647.000, o majorare cu 59%, generând comisioane în valoare de 1,7 milioane de euro, +34% în comparaţie cu 2022.
"Rezultatele generate de utilizatorii platformei noastre în primul trimestru al anului continuă trendul ascendent înregistrat anul trecut şi creează premisele pentru depăşirea bornelor atinse în 2022 şi atingerea obiectivelor propuse pentru 2023. O componentă importantă a acestui succes este reprezentată de inovaţiile tehnologice pe care le implementăm, fiind într-un proces continuu de dezvoltare a platformei 2Performant. Complexitatea tehnică a acesteia, dar şi a instrumentelor pe care le folosim ne poziţionează la un nivel de competenţă de cel mai înalt nivel la scară globală. În acest an, ne propunem să accelerăm creşterea companiei noastre, astfel încât să putem contribui tot mai mult la dezvoltarea sectorului de eCommerce din România", a declarat Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.
Potrivit sursei citate, în primul trimestru din 2023, câştigul mediu al afiliaţilor per 100 de click-uri a fost de 6,98 euro, o creştere de 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a fost de 16,8, în creştere cu 4% faţă de trimestrul similar din 2022. În acelaşi timp, valoarea medie a vânzării prin intermediul platformei 2Performant a fost de la 44,5 euro (excluzând TVA), o scădere cu 12% în comparaţie cu T1 2022, rata de conversie înregistrând în această perioadă un avans de 0,6pp, până la 2,6%.
Principalele categorii de produse vândute în primul trimestru din 2023 au fost: Farmaceutice, Modă, Cărţi, Beauty, Electronice IT&C, Casă & Grădină, Jucării şi Produse pentru copii, Sănătate & Îngrijire Personală, Produse pentru animale de companie şi Bijuterii. În perioada analizată, primii zece clienţi ai 2Performant, conform valorii comisioanelor generate, au fost: Dr.Max, Answear, DY Fashion, SpringFarma, evoMAG, SomProduct, Cărtureşti, Kit Unghii, NailsUp şi Otter.
Rezultatele generate de utilizatorii 2Performant sunt actualizate zilnic pe website-ul companiei, unde sunt afişate tendinţele privind comportamentul de cumpărare online atât la nivel de reţea, cât şi defalcat pe principalele industrii. Compania va continua să publice astfel de date agregate la finalizarea fiecărui trimestru pentru ca acţionarii şi investitorii să aibă o înţelegere cuprinzătoare asupra funcţionalităţii indicatorilor de business ai 2Performant pe parcursul unui an de activitate.
Pentru anul 2023, compania vizează o cifră de afaceri de 48,6 milioane de lei, o creştere de 39% faţă de rezultatul din 2022, EBITDA de 2,6 milioane de lei, o dublare în comparaţie cu anul anterior, şi un profit net de 863 de mii de lei, o majorare de 234%.
2Performant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă, se mai arată în comunicat.