2Performant, companie ce operează platforma de marketing afiliat cu acelaşi nume, a raportat, pentru primele nouă luni ale anului, venituri din exploatare de 36,5 milioane lei, cu 37% peste cele din primele trei trimestre ale anului trecut, în vreme ce pierderea netă s-a redus cu 72%, de la aproape 1,2 milioane lei la 0,35 milioane lei, confrom rezultatelor companiei publicate, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
"Sezonalitatea are un impact important asupra rezultatelor înregistrate de companie, trimestrul al patrulea fiind cel în care compania generează, cu precădere, cele mai mari venituri", se menţionează în raport.
Din cifra de afaceri de 32,2 milioane de lei realizată în primele nouă luni din 2023, activitatea din ţara noastră a contribuit cu 87%, în timp ce restul de 13% din cifra de afaceri a fost generat de piaţa externă, raport care rămâne constant faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. În primele trei trimestre, compania a înregistrat o creştere de 36% pe piaţa internă şi de 41% pe piaţa externă, conform documentului.
Ponderea veniturilor generate de către advertiserii care au modalitate de plată pre-paid a fost de 55%, iar modalitatea de plată post-paid a reprezentat 45%, după ce în primele nouă luni ale anului trecut raportul dintre plăţile pre-paid şi post-paid a fost invers, de 45-55%. Unul dintre factorii care au determinat creşterea ponderii plăţilor pre-paid a fost implementarea funcţionalităţii Direct Debit de către magazinele online, se menţionează în raport.
Veniturile operaţionale (cifra de afaceri minus comisioanele afiliaţilor) din primele nouă luni ale anului s-au ridicat la 8,2 milioane de lei, în urma unei creşteri de 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se menţionează în raport.
Pe de altă parte, cheltuielile din exploatare au ajuns 36,9 milioane de lei, în creştere cu 33%, ritm mai redus în comparaţie cu cel al veniturilor din exploatare. Cea mai mare contribuţie la această categorie a fost reprezentată de alte cheltuieli de exploatare, care au ajuns la 27,5 milioane de lei, o creştere cu 30% faţă de primele nouă luni din 2022. Acest cost este reprezentat, în proporţie de 88%, de comisioanele afiliaţilor, care au fost de 24,1 milioane de lei, în creştere cu 33% faţă de perioada similară a anului trecut, dinamică în linie cu majorarea cifrei de afaceri, conform documentului.
Pentru primele nouă luni ale anului, 2Performant a raportat un rezultat de exploatare negativ de 0,34 milioane lei, cu 70% sub cel din acelaşi interval al anului trecut.
De al începutul anului, preţul acţiunilor 2P au o creştere de aproape 90%.
La jumătatea anului, Dorin Boerescu, CEO-ul 2Performant, deţinea 32% din compania ce operează platforma de marketing, a cărei evaluare bursieră se ridică la aproape 33 milioane de lei.
1. Pelicanu'
(mesaj trimis de Pelicanu în data de 28.11.2023, 09:38)
2nePerformant