Accor a încheiat anul 2024 cu rezultate financiare în conformitate cu previziunile anunţate, consolidându-şi poziţia în industrie şi confirmând strategia sa de creştere pe termen mediu, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. Veniturile companiei au crescut cu 11%, ajungând la 5,606 miliarde de euro, iar EBITDA recurent a urcat cu 12%, până la 1,120 miliarde de euro.
Sebastien Bazin, preşedintele şi CEO-ul Accor, a declarat că "ambiţia, disciplina şi standardele ridicate au fost pilonii care au ghidat acţiunile Accor în 2024. Acestea ne-au permis să obţinem rezultate record, în conformitate cu toate obiectivele stabilite pentru grup. Performanţa reflectă angajamentul echipelor noastre, puterea brandurilor şi instrumentelor noastre digitale, încrederea partenerilor şi eficienţa organizaţiei noastre bazate pe două divizii autonome şi complementare. Pe aceste baze solide, abordăm 2025 cu încredere şi ambiţia de a obţine din nou rezultate excelente."
În 2024, Accor a deschis 293 de hoteluri, adăugând peste 50.000 de camere la portofoliul său, ceea ce a condus la o creştere netă a reţelei cu 3,5% în ultimele 12 luni. La finalul anului, grupul deţinea un portofoliu de 850.285 de camere în 5.682 de hoteluri şi avea în dezvoltare peste 233.000 de camere în 1.381 de hoteluri, potrivit aceleiaşi surse.
Divizia Premium, Midscale & Economy (PM&E) a raportat o creştere de 4% a veniturilor pe cameră disponibilă (RevPAR) în comparaţie cu ultimul trimestru din 2023, creştere susţinută atât de tarife, cât şi de gradul de ocupare.
În regiunea Europa şi Africa de Nord, RevPAR a crescut cu 2%, susţinut de creşterea gradului de ocupare, însă performanţele din Franţa au fost afectate de comparaţia nefavorabilă cu impactul Cupei Mondiale de Rugby din 2023. În schimb, în Germania, creşterea RevPAR a fost mai puternică decât în Franţa şi Marea Britanie.
În regiunea Orientul Mijlociu, Africa şi Asia-Pacific, RevPAR a crescut cu 5%, fiind susţinut în principal de cererea ridicată din Arabia Saudită şi Asia de Sud-Est.
În divizia Luxury & Lifestyle (L&L), performanţa a fost şi mai solidă, cu o creştere de 10% a RevPAR faţă de trimestrul al patrulea din 2023. Segmentul de hoteluri de lux, care reprezintă 74% din veniturile diviziei, a înregistrat o creştere de 9%, iar segmentul lifestyle a raportat o creştere de 11%.
Grupul a raportat venituri totale de 5,606 miliarde de euro în 2024, cu o creştere de 11% faţă de anul precedent. Divizia PM&E a generat venituri de 3,103 miliarde de euro, în timp ce L&L a înregistrat venituri de 2,587 miliarde de euro, în creştere cu 19%, se transmite în comunicat.
EBITDA-ul recurent al grupului a atins un nou record de 1,120 miliarde de euro, în creştere cu 12% faţă de 2023. Divizia PM&E a generat un EBITDA de 809 milioane de euro, în creştere cu 8%, în timp ce divizia L&L a raportat un EBITDA de 427 milioane de euro, cu 21% mai mare decât în anul anterior.
Profitul net al grupului a fost de 610 milioane de euro în 2024, iar câştigul diluat pe acţiune a crescut la 2,33 euro, comparativ cu 2,22 euro în 2023.
Fluxul de numerar recurent al grupului a ajuns la 614 milioane de euro, iar datoria netă a crescut la 2,495 miliarde de euro la sfârşitul anului 2024. Costul mediu al datoriei s-a menţinut la 2,5%, cu o maturitate medie de peste trei ani.
Accor şi-a reconfirmat perspectivele de creştere pe termen mediu, stabilind ca obiective creşterea anuală a RevPAR între 3% şi 4% în perioada 2023-2027, creşterea anuală a reţelei hoteliere între 3% şi 5%, creşterea veniturilor Management & Franchise între 6% şi 10%, creşterea EBITDA recurent între 9% şi 12%.
Grupul va propune distribuirea unui dividend de 1,26 euro pe acţiune pentru 2024, în creştere cu 7% faţă de anul precedent.
Accor a realizat mai multe tranzacţii şi parteneriate strategice în 2024, inclusiv vânzarea Accor Vacation Club pentru 47 milioane de euro, achiziţia Rikas Restaurants Management din Dubai prin subsidiara Ennismore, emisiunea de obligaţiuni de 600 milioane de euro cu maturitate de 7 ani, parteneriat cu IDeaS pentru optimizarea strategiei de revenue management şi acordul cu LVMH pentru dezvoltarea Orient Express.
În plus, Accor a finalizat un program de răscumpărare de acţiuni de 400 milioane de euro, achiziţionând aproape 10 milioane de acţiuni la un preţ mediu de 40,31 euro pe acţiune.
Consiliul de Administraţie a reconfirmat strategia stabilită până în 2027 şi va propune reînnoirea mandatului CEO-ului Sebastien Bazin pentru încă trei ani, în cadrul Adunării Generale din mai 2025. De asemenea, Isabelle Simon va fi propusă pentru funcţia de vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie, înlocuind-o pe Iris Knobloch, conform comunicatului.
Accor şi-a consolidat poziţia în industrie în 2024, demonstrând rezistenţă într-un context economic variabil şi atingând noi recorduri financiare. Compania îşi menţine perspectivele de creştere şi strategia de creştere pe termen mediu, urmărind extinderea reţelei hoteliere şi îmbunătăţirea profitabilităţii.
Opinia Cititorului