În lupta pentru pachetul reprezentînd 49,99% din acţiunile "Zarea" Bucureşti au mai rămas doar "Cocor" Bucureşti şi "Karom Trading Import Export". Pînă la data limită de depunere a eventualelor modificări ale pre-ţului, 16 martie, doar cele două companii şi-au îmbunătăţit ofertele. "Cocor" Bucureşti şi-a ridicat preţul la care intenţionează să cumpere titlurile "Zarea" de la 2.230 lei/ acţiune pînă la 2.300 lei/acţiune, oferind însă un preţ cu mult sub cel la care investitorii ar putea să-şi vîndă acţiunile prin intermediul pieţei Rasdaq, adică la 4.642 lei/acţiune.
Peste cotaţia din piaţă a fost firma de distribuţie "Karom Trading Import Export", care este dispusă să cumpere o acţiune "Zarea" cu 5.000 de lei. Majorarea preţului oferit de "Karom Tranding", de peste două ori faţă de prima ofertă (2.250 lei/acţiune), detaşează practic compania de distribuţie faţă de restul competitorilor.
Conform legislaţiei în vigoare, "Cocor" Bucureşti nu-şi mai poate majora preţul, pachetul disputat, intrînd, cel mai probabil, în posesia firmei de distribuţie a "Karom Drinks". Pentru achiziţionarea pachetului de la "Zarea" şi-a anunţat intenţia şi persoana fizică Buzatu Mihaela, care nu a mai modificat, însă, pre-ţul iniţial, de 2.210 lei/ acţiune.
Emil Popescu, directorul "Karom", a declarat: "Nu ne pare rău pentru suma mare de bani oferită peste ceilalţi contracandidaţi. Oferta noastră arată atît transparenţa totală care exista în sistem, cît şi aprecierea reală pentru valoarea unei întreprinderi care a scris istorie în România. Sîntem convinşi că în aceste condiţii APAPS va subscrie, şi în acest moment nu ne mai gîndim decît la modul în care vom reuşi să punem pe picioare compania care are datorii mari către stat". APAPS va trebui să decidă, pînă la 26 martie, dacă îşi va vinde pachetul său de acţiuni (reprezentînd 40,04% din capitalul social al "Zarea") către firma "Karom", care s-a arătat interesată să-l cumpere.
De regulă, Autoritatea nu a răspuns însă unor astfel de oferte, de privatizare prin intermediul pieţei de capital, preferînd să le vîndă prin metode clasice (negociere directă sau licitaţie). Reprezentanţii "Karom Drinks" au anunţat deja că susţin poziţia APAPS, care oferă posibilitatea unui investitor strategic să dezvolte afacerea, să păstreze angajaţii şi să crească calitatea produselor. În cazul metodei negocierii directe nu se ia în calcul numai preţul plătit pe acţiune, ci sînt anumite clauze precum menţinerea obiectului de activitate, derularea unui program de investiţii, păstrarea numărului de angajaţi. Societatea vizată prin ofertă publică are nevoie de investiţii masive pentru creşterea competitivităţii, estimate la peste cinci milioane euro.
"Karom Drinks" a investit pînă acum peste patru milioane de euro în România şi deţine o cotă de 18% din piaţa băuturilor spumante cu mărcile "Faber", "Tessoro", "Murfatlar Balada". Din datele noastre, firma "Karom Trading" - deţinută de Emil Popescu (86%) şi Dumitru Toşa (14%) - controlează 44% din "Karom Drinks" SRL (compania care produce, în ţara noastră, marca "Faber").