Acţionarii Turbomecanica (TBM) au aprobat, în adunarea din data de 25 august, strategia de dezvoltare a societăţii prin diversificarea portofoliului de servicii de mentenanţă şi reparaţii efectuate pentru motoarele CFM56-7B ce echipează aeronavele civile Boeing 737NG, se arată într-un raport al emitentului remis, ieri, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Conform comunicatului companiei, oferirea unor servicii de calitate înaltă la tarife mai reduse faţă de competitorii din Europa de Vest vor fi atractive pe piaţă, mai ales în perioada post-COVID, iar proiectul investiţional va permite societăţii poziţionarea în clubul select al furnizorilor de servicii tip MRO (Maintenance and Repair Organization) la nivel internaţional.
De asemenea, se menţionează că, investiţia necesară implementării strategiei are nevoie de aproximativ 2,5 ani pentru implementare (inclusiv certificarea sitemului de management al calităţii şi training) şi apoi aproximativ trei ani pentru a ajunge la pragul de rentabilitate.
Radu Viehman, preşedinte şi director general al Turbomecanica ne-a declarat, într-un interviu din luna iunie că avantajul competitiv al companiei în acest demers constă în faptul că are secţii specializate în fabricaţie, tratamente termice şi acoperiri de suprafaţă, toate certificate la nivel internaţional şi de producătorii motoarelor.
"Obiectivul nostru este să utilizăm tehnica existentă şi să internalizăm o pondere semnificativă a reparaţiilor şi fabricaţiei de piese, pentru a majora valoarea adăugată de TBM pe produs", ne-a spus Radu Viehman.
Totodată, directorul Turbomecanica a precizat că, avioanele Boeing 737NG au o pondere de 15% în flotele operatorilor aerieni din Europa Centrală şi de Est şi de 19% în restul Europei, iar în Europa Centrală şi de Est nu există suficiente centre de întreţinere.
"Studiul de piaţă care fundamentează investiţia dovedeşte clar că cererea de servicii de întreţinere depăşeşte oferta, deci premisele sunt favorabile", a adăugat atunci domnul Viehman.
Pe lângă aprobarea strategiei de dezvoltare a societăţii prin diversificarea portofoliului de servicii de mentenanţă şi reparaţii efectuate pentru motoarele CFM56-7B, acţionarii Turbomecanica au mai dat undă verde planului de investiţii propus pentru anul 2020, cu posibilitatea de implementare până la finalul primului trimestru din 2021.
Conform materialelor informative ale adunării, planul de investiţii pentru acest an implică o valoare estimată de şase milioane de euro, din care 3,96 milioane de euro presupun demararea modernizării bancului de probe pentru motoare turboreactoare.
Cel mai mare acţionar al Turbomecanica este Radu Viehmann, ce la data de 30 iunie a acestui an avea 25,92% din capitalul companiei, în timp ce Dana Maria Ciorapciu deţinea 15,16% din Turbomecanica.
Raportat la preţul acţiunii TBM din data de 25 august, de 0,29 lei, valoarea de piaţă a Turbomecanica era de aproape 107,14 milioane de lei.