Farmaciile, operatorii de jocuri de noroc, magazinele online - te-ai gândit vreodată ce au în comun? Aparent ai crede că nimic, mai ales că fiecare business activează pe o nişă cu totul diferită. Răspunsul, însă, dacă reflectezi puţin mai mult, este unul evident - toate business-urile pe care le-am enumerat mai sus folosesc diverse oferte şi promoţii pentru a atrage noi clienţi.
O vorbă populară spune că reclama este sufletul comerţului şi, în 2022, cu siguranţă remarcăm adevărul din spatele ei din ce în ce mai mult. Iată top 3 tactici prin care business-urile te determină să cumperi sau, de ce nu, să le devii client pe termen lung:
#1 Premii
Premiile pot face parte din programul de loialitate (vezi mai jos) sau pot fi oferite clienţilor în mod sezonier, de exemplu de Crăciun sau de Paşti. Un exemplu concret poate fi găsit la cazinourile online - aceştia oferă premii de bun-venit jucătorilor noi şi alte premii periodice cu diferite ocazii. Un exemplu de premiu oferit clienţilor noi este Mr Bit primă oferit cu ocazia deschiderii unui cont nou la acest operator de jocuri de noroc.
La magazinele online putem găsi adesea premii similare acordate aleatoriu - de exemplu giveaway-urile de produse la care se înscriu mai mulţi clienţi, iar ulterior sunt aleşi câţiva norocoşi printr-un site ca random.org. În alte cazuri, magazinele pot acorda produse gratuite dacă ai comandat peste o anumită sumă - brelocuri, stickere de laptop, pixuri, magneţi de frigider etc.
#2 Discounturi sau reduceri de preţ
Deşi orice manual de business ne spune că atragerea clienţilor exclusiv printr-un preţ mai mic nu este o soluţie sustenabilă pe termen lung, totuşi, adevărul este că oamenilor pur şi simplu le place să câştige ceva în plus la o vizită în magazin, la un atelier auto sau pe o platformă de e-commerce. Aşa ne explicăm şi succesul zilelor din an cu reduceri masive, cum este Black Friday.
S-a demonstrat că un discount simplu sau chiar iluzia unui discount poate păcăli mintea umană să cumpere mai mult - de exemplu dacă vede euro19.99 în loc de euro20 pentru un bun de consum. De regulă, discounturile se oferă doar pentru o categorie de produse - cele care nu s-au cumpărat, cele în prag de expirare, cele din sezonul trecut, dacă vorbim de haine etc.
#3 Puncte şi/sau programe de fidelitate
Programele de loialitate sunt menite deopotrivă să atragă noi clienţi, dar şi să-i păstreze pe cei existenţi. Dacă este bine pus la punct, programul de loialitate oferă beneficii de ambele părţi - produsele şi serviciile companiei devin mai atractive pentru consumator, iar compania dezvoltă o relaţie pe termen lung cu publicul său ţintă şi se diferenţiază pe piaţă.
Programele de loialitate pot fi găsite în toate ariile de business, de la furnizorii de servicii de telecomunicaţii (Vodafone), la edituri (Nemira), farmacii (Dr. Max) sau chiar operatori de jocuri de noroc (Netbet, 888, Superbet etc.).
Licenţă L1213854VW001295