Volumul total de prime brute subscrise de Generali România în anul 2015 a urcat la 485 de milioane de lei, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, potrivit unui comunicat al companiei.
"Generali România a încheiat anul 2015 cu un volum de afaceri în creştere cu 5% faţă de anul trecut, menţinându-şi un business sănătos, susţinut de un portofoliu echilibrat, format 50% din asigurări non-auto şi 50% din asigurări auto. La toate acestea, se adaugă şi faptul că, pentru al treilea an consecutiv, Generali România a raportat profit, demonstrând că a reuşit să încheie cu succes perioada dificilă de reorganizare pe care a traversat-o", a declarat Adrian Marin, CEO-ul companiei, citat de Agerpres.
Potrivit companiei, asigurările generale, care reprezintă 85% din business-ul total al companiei, au înregistrat o creştere de 7,7% faţă de anul anterior, atingând un volum de afaceri de 414 milioane lei. S-au înregistrat creşteri importante pe segmentul de asigurări pentru IMM, asigurări de răspundere profesională, asigurări de călătorie în străinătate şi asigurări de sănătate. Business-ul de asigurări generale corporate a fost în uşoară scădere faţă de volumul de business raportat în anul anterior. Asigurările auto Casco au crescut în portofoliul companiei cu 8,8% faţă de anul precedent, atingând 183 de milioane de lei.
De asemenea, asigurătorul precizează că reducerea ponderii asigurărilor de viaţă în portofoliu a fost asumată, Generali monitorizând cu atenţie în 2015 profitabilitatea contractelor noi de asigurări de viaţă.
În 2015, Generali România a raportat un profit net, conform standardelor locale, de 68 de milioane de lei. "Îmbunătăţirea profitului se datorează rezultatului tehnic din asigurările generale, rezultat generat de creşterea primelor subscrise şi îmbunătăţirea indicatorilor, precum rata daunei şi rata cheltuielilor. În 2016, Generali îşi păstrează ambiţia de a creşte pe segmentul non-auto, fără a neglija însă segmentul auto care domină piaţa locală. Însă, în privinţa acestuia din urmă, Generali va continua să aibă o politică de subscriere adecvată, oferind preţuri corecte corelate cu riscurile asumate şi vizând profitabilitatea', se precizează în comunicatul citat.