Există afaceri care au prosperat în perioada pandemiei. Un exemplu îl reprezintă platformele de streaming, care au beneficiat din plin de faptul că oamenii şi-au petrecut mai mult timp în propriile case, dar şi de închiderea cinematografelor în multe zone ale lumii.
De asemenea site-urile precum YouTube au înregistrat creşteri, atât în ceea ce priveşte numărul de abonaţi cât şi din punct de vedere al veniturilor. Netfllix a depăşit pragul de 200 de milioane de abonaţi la nivel global, iar compania a anunţat că peste 500 de titluri se află în post-producţie sau gata de lansare. Numărul de 200 de milioane a fost atins la finalul anului 2020, când a fost înregistrată cea mai mare creştere a sa. În al patrulea trimestru al anului trecut, Netflix a adăugat 8,51 de milioane de abonaţi, cu aproximativ 2,5 milioane mai mult decât era aşteptat. Astfel, totalul raportat este de 203,7 milioane de abonaţi la nivel mondial. Pentru întreg anul 2020, Netflix a anunţat 36,6 de milioane de abonaţi, cel mai mare număr înregistrat în decursul unui an, după 2018, când au fost 28,6 milioane de abonaţi noi.
În urma anunţului, acţiunile Netflix au crescut cu 13%, marţi seară. Netflix a raportat venituri de 6,64 de miliarde de dolari pentru trimestrul al patrulea şi un profit pe acţiune de 1,19 dolari. Analiştii de pe Wall Street se aşteptau ca serviciul de streaming să obţină venituri 6,63 de miliarde de dolari şi 1,13 dolari pe acţiune, potrivit Refinitiv. Revenind la ceea ce livrează platforma, peste 500 de titluri se află în prezent în post-producţie sau "gata de lansare". Acest număr include şi cele 71 de producţii care vor fi lansate în 2021 - cu planuri de a lansa cel puţin un film în fiecare săptămână a anului. Între cele mai populare producţii din trimestrul al patrulea se numără sezonul 4 din "The Crown" şi miniseria "The Queen's Gambit". Netflix conduce topul serviciilor de streaming care raportează abonaţii plătitori, potrivit Variety. Este urmat de Disney - cu 137,1 milioane, la nivel global, ViacomCBS - cu 17,9 milioane în SUA, Lionsgate - cu 13,7 milioane, la nivel global, şi de Discovery - cu 5,2 milioane, la nivel global. Pentru primul trimestru din 2021, Netflix prevede venituri de 7,13 miliarde de dolari şi un profit pe acţiune de 2,97 de dolari, cu venit net proiectat la 1,36 de miliarde de dolari. Netflix a cheltuit anul trecut, pentru conţinut, 11,8 miliarde de dolari, faţă de 13,9 miliarde de dolari în anul anterior. În acelaşi timp, în trimestrul al patrulea, serviciul de streaming a crescut preţurile în SUA, de la 12,99 dolari pe lună la 13,99 de dolari pe lună. În prima jumătate a acestui an urmează să fie lansat oficial butonul "Shuffle Play", testat timp de mai multe luni deja. Revenirea la o viaţă normală nu înseamnă automat că oamenii vor renunţa la ... dependenţa de filme.