Air Claim este primul creditor care a solicitat deschiderea procedurii de insolvenţă pentru compania Blue Air, în condiţiile în care mai are de recuperat de la operatorul aerian 85.000 de euro, după ce acesta a făcut plăţi considerabile, amiabil ori prin executare silită, pe parcursul anului 2022, se arată într-un raport al companiei, remis astăzi Bursei de Valori Bucureşti (BVB), informează Agerpres.
Compania care facilitează obţinerea compensaţiilor pentru pasagerii cu zboruri anulate sau întârziate - Air Claim - precizează că rezultatele activităţii sale nu depind semnificativ de situaţia Blue Air, însă atrage atenţia că, în cazul în care sumele respective nu vor fi recuperate, vor exista potenţiale venituri ce rămân nerealizate (diferenţa dintre valoarea creanţelor şi costul de achiziţie).
"În contextul accelerării de business, precizăm că distribuţia cererilor de despăgubire după operatorii de servicii de transport aerian este echilibrată şi dimensiunea afacerii nu depinde semnificativ în niciun fel de activitatea companiei Blue Air. Cererea de insolvenţă depusă reprezintă un demers juridic firesc, care poate contribui chiar la notorietatea Air Claim, având în vedere că am fost primul creditor care a solicitat deschiderea procedurii de insolvenţă. Insolvenţa sau chiar falimentul Blue Air nu este de natură a afecta semnificativ veniturile Air Claim, costurile cu cesionarea respectivelor creanţe fiind puţin relevante, prin raportare la cifra de afaceri a societăţii. Cu toate acestea, se impune menţiunea că, dacă costurile sunt totuşi limitate în ceea ce priveşte situaţia Blue Air, în ipoteza în care sumele respective nu vor fi recuperate, vor exista potenţiale venituri ce rămân nerealizate (diferenţa dintre valoarea creanţelor şi costul de achiziţie)", se spune în raport.
Air Claim adaugă că a acţionat în instanţă, pentru despăgubiri cerute de pasageri, mai mulţi operatori, Blue Air nefiind singurul sau cel mai important. Astfel, Air Claim a cesionat creanţe privind TAROM, Wizz Air, Hisky şi Air Bucharest.
De asemenea, activitatea de cesionare a creanţelor (la o fracţie din valoarea principalului) a fost intensificată, în momentul de faţă fiind depuse 150 - 200 de dosare lunar. Spre comparaţie, dosarele Blue Air depuse în cererea de deschidere a insolvenţei sunt în număr de 120 (practic mai puţin decât o lună de activitate).
Air Claim subliniază că anul 2022 a fost unul bun pentru afacere, numărul total de cereri de despăgubire pentru zboruri întârziate sau anulate fiind de 85.460, în creştere cu 219% faţă de anul 2021, în timp ce sumele aprobate la plată de companiile aeriene au fost în valoare de aproximativ 7,1 milioane de lei, cu 517% mai mult decât în anul 2021.
"Numărul solicitărilor pentru serviciile Air Claim - expresie a vizibilităţii şi notorietăţii companiei pe piaţa ţintă - a crescut pe fondul revenirii într-o mare proporţie a traficului aerian la volumele pre-pandemice, precum şi pentru că ne bucurăm de o eficienţă ridicată a campaniilor noastre de promovare online tradusă în rate mari de conversie, iar calitatea serviciilor noastre se reflectă în termenele tot mai scurte în care răspundem solicitărilor şi în care procesăm dosarele clienţilor. Platforma Air Claim este prezentă prin campanii de marketing online şi în alte pieţe din regiune, precum Ungaria şi Polonia, site-ul, materialele şi comunicările fiind traduse şi în limbile maghiară şi poloneză. Se lucrează de asemenea la identificarea unei modalităţi de extindere în Germania - fiind luată în calcul inclusiv înfiinţarea unei subsidiare acolo", se spune în document.
Pe fondul continuării investiţiilor în promovare şi a diversificării serviciilor, compania se aşteaptă ca tendinţa de creştere a afacerii să se menţină şi în anul 2023, cu rezultate în beneficiul direct al investitorilor.
"Revenirea completă a numărului de zboruri la valorile de dinainte de pandemie, coroborată cu extinderea pe noi pieţe, poate determina un impact pozitiv semnificativ", se mai spune în document.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 00:17)
dar intrarea AIR CLAIM in INSOLVENTA,cine o cere,ca si astia una promiteau in PP alta au fumat la listare de au vandut toti insiderii din conducerea Air Claim,fugind ca sobolanii de actinuile CLAIM
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 00:18)
Cine a fugit? insiderii au peste 80% din air claim
1.2. Bine le mai zici, esti bine informat (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 08:42)
Pe ce bazezi argumentul? Te-ai uitat la numerar in cont, datorii la ce? Sau doar ca multi de aici le arunci asa sa fie aruncate. Anonymous vox populi
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 09:20)
Nu se poate pune problema insolventei, dar intre prognoze si rezultate e cale lunga si imbarligata, desi intarzieri ale zborurilor au fost aproape zi de zi, la mai toate companiile.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 10:12)
normal ca detin in continuare mult,cine le-ar cumpara actiunile dupa ce au facut?
doar ca observam ca 'seful cel mare' -Pres.CA ,care a venit in fata investitorilor cu minciunile despre evolutia stelara a firmei dupa listare nu mai are nicio actiune!
a facut un SPV cu tanti Angelica,si-a transferat acolo actiunile ca si ea si dupa aia i-a vandut toate partile sociale din SPV
adica si-a vandut actiunile in afara bursei,legal dar iarasi ceva la CLAIM scapa de controlul investitorilor
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 11:48)
Doar cu banii au fugit!In prima zi de tranzactionare Tunescu George Daniel vinde 77200 actiuni la 13,172 media iar Cotes Mihail Adrian 182000 la 14,25.
Evaluare de peste 60 de milioane de lei a unei companii unde cei doi minteau de stingeau ca vor face venituri uriase.
Regula numarul unu la bursa: niciodata nu cumperi la o firma care nu prezinta incredere.Profitul obtinut intamplator pe unele nu va compensa niciodata pierderile aduse de incalcarea regulii.Mereu -e totusi chiliir,nu conteaza cum se comporta- te duce ca un magnet spre companii-esec.Mentalitatea ca dai lovitura pe una e doar o iluzie,nu te vei limita la una si nu ai ce lovitura sa dai ca sunte actiuni periferice si jocul deci nu e pe bani multi.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 10:34)
Imi place CLAIM. Acumulez in continuare si va sfatuiesc si pe voi sa o faceti.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 10:45)
Nu e nevoie sa ne sfatuiesti. Acumuleaza le tu pe toate. Si nu mai sfatui pe gratis doar nu esti vreun influencer care aduna viewuri
2.2. lasa-ne pe noi necunoscatorii. (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 13:47)
acumuleaza in liniste si nu fa zgomot.
sfaturile mentinele pentru novici si pentru tine.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 14:03)
In afara de asta vezi ca mai are Goldring un plasament privat saptamana viitoare la un giuvaer BNET ii zice,o firma noua,ingenua.Se dau pe sub mana la 0,311 ca-s mai de calitate decat chinezismele alea pe care nu le vrea nimeni la 0,29.De aia nici nu anunta pe BVB sa nu afle oamenii ca dau navala.
2.4. nu iau (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 15:08)
sfaturi de la florin coman
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 10:42)
Anul asta CLAIM trebuie sa faca venituri 36 milioane lei,la anul 70.
CAB anul asta 41,pentru la anul nu aveau prognoza.
Avioanele zboara ca in 2019,taxiurile mai abitir.
Statistica raporteaza inflatie mare la servicii de transport aerian si terestru.
Asta inseamna ca prognozele alea vechi se indeplinesc foarte usor.
Ce-mi mai plac glumele mele,hahaaa!
PS.Si lor le plac,se caznesc sa dea explicatii despre niste amarati de 85.000 Euro.Pai la veniturile lor astia-s bani de covrigi.
3.1. adevar (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2023, 15:09)
graiesti coane, multumim cui le-a adus si lor ca ne trateaza cum ne trateaza