AL DOILEA OM ÎN STAT Geoană premiază dispreţul pentru România

MAKE
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 1 iulie 2011

Prostănac, dar nu degeaba...

Prostănac, dar nu degeaba...

Anunţ de presă - Preşedintele Senatului, domnul Mircea Geoană - 29 iunie 2011

Miercuri, 29 iunie 2011, ora 16.30 - Preşedintele Senatului României, dl Mircea Geoană, va oferi o distincţie din partea Senatului României reprezentanţilor agenţiei de publicitate McCann Erickson pentru câştigarea a două premii grand-prix la Festivalul de Publicitate de la Cannes. Locaţie: Salonul Oficial, Senat.

(SURSA: site-ul internet al Senatului)

Foarte frumos!

Parlamentul s-a simţit şi a marcat o reuşită românească în domeniul advertisingului, este foarte frumos...

Cum, necum, agenţia McCann Erickson a fost premiată la Cannes, unde i-a fost admirat curajul că, în campania de promovare a ciocolatei "ROM", a riscat puşcăria, jucându-se cu dispreţul pentru drapelul naţional românesc.

Desigur, juriul de la Cannes nu este la curent cu situaţia de aici, unde numeroşi cetăţeni îşi dispreţuiesc propria ţară şi , odată ajunşi în străinătate, îşi ascund originea, cu ruşine, astfel că "jocul de-a dispreţul Tricolorului" este un loc comun, care pare să nu mai fie perceput de autorităţi drept o încălcare a Codului Penal (cum, de fapt, este) şi, deci, nu mai reprezintă vreun "curaj", ci simplă abjecţie.

În astfel de condiţii, distincţia oferită agenţiei de Mircea Geoană creează acea situaţie confuză, în care preşedintele Senatului României o răsplăteşte pentru "onoarea internaţională" care se răsfrânge asupra României, prin premiile de la Cannes, obţinute prin dispreţuirea Româ-niei.

Remarcabil!

Să trecem, însă, la "metoda dâmboviţeană"!

Există vreo legătură a lui Mircea Geoană cu agenţia McCann?

Nu, nici una.

Dar, "dragostea mea, Mihaela" (cum a numit-o Geoană pe soţia lui, când a crezut că a câştigat prezidenţialele) are o relaţie contractuală publică cu McCann Erickson, care îi prestează promovarea acţiunilor contra cancerului la sân, iniţiate de "Fundaţia Renaşterea", pe care o conduce, ca filială a celei americane întemeiate de Sarah Lauder, soţia lui Ronald Lauder, proprietarul majoritar al reţelei est-europene de televiziune Central Media Europe, din care face parte Pro TV, al cărei şef a fost mulţi ani Adrian Sârbu, care l-a propulsat, pe Mircea Geoană (la vremea lui) în fruntea PSD, care, la rândul său, i-a fost naş de cununie, într-o căsnicie care, între timp, s-a destrămat. (Aţi putut urmări fraza?! Dacă da, atunci vă felicit!)

Să continuăm " dâmboviţenele"...

Şeful juriului la Premiile "Effie", care au distins campania "ROM" cu argintul pentru "eficienţă", a fost Sorin Blaga, jucând şi rolul de preşedinte al Comitetului de Organizare "Effie 2011".

Întâmplarea face ca Sorin Blaga să fie, în acelaşi timp, "marketing director" la "Adevărul Holding", cel care, deţinând ziarul "Adevărul", s-a aflat, la 10 mai, în centrul scandalului prin care se plângea că a fost ameninţat de agenţia McCann pentru nişte nemulţumitoare articole despre "Coca-Cola" (care, de fapt, nu-i aparţineau, ci apăreau pe un blog conex).

"Adevărul" a publicat atunci un articol intitulat "Un vătaf în piaţa de publicitate", ilustrat cu poza lui Bogdan Enoiu, directorul general McCannErickson România, nuanţându-şi protestul, într-un fel de scheunat plângăcios, prin care, de fapt îşi cerea scuze.

Mă rog, acum i-a acordat "argintul pentru eficienţă".

Şi încă o "dâmboviţeană":

Aflăm de la Lorand Balint, de la agenţia Leo Burnett, că există două surse (Nielsen şi MEMRB, după cum le menţionează) care arată că vânzările la ciocolata "ROM" s-au prăbuşit din momentul în care a început campania concepută de McCannErickson România (agenţia a evitat să ne comunice situaţia vânzărilor, susţinând că ar fi "date confidenţiale", dar vedem că ele au fost accesibile altora, confirmând ceea ce intuiam).

Balint spune că "ROM" a înregistrat o "evoluţie dramatică a cotei de piaţă, cu pierderea a aproximativ 40%. Ceva de genul de pe la 13-14%, constant în lunile de dinainte de campanie, la 7-8% pe finalul campaniei. Şi în prezent, < ROM > are cam 8% share".

În condiţiile prăbuşirii vânzărilor de la "ROM", campania care a produs asta a fost recompensată pentru eficienţă.

Chestia asta nu a fost egalată decât de Geoană.

Pe care o lume întreagă îl numeşte "prostănacul".

Dar, se vede, că niciodată nu-i prostănac degeaba...

Iar, dacă extrapolăm Dâmboviţa pe "Boulevard de la Croisette" şi o vărsăm în Mediterană, atunci ne putem explica şi premiile de la Cannes: campania "ROM" confirmă profund ceea ce simt francezii pentru noi.

Dispreţ.

NOTĂ

În vârstă de 33 de ani, Lorand Balint are o experienţă de aproape 10 ani în domeniul publicităţii, în prezent ocupând trei poziţii cheie în cadrul grupului Leo Burnett: Head of Brand Communication, Regional Communications Director sub-Saharan Africa şi Global Communications Director. Master în Advertising (Universitatea Bucureşti), profesor predând cursul de International Marketing, în cadrul BSM-MBA.

(Sursa: site-ul Bucharest School of Management)

Opinia Cititorului ( 8 )

  1. reclama ca reclama dar ciocolata e proasta,e de nemincat - nu o salveaza nici cannes-ul si nici biarritzul la un loc - in schimb modesta eugenie e la inaltime - o gasesc in canada si o devorez cu placere - cam dulce , dar delicioasa

    cu publicitate sau fara.

    domnii de la rom - puneti banii in ciocolata nu in reclama si atunci se vinde singura 

    Bravo pt articol Make! Mi-a uns sufletul!

    1. Da, excelent articol! Iti lasa un gust nedefinit,vag amar, de cacao. Ca cand am fi fost siliti sa mancam toti, cu recunostinta, cacat. Complicitatea strainilor la josnicie e explicabila exact prin dispretul profund pe care il au fata de noi.

      Printr-o prostie sunt legate cele doua lucruri. Tot o prostie il leaga pe Make de bursa.

      Adica vrei sa zici ca Make e de ...cacao ?? Vrei sa-l mance prostanacii ?!. 

    Cu ce drapel national a riscat puscaria ? Poate cu ala de pe wall street unde joaca guvernul la Bursa...

    Vedeti ce modest e Make: prostanacilor, "Ati putut urmari fraza ?! Daca da, atunci va felicit !" ; deci vedeti voi prostanacilor cat de priceput sunt, cata cuvinte am inghesuit intr-o singura fraza ?!. 

    Modest baiat ! , la propriu.

    Of Bursa, dragostea mea !. 

    Vedeti de ce l-a facut prostanac !..... 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb