"Nu trebuie să surprindă faptul că nu avem încredere în capacitatea managerială a Guvernului de a realiza obiectivele asumate prin Planul de Transport. Majoritatea proiectelor prevăzute în acest plan au mai fost propuse în mai multe rânduri şi ele sunt, de fapt, reportate din proiecte anterioare şi nerealizate, cum ar fi Autostrada Sibiu - Piteşti, drumul de mare viteză Piteşti - Craiova, Autostrada Transilvania, Autostrada Unirii sau Autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov.
Calitatea precară a infrastructurilor este percepută de societate ca o adevărată traumă, ca un sindrom al neputinţei. Restabilirea încrederii presupune o comunicare permanentă între Guvern şi opinia publică. În acest context, solicităm:
1. Prezentarea, cât mai urgent posibil, a Planului de Transport, detaliat pe faze de execuţie şi termene;
2. Raportarea semestrială a modului de îndeplinire a obiectivelor asumate.
Planul de Transport presupune o alocare din partea Uniunii Europene de 4,6 mld euro, la care se adaugă o contribuţie naţională de 5 mld euro. Această sumă este insuficientă pentru realizarea tuturor obiectivelor Programului Marii Infrastructuri, care cuprinde reţeaua de autostrăzi, modernizarea căilor ferate şi realizarea căilor ferate rapide, modernizarea şi extinderea reţelei aeroportuare, precum şi îndeplinirea obligaţiilor noastre pentru aplicarea Strategiei Europene a Dunării.
De aceea, este necesar ca Guvernul să elaboreze strategia de ansamblu privind Programul Marii Infrastructuri, precizând obiectivele concrete, etapizarea lor, precum şi sursele de finanţare. Fără existenţa unei infrastructuri de transport moderne, România va continua să irosească timp, oportunităţi şi resurse", a transmis Varujan Vosganian în comunicat.